Gå til innhold

Konkurrentene langer ut mot Telias nye abonnement

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tullet må det bli slutt på. Industrien kan ikke fortsette å leke at "fri bruk" betyr det de definerer det som. 40GB og 200GB er for faen ikke fri bruk. Håper folk klager til forbrukertilsynet.

Der står TYDELIG at det er hastigheten som går ned etter 40Gb men du kan fortsatt bruke så mye data det er mulig.. Ergo fri bruk men med hastighetsbegrensning. Ingenting forbrukertilsynet kan si på det.

Å gjøre som Chili å påstå de har fri bruk men de stopper dataen din etter 200Gb er derimot direkte løgn og falsk markedsføring. En viss forskjell?

Endret av iPhoneXs
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Elsker når folk sammenligner Norge med Danmark

Det er vesentlig dyrere å bygge og drifte mobilnett i Norge enn på en pannekake som Danmark... Kan ikke sammenlignes.

Men ang Telenor så er de jo Norges dyreste operatør og prøver å klore seg fast til prisingen sin med tåpelige unnskyldninger.

De sparer også strøm på motorveiene sine nattestid, så de har mer elektrisk juice å pøse inn i mobilnettet sitt :p

Lenke til kommentar

Der står TYDELIG at det er hastigheten som går ned etter 40Gb men du kan fortsatt bruke så mye data det er mulig.. Ergo fri bruk men med hastighetsbegrensning. Ingenting forbrukertilsynet kan si på det.

Å gjøre som Chili å påstå de har fri bruk men de stopper dataen din etter 200Gb er derimot direkte løgn og falsk markedsføring. En viss forskjell?

Det gjør da vitterlig ikke det over alt. Derfor kan markedsføringen oppfattes som villedende også:

post-30484-0-01296600-1548701479_thumb.jpg

post-30484-0-01296600-1548701479.jpg

Lenke til kommentar

Pris er ikke et problem hvis du er Telenor-kunde, og om de gir et abonnement med ubegrenset datamengde og uten begrensninger til en pris av 799 eller 899,- kr ville jeg ha valgt det. De mangler derimot et lignende tilbud som Komplett Mobil, da snakker jeg om EU+

Endret av uar-tek
Lenke til kommentar

Jeg syns Telenor er arrogante når de sier at deres kunder driter i mobildata siden det er all bundlingen som ledelsen syns kundene skal ha, ikke mobildata.

Jeg hadde gjerne blitt kunde hos Telenor, men det er tull at de tilbyr så små kvoter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Niklasp

"Vi tilbyr ubegrenset nett." - Chilimobil.

Du skulle ikke... Vært uenig, kanskje..? De kaster ut kunder ved 150-200 gb brukt. Uten forvarsel eller hjemmel i lov(?).

Ikke nå lenger. Og de som ble kastet ut med det gamle abonnementet brukte det på bare et par dager eller så. De misbrukte åpenbart abonnementet.

Lenke til kommentar

Her prater Chili tull. Både de og Telia tilbyr i utgangspunktet ubegrenset data, men med begrensninger.

Jeg håper noen kommer med et billigere abonnement med fri data. Over 400 kroner er altfor mye.

Chili ja.. Stopper datatilgang om man "bruker for mye"? Prisen er helt grei den. Om du innbiller deg fri data skal koste mindre enn bredbånd så vet ikke jeg altså...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...