Gå til innhold

Konkurrentene langer ut mot Telias nye abonnement


Anbefalte innlegg

Ikke nå lenger. Og de som ble kastet ut med det gamle abonnementet brukte det på bare et par dager eller så. De misbrukte åpenbart abonnementet.

De har samme praksis enda. Og nei.. Det var snakk om f.eks 200Gb iløpet av 2-3 UKER!

Missbruke abonnementet?? Tilbyr de fri bruk så er det fri bruk.. Har også lov å dele data med andre enheter du måtte eie.. Så vanskelig å missbruke abonnementet altså?

Endret av iPhoneXs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker når folk sammenligner Norge med Danmark

Det er vesentlig dyrere å bygge og drifte mobilnett i Norge enn på en pannekake som Danmark... Kan ikke sammenlignes.

 

Men ang Telenor så er de jo Norges dyreste operatør og prøver å klore seg fast til prisingen sin med tåpelige unnskyldninger.

 

Elsker når folk har kjøpt bortforklaringen fra Telenor om at Norge og Danmark ikke kan sammenlignes....

 

Forøvrig bør du sjekke de latterlige høye resultatene til Telenor, så hadde du oppdaget at noen vet å melke kua...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen av abonnementene gir mening ettersom de begrenser normal bruk til et urbukelig nivå. 3 Mbit/s er ti ganger dårligere enn man trenger for normal videostrømming og ettersom tjenester som YouTube tilbyr 4k @ 60 FPS og i enkelte tilfeller hele 8k @ 60 FPS, er det liten tvil om at de henger etter selv på eldre mobiltelefoner som kun har 1080p skjermer.

 

Jeg tipper vi får 4k skjermer i de fleste telefoner neste år, og da begynner også 5G så smått å rulle ut. Da blir det fort mere aktuelt å tilby fri bruk eller datapakker på flere hundre GB per måned uten begrensninger.

Lenke til kommentar

Chili ja.. Stopper datatilgang om man "bruker for mye" Prisen er helt grei den. Om du innbiller deg fri data skal koste mindre enn bredbånd så vet ikke jeg altså...

Med Chili må du sende SMS etter 5 GB daglig, og du har fortsatt full hastighet.

 

Med Telia strupes hastigheten.

 

Så begge har begrensninger. Bare fanatikere påstår noe annet.

Lenke til kommentar

De har samme praksis enda. Og nei.. Det var snakk om f.eks 200Gb iløpet av 2-3 UKER!

Missbruke abonnementet?? Tilbyr de fri bruk så er det fri bruk.. Har også lov å dele data med andre enheter du måtte eie.. Så vanskelig å missbruke abonnementet altså?

Kilde på at de har samme praksis enda?

 

Poenget med det nye abonnementet til 499 var jo at man nå kunne dele med andre enheter, var det ikke?

Lenke til kommentar

Telenor prøver enda å holde igjen kranen her dessverre. 

 

Telenor gjør ingenting før de absolutt må.

 

Er bare å se på hvor jævla lang tid de brukte på å pushe ut 500Mbit så det ble tilgjengelig for alle med fiber. De lovet 2016, men det ble 2018.

 

De tilbyr ikke engang 1Gbit linje utenom bedrift.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen av abonnementene gir mening ettersom de begrenser normal bruk til et urbukelig nivå. 3 Mbit/s er ti ganger dårligere enn man trenger for normal videostrømming og ettersom tjenester som YouTube tilbyr 4k @ 60 FPS og i enkelte tilfeller hele 8k @ 60 FPS, er det liten tvil om at de henger etter selv på eldre mobiltelefoner som kun har 1080p skjermer.

 

Jeg tipper vi får 4k skjermer i de fleste telefoner neste år, og da begynner også 5G så smått å rulle ut. Da blir det fort mere aktuelt å tilby fri bruk eller datapakker på flere hundre GB per måned uten begrensninger.

Vi har allerede hatt 4K mobilskjermer..

