Redaksjonen. Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Forsvarstoppene i åpen høring.Da det første NH90-helikopteret skulle leveres, oppdaget Forsvaret over 800 avvik Lenke til kommentar
353HCKVA Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Så de tilsvarende danske seahawk som er leveret kunne ikke bruges i Norge. De danske fregatter og andre skibe sejler med dem idag. Var det nu rettidig omhu at være så snævertsynet? Her ekstrem test af seahawk https://m.youtube.com/watch?v=w3A_noXLzuo Endret 28. januar 2019 av 353HCKVA 6 Lenke til kommentar
frankie1985 Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Hvorfor kjøper de så gammelt, ser jo gamle ut til og med Lenke til kommentar
4ZOOWZKB Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Ta leveringen, sett de på bakken og ta tapet. Gjør som svenskene og kjøp amerikansk. På lengre sikt vil dette uansett bli mer driftsikkert og kostnadsbesparende. 3 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Hyllevare var ikke noe realistisk alternativ. – Det er helt nødvendig og riktig å stille strenge krav til maritime helikoptre som skal operere i våre klimatisk krevende nordområder, sa forsvarssjef Haakon Bruun-Hanssen. Ja, Amerikanerene har jo som kjent ikke erfaring med klimatisk krevende områder i det hele tatt. US Navy opererer kun på ekvator, SH-60 helikoptre er derfor ikke testet i det hele tatt fra alle kystvakt og marineskipene som ikke seiler fra Alaska. De er rett og slett amatører som ikke kan å bygge noe som tåler NORSK superklima. 5 Lenke til kommentar
353HCKVA Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hyllevare var ikke noe realistisk alternativ. – Det er helt nødvendig og riktig å stille strenge krav til maritime helikoptre som skal operere i våre klimatisk krevende nordområder, sa forsvarssjef Haakon Bruun-Hanssen. Ja, Amerikanerene har jo som kjent ikke erfaring med klimatisk krevende områder i det hele tatt. US Navy opererer kun på ekvator, SH-60 helikoptre er derfor ikke testet i det hele tatt fra alle kystvakt og marineskipene som ikke seiler fra Alaska. De er rett og slett amatører som ikke kan å bygge noe som tåler NORSK superklima. Feil - de fungerer da ganske bra ved ishavet omkring Grønland ! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Tåkeprat og bortforklaringer Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvorfor ha flere typer helikopter? Hvorfor ikke kjøpe AW101? (Sea King erstatter) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Ja, Amerikanerene har jo som kjent ikke erfaring med klimatisk krevende områder i det hele tatt. US Navy opererer kun på ekvator, SH-60 helikoptre er derfor ikke testet i det hele tatt fra alle kystvakt og marineskipene som ikke seiler fra Alaska. De er rett og slett amatører som ikke kan å bygge noe som tåler NORSK superklima. Norsk klima er ikke så supersært som mange vil ha det til. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Norsk klima er ikke så supersært som mange vil ha det til. Er rimelig sikker på at 'likferd' bare droppet et sarkasme-symbol. Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvorfor ha flere typer helikopter? Hvorfor ikke kjøpe AW101? (Sea King erstatter) Fordi de er for store og Forsvaret passer på å bygge alle nye helikopterbærende fartøy akkurat for små til å kunne ta ned AW101 2 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvorfor ha flere typer helikopter? Hvorfor ikke kjøpe AW101? (Sea King erstatter) Fordi de er for store og Forsvaret passer på å bygge alle nye helikopterbærende fartøy akkurat for små til å kunne ta ned AW101 Liten rettelse.. de kan ta dem ned, men får ikke plass i hangar 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Fartøyene kan bygges ut, sikkert billigere enn å trene folk og ha reservedeler til flere typer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Er vel her som over alt, man er så "spesielle" at man selvsagt ikke kan tilpasse seg en std løsning, alt må endres bittelitt slik at egoene i div bestillerorganisasjoner blir tilfredstillt. Lenke til kommentar
Kjell Dahl Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Skandale, men den arrogante statsråden syns det er greit! Lenke til kommentar
8WHT6904 Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvorfor kunne vi ikke ha brukt noen oljefondmilliarder og bygd dette forgjorade hellicopteret selv? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Fartøyene kan bygges ut, sikkert billigere enn å trene folk og ha reservedeler til flere typer Fregattene kan neppe bygges ut nei. Kystvaktens nye helikopterbærende fartøy er vel enda ikke helt ferdig tegnet så de kan, men fregattene kan ikke gjøres bredere og høyere uten omfattende inngrep som ville kostet mye mer. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Bare å synke flere fregatter så kan man bygge nye som tar større helikopter Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Ja, Amerikanerene har jo som kjent ikke erfaring med klimatisk krevende områder i det hele tatt. US Navy opererer kun på ekvator, SH-60 helikoptre er derfor ikke testet i det hele tatt fra alle kystvakt og marineskipene som ikke seiler fra Alaska. De er rett og slett amatører som ikke kan å bygge noe som tåler NORSK superklima. Ja, norsk klima er jo helt unikt. Bare noe sentral/sør-europeere kan forstå seg på. Endret 30. januar 2019 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå