Kjetso Skrevet 28. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2019 Hei, Jeg lagrer alt av bilder, videoer på en NAS. I tillegg har jeg en egen harddisk hvor jeg har programmer som Photoshop lagret. Jeg har en systemdisk (SSD 256 GB) som i utgangspunktet skal inneholde Windows. Men det har nok samlet seg opp litt annet - blant annet back-up av diverse iphone og ipader via iTunes. Men, likevel - bør ikke ta hele harddisken. Har kjørt diskopprydding og fjernet systemopprettingsfiler - dette frigjorde ca 20 GB. Likevel står det at 212 GB er brukt - og 164 av disse skal være Apper og Spill (se bilde). Men når jeg ser videre på Apper og Spill så vises det her bare småprogrammer - det største på 0,5 GB (se bilde). Noen som har tips om hva det er som tar så stor plass? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Har du koblet GPS-enhet til PC for oppdatering av kart? Endret 29. januar 2019 av flageborg Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 28. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2019 Sjekk med windirstat, genialt program for å se hva som bruker plass på disken 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2019 Støtter WinDirStat. Genialt for å få oversikt og jobbe videre med det som tar plass. Direct download fra FOSSHub https://www.fosshub.com/WinDirStat.html?dwl=windirstat1_1_2_setup.exe 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Disk Cleanup som er integrert i windows kan være en enkel måte å starte på. Den kan frigjøre ganske mye plass den. Velger man clean up system files here, så tipper jeg man finner en god del GB på windows update som kan fjernes. Endret 29. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg måtte kjøre CCleaner for å fjerne ca. 50 GB for ikke så lenge siden, det var rester etter Windows Update som Disk Cleanup ikke klarte å finne/fjerne. 1 Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 30. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Takk for gode tips. Har nå kjørt WinDirStat, og Users folderen er synderen med 146,6GB. Det viser seg at det er Apple Computer/MobileSync som tar plass. Mao backupper av familiens iPhoner og iPader. For se om jeg klarer å flytte dem til en annen folder.... Kjenner dere til om det er MkLink som er eneste/beste muligheten? Endret 30. januar 2019 av Kjetso Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2019 Relokere “%APPDATA%\Apple Computer\MobileSync\Backup”med link til ekstern drive ser ut til å være den beste måten imo. https://support.imazing.com/hc/en-us/articles/203504123-Storing-your-iPhone-Backups-on-an-Alternate-Location Husk at du må kjøre en cmd «som administrator». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå