Gå til innhold

70-75" maks 15.000 kr?

Anbefalte innlegg

Hei. 

Skal ha en stor TV til en kjellerstue. 

Vi er absolutt ikke "bildesnobber", men ønsker samtidig å gjøre et godt kjøp. 

Android TV, Tizen og WebOs virker alle som gode OS, så det er ikke avgjørende. 

Bruk? 

Vanlig TV titting, film og en sjelden gang PS4 (Fifa)

Lydkvalitet betyr ingenting, det blir å kjøpe en bedre løsning.

Har sett på blant annet Sony KD70XF8305 som et godt alternativ, spesielt fordi den er satt ned med 40%: 

https://www.komplett.no/product/1092424/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/sony-bravia-70-uhd-smarttv-kd70xf8305#

Tar gjerne i mot tips, råd, konkrete knalltilbud. 

Skal også ha en decent lydplanke, så tips der tas også tips i mot med stor takk. Er heller ingen "lydsnobb" for å ha det nevnt. 

Er det noen TV'er som er fantastiske og koster litt over 15K, så er det også innenfor.

Har ikke dårlig tid, flytter ikke inn i nytt hus før i mars.

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er ikke så verst som basic TV. Samsung har gjort mye rett på denne serien. Tizen får skryt for å være kjapp, oversiktlig og enkel å bruke. Denne skalerer fint opp HD til UHD uten at det ser ille ut. Lysuniformiteten og fargene er også bra, samt 3 HDMI, Component/Composite/RCA Audio-in, SPDIF out, ARC (audio return channel) på HDMI3. Du får ikke analog lyd ut på denne direkte.

Dette er en TV uten masse fancy dikedarier men som likevel har det de fleste TV-tittere trenger til en god pris.

HDR på denne serien svir ikke akkurat ut øynene dine da den passer best for dem som ikke liker HDR, men litt effekt er det på den om du mater den med HDR-signaler. Personlig er jeg konservativ og har ikke så mye imot HDR-ytelsen på denne. Viktigere at bildet blir/er kalibrert rett.

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE75NU7105XXC/samsung-75-uhd-smart-tv-ue75nu7105

Endret av vidor
Lenke til kommentar

NU8005 er en meget habil TV ja. Ganske festlig at 75" er billigere enn 65" nå for tiden. Men tviler på at 75" kommer helt ned i 10'000. 

Ja prisene på 70"+ har rast i det siste. Jeg mente som sagt nærmere 10.000 tallet, jeg har ikke troa på 10.000 blank på 8005.

At vi dog ser på tilbud på UE75NU7105 til 11-12.000 snart ville ikke overrasket meg. Men jeg håper på å få kjøpt 8005 til en 13-14.000 på tilbud. 

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser som litt problematisk med 75" og oppover er at det er umulig å få dem inn i en bil. Eskene er jo GIGANTISKE! Man skal være rimelig sikker på at man ikke ønsker å levere den tilbake til butikken før man bestiller. Og at man får den levert på døra. 

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser som litt problematisk med 75" og oppover er at det er umulig å få dem inn i en bil. Eskene er jo GIGANTISKE! Man skal være rimelig sikker på at man ikke ønsker å levere den tilbake til butikken før man bestiller. Og at man får den levert på døra. 

Produsentene opplyser som regel om at esken skal fraktes stående i tillegg. Summa summarum er at man gjerne trenger en varebil, flyttebil eller få TV'en levert på døra av f.eks Bring. Dette er nok p.g.a komponenter som f.eks panelet og de kreftene som virker på skjermen ved veikjøring hvor en risikerer å ødelegge eller skade den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...