Og det er null poeng i å ha høyere enn 1080p eller eventuelt 1440p på en så liten skjerm. Fører kun til økt batteribruk for en forskjell man ikke kan se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Niklasp

 

"Vi tilbyr ubegrenset nett." - Chilimobil.

 

Du skulle ikke... Vært uenig, kanskje..? De kaster ut kunder ved 150-200 gb brukt. Uten forvarsel eller hjemmel i lov(?).

 

«Hjemmel i lov» Nå må vi slutte å tro vi skal ha rettigheter til alt her i verden. Har seg sånn at bedrifter trenger noen rettigheter de og, og de kan avslutte kundeforhold til alle verdens tider uansett grunn, og i noen tilfeller ikke engang oppgi grunn, så lenge de tilbakebetaler evt resterende beløp.

Lenke til kommentar

 

 

Telenor sier at kundene deres ikke er interesserte i slike abonnement:

 

Utrolig arrogant. Hvorfor spør de ikke noen av de som nå mister fasttelefon og kobberbasert bredbånd uten at de har noen andre alternativer. De bruksmengdene som er satt på mobildata gjør det jo umulig å bruke strømmetjenester. De tviholder på en melkeku, meg har de ihvertfall ikke spurt. Jeg vil ikke forholde meg til GB eller hastighetsbegrensinger. Jeg vil bruke det jeg vil når jeg vil hvor jeg vil. Så enkelt er det.

 

NRK super, litt youtube, HBO eller Netflix med TV2 sumo og kanskje litt Discovery-nettverk, og helt normal mediebruk er godt over 100GB i månden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Elsker når folk har kjøpt bortforklaringen fra Telenor om at Norge og Danmark ikke kan sammenlignes....

 

Forøvrig bør du sjekke de latterlige høye resultatene til Telenor, så hadde du oppdaget at noen vet å melke kua...

Kjøper bortforklaringen? Du har null peiling på geografiske utfordringer altså? Vi uar masse fjell i norge.. Danmark er en pannekake.. Ren logikk sier at det er mye dyrere å sette opp f.eks 1000 sendere enn bare 10... Bruk hodet.

 

Telenor har mye mer enn bare mobilnett. Og skal ett selskap videreutvikle seg og satse krever det penger. Men akkurat Telenor er drøye på å melke penger uansett.

Lenke til kommentar

«Hjemmel i lov» Nå må vi slutte å tro vi skal ha rettigheter til alt her i verden. Har seg sånn at bedrifter trenger noen rettigheter de og, og de kan avslutte kundeforhold til alle verdens tider uansett grunn, og i noen tilfeller ikke engang oppgi grunn, så lenge de tilbakebetaler evt resterende beløp.

 

Om de reklamerer med fri bruk så skal det være fri bruk. Liten skrift er villedende markedsføring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig arrogant. Hvorfor spør de ikke noen av de som nå mister fasttelefon og kobberbasert bredbånd uten at de har noen andre alternativer. De bruksmengdene som er satt på mobildata gjør det jo umulig å bruke strømmetjenester. De tviholder på en melkeku, meg har de ihvertfall ikke spurt. Jeg vil ikke forholde meg til GB eller hastighetsbegrensinger. Jeg vil bruke det jeg vil når jeg vil hvor jeg vil. Så enkelt er det.

 

NRK super, litt youtube, HBO eller Netflix med TV2 sumo og kanskje litt Discovery-nettverk, og helt normal mediebruk er godt over 100GB i månden.

Til slikt bruk har man mobilt bredbånd og ikke ett vanlig mobilabonnement

Lenke til kommentar

Chili er en SKAM for markedet og burde ikke få lov og drive med salg. Et mer løgnaktig og misledende selskap eksisterer ikke. Er spent på hvordan min sak mot dem ender, dem har ikke svart på tiltale etter 3 uker, så nå er det vel opp til brukerklagenemden. Telia er hvertfall ærlig i markedsføringen og som kunde vet hva man hva man skal forholde seg til

Endret av Amphel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...