Allostasis Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Dette tullet må det bli slutt på. Industrien kan ikke fortsette å leke at "fri bruk" betyr det de definerer det som. 40GB og 200GB er for faen ikke fri bruk. Håper folk klager til forbrukertilsynet. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Dette tullet må det bli slutt på. Industrien kan ikke fortsette å leke at "fri bruk" betyr det de definerer det som. 40GB og 200GB er for faen ikke fri bruk. Håper folk klager til forbrukertilsynet.Der står TYDELIG at det er hastigheten som går ned etter 40Gb men du kan fortsatt bruke så mye data det er mulig.. Ergo fri bruk men med hastighetsbegrensning. Ingenting forbrukertilsynet kan si på det.Å gjøre som Chili å påstå de har fri bruk men de stopper dataen din etter 200Gb er derimot direkte løgn og falsk markedsføring. En viss forskjell? Endret 28. januar 2019 av iPhoneXs 7 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Elsker når folk sammenligner Norge med Danmark Det er vesentlig dyrere å bygge og drifte mobilnett i Norge enn på en pannekake som Danmark... Kan ikke sammenlignes. Men ang Telenor så er de jo Norges dyreste operatør og prøver å klore seg fast til prisingen sin med tåpelige unnskyldninger. De sparer også strøm på motorveiene sine nattestid, så de har mer elektrisk juice å pøse inn i mobilnettet sitt Lenke til kommentar
G Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Der står TYDELIG at det er hastigheten som går ned etter 40Gb men du kan fortsatt bruke så mye data det er mulig.. Ergo fri bruk men med hastighetsbegrensning. Ingenting forbrukertilsynet kan si på det. Å gjøre som Chili å påstå de har fri bruk men de stopper dataen din etter 200Gb er derimot direkte løgn og falsk markedsføring. En viss forskjell? Det gjør da vitterlig ikke det over alt. Derfor kan markedsføringen oppfattes som villedende også: Lenke til kommentar
uar-tek Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Pris er ikke et problem hvis du er Telenor-kunde, og om de gir et abonnement med ubegrenset datamengde og uten begrensninger til en pris av 799 eller 899,- kr ville jeg ha valgt det. De mangler derimot et lignende tilbud som Komplett Mobil, da snakker jeg om EU+ Endret 28. januar 2019 av uar-tek Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Nope... Aldeles ikke! Du tilbys en PRØVEPERIODE i 2mnd for 99kr mnd... Med max 30Gb forbruk... Når du når grensen, så struper de hastigheten din til 64 kbps. Du får 500MB for 99 spenn/mnd. Endret 28. januar 2019 av frohmage 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Chili tilbyr like mye "Fri Bruk" som et kontantkort gir "ubegrenset ringetid". 4 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Chili er jo svindel og bedrag. "Fri bruk" my ass. 6 Lenke til kommentar
TTaiiLs Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Det store spørsmålet er hvorfor de skryter på seg å tilby "FRI bruk"...det heter da "FRITT bruk"! Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Bare gi meg fri bruk med 10Mbps. Trenger ikke 1 gigabit eller hva pokker de ruller ut med 5g. Lenke til kommentar
Mixen Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Chili har uten tvil det beste tilbudet. Lenke til kommentar
Fredrik Siegel Sjølund Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Har nettopp avsluttet mitt kundeforhold med chili. Det hjelper lite å tilby fri bruk når man får en regning på 2000. Heldigvis finnes forbrukerrådet. Styr unna chili for lommebokas skyld. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg syns Telenor er arrogante når de sier at deres kunder driter i mobildata siden det er all bundlingen som ledelsen syns kundene skal ha, ikke mobildata. Jeg hadde gjerne blitt kunde hos Telenor, men det er tull at de tilbyr så små kvoter. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Det gjør da vitterlig ikke det over alt. Derfor kan markedsføringen oppfattes som villedende også: Telia__28jan2019.jpg Jo.. Trykk innpå for mer info du og ikke lek dum. Her er mailen jeg fikk f.eks: 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg syns Telenor er arrogante når de sier at deres kunder driter i mobildata siden det er all bundlingen som ledelsen syns kundene skal ha, ikke mobildata. Jeg hadde gjerne blitt kunde hos Telenor, men det er tull at de tilbyr så små kvoter. Telenor driter generelt i kundene sine virker det som. Dårlig selskap 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Det store spørsmålet er hvorfor de skryter på seg å tilby "FRI bruk"...det heter da "FRITT bruk"! ..som igrunn betyr akkurat det samme.. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Chili har uten tvil det beste tilbudet. Absolutt ikke. Chili er svindel som så mange andre påpeker her i kommentarene 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Chili: – Vi tilbyr ubegrenset bruk, Telia tilbyr 40 GB. Konkurrentene langer ut mot Telias nye abonnement Her prater Chili tull. Både de og Telia tilbyr i utgangspunktet ubegrenset data, men med begrensninger. Jeg håper noen kommer med et billigere abonnement med fri data. Over 400 kroner er altfor mye. 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 @Niklasp "Vi tilbyr ubegrenset nett." - Chilimobil. Du skulle ikke... Vært uenig, kanskje..? De kaster ut kunder ved 150-200 gb brukt. Uten forvarsel eller hjemmel i lov(?). Ikke nå lenger. Og de som ble kastet ut med det gamle abonnementet brukte det på bare et par dager eller så. De misbrukte åpenbart abonnementet. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Her prater Chili tull. Både de og Telia tilbyr i utgangspunktet ubegrenset data, men med begrensninger. Jeg håper noen kommer med et billigere abonnement med fri data. Over 400 kroner er altfor mye. Chili ja.. Stopper datatilgang om man "bruker for mye"? Prisen er helt grei den. Om du innbiller deg fri data skal koste mindre enn bredbånd så vet ikke jeg altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg