Gå til innhold

Harddisken nesten full - hvordan frigjøre plass?

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg lagrer alt av bilder, videoer på en NAS. I tillegg har jeg en egen harddisk hvor jeg har programmer som Photoshop lagret.

Jeg har en systemdisk (SSD 256 GB) som i utgangspunktet skal inneholde Windows. Men det har nok samlet seg opp litt annet - blant annet back-up av diverse iphone og ipader via iTunes. Men, likevel - bør ikke ta hele harddisken. Har kjørt diskopprydding og fjernet systemopprettingsfiler - dette frigjorde ca 20 GB.

Likevel står det at 212 GB er brukt - og 164 av disse skal være Apper og Spill (se bilde). 

Men når jeg ser videre på Apper og Spill så vises det her bare småprogrammer - det største på 0,5 GB (se bilde).

Noen som har tips om hva det er som tar så stor plass?

post-180693-0-15461300-1548710216_thumb.jpg

post-180693-0-57457400-1548710457_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disk Cleanup som er integrert i windows kan være en enkel måte å starte på. Den kan frigjøre ganske mye plass den. Velger man clean up system files here, så tipper jeg man finner en god del GB på windows update som kan fjernes.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Har nå kjørt WinDirStat, og Users folderen er synderen med 146,6GB. 

Det viser seg at det er Apple Computer/MobileSync som tar plass. 

Mao backupper av familiens iPhoner og iPader. For se om jeg klarer å flytte dem til en annen folder....

Kjenner dere til om det er MkLink som er eneste/beste muligheten?

post-180693-0-49357200-1548876219_thumb.jpg

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...