Gå til innhold

Telia lanserer «fri» databruk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt at Chili får konkurranse.

På telefon er det for min del helt ok at hastigheten reduseres til 3Mbit/s etter 40GB. Jeg vil påstå Telia løste "snylteproblemet" til Chili på en god måte. For hvem gidder vel å sitte på 3Mbit/s bredbåndserstatter? 

Håper Telia også får ut fingeren og utfordrer Ice på mobilt bredbånd. Ice tilbyr 300GB billigere enn Telia tilbyr 200GB.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi se hva de "frie" abonnementene faktisk vil levere som man bruker dem slik man ønsker innen EU:

Telia "fri": 22GB til 579,-

Chilli "fri": 19 GB til 499,-

Uten å bløffe om at det er ubegrenset får man:

Komplett Maxflex+: 20GB til 449,-

ICE 30GB: 25GB til 499,-

Telipol Fri 30GB: 30GB til 499,-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

Man fikk kjøpt fribruk av data for 349,- eller 399,- for 5-6 år tilbake.
Ingen er opptatt av hastigheten til Telia og Telenor, vi er opptatt god dekning og fribruk til en fornuftig penge.

PS: Ettersom 3G fases ut blir jo ikke akkurat tilbudet bedre.

Endret av Slettet+987123879
Lenke til kommentar

PS: Ettersom 3G fases ut blir jo ikke akkurat tilbudet bedre.

På sett og vis så gjør det jo det, etter som at 3G fases ut delvis for å gjøre plass til det nye 5G. Ting blir jo bare bedre og bedre selv om det tar tid. Selv i Norge. Men jeg er glad jeg flyttet til et land der "fri bruk" betyr *fri bruk*. Gi det tre til fem år så tenker jeg at mye har ordnet seg for dere i Norge også.

Lenke til kommentar

Skal vi se hva de "frie" abonnementene faktisk vil levere som man bruker dem slik man ønsker innen EU:

Telia "fri": 22GB til 579,-

Chilli "fri": 19 GB til 499,-

Uten å bløffe om at det er ubegrenset får man:

Komplett Maxflex+: 20GB til 449,-

ICE 30GB: 25GB til 499,-

Telipol Fri 30GB: 30GB til 499,-

Burde ikke bredbåndstilbydere ala Altibox snart blir litt skremt? Jeg har ikke målt, men bruker jeg 22 Gigabyte eller 30 - 40 Gigabyte alt etter hvor man snur seg på en måned?

Kan hende at stabilitet ikke er like god som på fiber, men man blir jo likevel mer fleksibel på hvor man kan nytte seg internett. Montro hvor mange som etterhvert kommer til å velge bort sitt fiberabonnement når ting kommer seg noen hakk mer.

Hos Altibox så betaler jeg kr 568,- uten noe ekstra TV-mikkmakk for 40/40 Mbit/s fiber. Disse mobilprisene er ihvertfall nær minstepakken (utenfor borettslagsrabatt) til noen fiberleverandører nå.

Noen har vært sultne og gnagd på den lilla isopor-X'en i Telia-lokalet :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Hos Altibox så betaler jeg kr 568,- uten noe ekstra TV-mikkmakk for 40/40 Gbit/s fiber. Disse mobilprisene er ihvertfall nær minstepakken (utenfor borettslagsrabatt) til noen fiberleverandører nå.

Det er nok kun snakk om 40/40 MB.

Selv har jeg 1/1 GB og betaler 229,-.

• Liker 3
Lenke til kommentar

@robertaas: Ja den glippen var litt voldsom 1000-gangeren faktisk.

Selv har jeg 1/1 GB og betaler 229,-.

Har du solgt sjelen din til satan elns.? Satan altså, noen som har det..

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke bredbåndstilbydere ala Altibox snart blir litt skremt? Jeg har ikke målt, men bruker jeg 22 Gigabyte eller 30 - 40 Gigabyte alt etter hvor man snur seg på en måned?

Kan hende at stabilitet ikke er like god som på fiber, men man blir jo likevel mer fleksibel på hvor man kan nytte seg internett. Montro hvor mange som etterhvert kommer til å velge bort sitt fiberabonnement når ting kommer seg noen hakk mer.

Hos Altibox så betaler jeg kr 568,- uten noe ekstra TV-mikkmakk for 40/40 Mbit/s fiber. Disse mobilprisene er ihvertfall nær minstepakken (utenfor borettslagsrabatt) til noen fiberleverandører nå.

Noen har vært sultne og gnagd på den lilla isopor-X'en i Telia-lokalet :)

Eg vurderer å kansellere min Altibox linje på 80/80 som eg betaler snart 700kr måneden for. Dei har feil på DHCP serveren som gjør at internett detter ut og inn, også har dei ein sentral som bare greier 40mbit på ruting ellers så kneler alt. Dei gidder ikkje å fikse. Og når eg tenker over det, så er eg ein av kundane til Altibox som faktisk trenger Altibox meir enn folk flest.

Mine foreldre vil nok innen få år bytte til reint mobilabonnent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ha, slår deg på ping da og det ca. kl 18:30. Tviler på at det ene millisekundets forskjell er av særlig betydning, men for gameren er det jo viktig sies det. Jeg har jitter på 3 ms da, uten at jeg helt vet hvor mye det virker inn på opplevelsen:

post-30484-0-87067900-1548696876_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ha, slår deg på ping da og det ca. kl 18:30. Tviler på at det ene millisekundets forskjell er av særlig betydning, men for gameren er det jo viktig sies det. Jeg har jitter på 3 ms da, uten at jeg helt vet hvor mye det virker inn på opplevelsen:

post-30484-0-87067900-1548696876_thumb.jpg

Tja, en kompis av meg hadde en router som ville slått de fleste på ping.

Pingen gikk faktisk i minus... -100 ms når kjørte ping tester...

Det hører riktignok med til historien at denne routeren var ubrukelig og det var heller svar på gamle ping pakker som ble "merket" litt feil og forårsaket mye rariteter med tilkobling :D

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...