Blånissetiss Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg er igang med odyssey, endelig, og er litt i stuss når jeg skal gjøre sidemissions. Annethvert oppdrag jeg finner på messageboard (megaris) sier gå dit og drep en atener, gå dit og drep en spartanerne jeg vet at jeg er leiesoldat, men føles likevel litt ... rart. Skal nok velge side seinere i spillet altså, men denne delen er gir meg ikke følelsen av å gjøre så mye godt for verdenen jeg spiller i. Noen tanker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Spillet har ikke noe system for etikk/moral, du skal heller ikke velge side i krigen. Å fullføre conquest-missions har heller ingen konsekvenser i spillet (annet enn belønningen du får), og du kan gjøre oppdrag for både Athen og Sparta om hverandre uten konsekvenser. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 driver å spiller det selv om dagen og stusset litt på dette. Hvert eneste område så svekker man ved å gjøre quests og utforske. I de fleste tilfeller får man muligheten til å sloss sånn "epic" battle (som er grusomt dårlig) men dersom man velger å ikke sloss så endrer statusen seg uansett. blir f.eks spartanerne for svake så tar atenerne over uansett. Jeg er typ 50 timer utti. lvl 45 eller noe og det virker ikke ha noe å si for spillets gang bortsett fra at man får loot av det. Spillet generelt er overraskende bra. Jeg pleier ikke like assasins creed, men har kost meg til nå med dette til tross for ganske mange svakheter Lenke til kommentar
Blånissetiss Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 I Origins skal du i det minste være en slags do-gooder, som skal hjelpe folk. Dette virker ikke like engasjerende. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Det finnes ett sideoppdrag som går over flere oppdrag hvor man kan velge side, men det forekommer senere og er for visse kjente personer i henholdsvis Athen og Sparta. Utenom det er alt annet det jeg vil kalle mmo oppdrag. Altså de stopper aldri, det er alltid noe nytt, men samtidig det samme igjen og igjen, ganske kjedelig. Føler det er best å fokusere på hovedhistorien og de ordentlige sideoppdragene, som det er mange av markert med gule utropstegn på kartet. Endret 29. januar 2019 av Akrabra 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Krigen mellom Sparta og Athen holdt det gående i nesten 30 år, så det er ikke så rart at vi ikke får påvirke den. Spillet foregår under krigen, ikke mot slutten av den. Spillet handler ikke om selve krigen, men om familien til Alexios og Kassandra. Husk også at vi får ta en del valg gjennom historien som påvirker historien videre i større eller mindre grad. 1 Lenke til kommentar
Fi5kuS Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 15 timer inn i spillet, lvl 20. Føler veldig mange missions går ut på det samme - finn X i fort Z med 15 stk lvl Y soldater. I tillegg virker det ikke som noen av valgene du tar har noen innvirkning på historien. Tviler jeg på at jeg bruker 40 timer til på å gjennomføre. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 15 timer inn i spillet, lvl 20. Føler veldig mange missions går ut på det samme - finn X i fort Z med 15 stk lvl Y soldater. I tillegg virker det ikke som noen av valgene du tar har noen innvirkning på historien. Tviler jeg på at jeg bruker 40 timer til på å gjennomføre. Det føles veldig sånn etter start området og vedvarer en stund om man blir og fullføre alle spørsmålstegn på kartet. Mitt råd er å pushe på hovedhistorien til man kommer til ett visst punkt hvor det føles mer naturlig og utforske verden. Jeg kjørte meg fast på det første fastlandet man kom til og brukte alt for mye tid på radiant oppdrag blant annet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 15 timer inn i spillet, lvl 20. Føler veldig mange missions går ut på det samme - finn X i fort Z med 15 stk lvl Y soldater. I tillegg virker det ikke som noen av valgene du tar har noen innvirkning på historien. Tviler jeg på at jeg bruker 40 timer til på å gjennomføre. Tja, for å ta et valg jeg gjorde ganske tidlig... Jeg møtte endelig faren min igjen, og det kunne ha blitt et hyggelig møte hvor vi prøver å samle familien igjen. I stedet sparket jeg han utfor en klippe, så han døde. Tror det har liiiiitt påvirkning på historien videre. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Tja, for å ta et valg jeg gjorde ganske tidlig... Jeg møtte endelig faren min igjen, og det kunne ha blitt et hyggelig møte hvor vi prøver å samle familien igjen. I stedet sparket jeg han utfor en klippe, så han døde. Tror det har liiiiitt påvirkning på historien videre. Jeg gjorde et annet valg og det har tilsynelatende svært lite/ingen ting å si. enn så lenge hvertfall (45 timer utti) Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Jeg har skrevet om dette før på diskusjon.no, men benytter gladelig sjansen til å skrive om det igjen. Det virker på meg som mye i AC Odyssey ikke er helt gjennomarbeidet. F.eks er omtrent like mange bug'er som i et Bethesda-spill uten at jeg har sett noe kritikk av Ubisoft for det (hadde det vært Bethesda hadde det vært hyllemeter). Men jeg tenker her på plukke opp ting fra bakken/veggen (hvite trekanter på gull og andre materialer) som ikke lar seg plukke opp, sitte fast i scenery (clipping) osv. Men det har har aldri vært en showstopper for meg. Derimot er mye som ikke virker helt gjennomtenkt. F.eks skryter Ubisoft av at man fritt kan hjelpe begge sider som leiesoldat, at spillet er helt openworld. Men når man spiller merker man alt er "rigget" for at man velger Sparta. Du er (og slekten) er selv fra Sparta, alle characterer i konflikten med bakgrunnhistorie er fra Sparta (alle cutscenes), dine materielle interesser er i Sparta osv. Det finnes også de med mer peiling enn meg i spillet som mener at full happy ending krever at du bare hjelper Sparta, bortsett fra det ene slaget der du skal røyke ut en cultist (håper så pass liten spoiler ok?). Det gis heller ikke noen premie for å være lojal mot en av i sidene. Slik at enten så har ikke Ubisoft skjønt hva som er openworld/action-rpg eller så manglet de tid til inkorporere dette ordentlig i spillet. Jeg heller mot en variant av det siste. Det gir også lite mening å switche side, når Alexios snakker om at han ønsker fred. Videre er endel quest også unødvendig låst i hvordan de kan løses. Det virker noen ganger som om målet er å spilleren til å ikke føle seg bra. Jeg merket konsekvensen av et valg 10 lvl senere eller noe slikt. Det er også vanskelig å se hvorfor en handling skal kunne føre til konsekvensen slik den presenteres. Greit nok at ting ikke skal være svart/hvitt, men gråtoner kommer dårlig frem. Også greit nok at spiller kan ond eller god, men å gjøre det litt tydeligere når man er hva hadde vært greit. Så til de som skriver at denne vimsingen i faksjoner føles litt rart så er det det. Jeg liker retningen Ubisoft prøver å ta AC i. Sjøbiten f.eks synes jeg fungerer veldig bra. Når det gjelder mye av det andre tror jeg de ulike teamene hadde hatt godt av mer refleksjon og bedre kommunikasjon. Endret 4. februar 2019 av maanemann 2 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Det finnes også de med mer peiling enn meg i spillet som mener at full happy ending krever at du bare hjelper Sparta, Da mener du i main story quest håper jeg? Ikke i fri gameplay? Videre er endel quest også unødvendig låst i hvordan de kan løses. Det virker noen ganger som om målet er å spilleren til å ikke føle seg bra. Jeg merket konsekvensen av et valg 10 lvl senere eller noe slikt. Enig. Jeg vet at mange liker "immersion" men pokker heller, er det et viktig valg så gi meg 10 hint og noe som blinker Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 (endret) Da mener du i main story quest håper jeg? Ikke i fri gameplay?Ja i MQ. I fri gameplay kan jeg ikke helt se hvordan det skulle spille inn. [klipp] er det et viktig valg så gi meg 10 hint og noe som blinker Hehe indeed! Endret 5. februar 2019 av maanemann Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Ble akkurat ferdig med main story campaign! Må bare si det at jeg synes spillet var veldig bra, veldig gjennomført, en helt ekstrem stor verden, merket fort at det er lurt å holde seg til "main" story, om man skal "rydde" hver eneste fort og camp tar det lang tid og blir kjedelig. Skal sies at for meg er dette mitt første Assasins Creed, ser origins ligger i steamhylla så får vel teste det også. Anbefales virkelig å endre litt spillestil, ihvertfall i starten fokuserer man helst på en av de speccene man kan velge i, artig å prøve jeagerhunter, sneaky "assasin" og yolo warrior, ufattelig mange variasjoner å drepe folk på, med 2hand mace som brant følte jeg meg som Negan i walking dead SMASH! Høyeste crit jeg har sett sålangt var med assasin på 500 tusen noe, tror hunter sin Predator shot kan svi greit men blir kanskje litt kjedelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå