Fenrisúlfr Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Hei, har nå fått satt inn større sub som kan pine forsterkeren min litt, men trenger å oppgradere til tjukkere tverrsnitt. Er det noe sted å få tak i billig kobberkabel? helst 50mm2 eller større. 300+++ kroner meteren nekter jeg å tro er det billigste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) F.eks: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/kabler-og-kabelsett/stromkabler/gzpc50r https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/kabler-og-kabelsett/stromkabler/gzpc50b Tykke kobberkabler er dyre. Du kan sikkert finne noe rimelig fra kina, med en viss sjanse for at du får kobberbelagte aluminiumskabler. Edit: Linkene var også kobberbelagt aluminium. Denne skal vistnok være ren kobber. https://www.bilstereosenteret.no/products/stromkabel-53mm2-rod Endret 28. januar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Takk! Google-fu'en min er ikke som den engang var. Å ta kabler gjennom tollen blir temmelig dyrt pga moms osv, så handler helst innenlands. Jeg får bestille nok til å ta big 3, så er det gjort i samme slengen. Blir spennende å se hvordan det blir med ordentlige kabler, som klarer å levere det jeg trenger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvor mye strøm er det snakk om? Husk at strømforsyningen også må klare å levere. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 50mm2 er ganske brutalt, kanskje bedre idé med en større kondensator i nærheten av forsterkeren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Ikke gå i kondensatorfella. Det er bare veldig masse penger for ingenting. Da monterer du heller ekstra batteri. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 29. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg har en kondensator allerede, 10 farad'en ifra rockford. Byttet den til meg for litt arbeid. Fungerer greit, men å få inn et agm batteri eller to er den beste løsningen i mine øyne. Kommer nok til å kaste inn et ekstra batteri i tillegg etter hvert selv, og ditche kondensatoren. 50mm2 er kanskje litt brutalt, men dette er ting som kommer til å bli flyttet over til en annen bil, hvis jeg selger den jeg har nå, så det blir en investering for framtiden. Vurderer å høre med en kompis som er elektriker, å se hva de tar for 50'n sin. Stivt som juling, men hvis det er betydelig billigere går jeg for det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvis han er elektriker så er det vel typisk installasjonskabler det går i? De er jo stive som pokker! Kabler for bilstereo er relativt myke. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Kabler beregnet for bruk i bil har langt flere kordeller, ettersom de blir utsatt for langt mer vibrasjoner. Stiv kabel kan bety brudd i lederne over tid med påfølgende varmgang, og om du er uheldig; bilbrann. Det blir dyre kabler.. Endret 21. februar 2019 av epifant Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Tror nok det skal gå fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå