Gå til innhold

PC har vært på reparasjon 3? ganger, lang ventetid hver gang. Penger tilbake?


Anbefalte innlegg

For ca. 2 1/2 år siden kjøpte jeg en stasjonær pc fra Multicom. Etter 3-4 måneder måtte jeg ha den reparert pga noe feil med viftene, og hvis jeg husker riktig tok det en god stund før jeg fikk pcen tilbake (ca. 1 måned). Den andre gangen var før sommerferien i fjor da jeg sendte den på reparasjon den 31. mai, og hvis jeg husker riktig, fikk jeg den tilbake etter omtrent 2 måneder. Er nå igjen noe galt med pcen, og må ha den inn på reparasjon. Er ganske lei av å vente så sinnssykt lenge etter hver gang det er noe feil med den (som skjer ofte). Ville ikke vært overrasket hvis jeg nå igjen måtte ha ventet lang tid før jeg får den tilbake igjen.


 


Har sendt dem en mail og spurt om det hadde vært noe mulighet for å få noe penger tilbake. Sjekket også opp på forskjellige artikler fra forbrukerrådet, om f.eks hvor lenge man skulle vente på reparasjon. Sto noe der om at man kunne kreve penger tilbake hvis reparasjon tok lengre enn 6 uker. Får nå først se hva butikken sier, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre hvis de ikke vil tilby noe. Har jeg mulighet for å klage til forbrukerrådet? Eller vil det være en tapt sak?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen fast øvre grense for hvor lang tid en reparasjon kan ta. Når det har begynt å gå over 4-6 uker, ville jeg begynt å purre etter status og eventuelt lagt frem krav om heving av kjøpet. Godtar ikke selger det, er det bare å dra inn Forbrukerrådet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...