herzeleid Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Begynn gjerne å argumentere din sak for/mot Juridisk Abort, når som helst. Jeg klargjorde mitt standpunkt for mange sider siden så om du lurer foreslår jeg at du går tilbake og prøver igjen. Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Jeg klargjorde mitt standpunkt for mange sider siden så om du lurer foreslår jeg at du går tilbake og prøver igjen. Er det noen grunn for at du lager så store sitat-bobler? Din første post var vel side 7? Jeg forstår ikke standpunktet ditt, du prater for og mot det, det høres ut som du er på gjerdet. Så går alt dette på at du mener Juridisk Abort er grotesk. Er du for eller mot Juridisk Abort? Endret 4. februar 2019 av Alexander4840 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Er det noen grunn for at du lager så store sitat-bobler? Din første post var vel side 7? Jeg forstår ikke standpunktet ditt, du prater for og mot det, det høres ut som du er på gjerdet. Så går alt dette på at du mener Juridisk Abort er grotesk. Er du for eller mot Juridisk Abort? Sitter på mobil så mulig jeg ender opp med noen rare formatteringer. Mitt standpunkt er at det virker urimelig å skulle nekte menn en rettighet som fremstår så beskjeden sammenlignet med kvinnens rett til å bestemme over liv og død. Jeg synes like fullt at det å benytte seg av en slik rett fremstår ganske groteskt. Samtidig lever vi i en tid der enslige kvinner drar til Danmark for å få kunstig befruktning, noe jeg synes er like groteskt, så igjen virker der urimelig å ikke innrømme menn en til sammenligning beskjeden rettighet, selv om jeg mener begge deler er del av en utrolig usunn samfunnsutvikling. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Jeg vil si at kvinner som får barn med menn som ikke ønsker barn, eller menn som ikke er skikket til å være fedre, har feilet ganske kraftig - betydelig mer enn fedre som har hatt sex med en person de ikke ønsker å få og oppdra barn med... Hensynsløsheten og ansvarsløsheten mot far og barn og samfunnet er langt forbi noe jeg kunne funnet på å gjøre mot noe menneske eller dyr. Og likevel er menn nektet rettigheter, og må ta ansvar for kvinners feil og ansvarsløshet. Kvinnens kropp? Ja. Kvinnens bestemmelsesrett? Okay. Men da er det også kvinnens ansvar. ___ [skrevet på vei hjem fra kicboxing] 2 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) https://www.nrk.no/rogaland/stavanger-frp-vil-utrede-_juridisk-abort_-1.13890915 Jeg vil ta for meg noen argumenter som er presentert.Jeg vil vektlegge at Juridisk Abort burde være tidsbegrenset til noen uker fra bekjentskap, 9mnd er alt for lang tid. ''Mange menn bruker mye tid på å overtale kvinner til å ta abort, og det er ikke bra. Kvinnene blir utsatt for et utilbørlig press, og dette forslaget skal være en motvekt til dette presset, sier Sivertsen.'' Ett poeng jeg ikke har tenkt på, og kan anerkjenne. ''Vil redusere kvinnens innflytelse'' ''Der skriver han at en slik ordning ikke vil bygge oppunder likestilling, men at tvert imot vil økt innflytelse til mannen med nødvendighet redusere kvinnens innflytelse'' Hvilken innflytelse? er det snakk om innflytelse over mannens liv? I hvilket tilfelle er jeg 100% med, og veldig for at den innflytelsen bør kraftig reduseres, som jo er hele poenget. Innflytelse-økningen mannens opplever er kun over seg og sitt liv, ikke kvinnen. Her er det absolutt snakk om likestilling Argumentet hans viser at han ikke forstår hva likestilling innebærer. ''Han sier det finnes tilfeller der mannen blir lurt inn i foreldreskap, og det er problematikk rundt prevensjon som ikke er 100% sikker, derfor ønsker han å diskutere dette med nye liberale tanker'' Godt det fins andre som forstår disse konseptene. Mitt standpunkt er at det virker urimelig å skulle nekte menn en rettighet som fremstår så beskjeden sammenlignet med kvinnens rett til å bestemme over liv og død. Jeg synes like fullt at det å benytte seg av en slik rett fremstår ganske groteskt. Samtidig lever vi i en tid der enslige kvinner drar til Danmark for å få kunstig befruktning, noe jeg synes er like groteskt, så igjen virker der urimelig å ikke innrømme menn en til sammenligning beskjeden rettighet, selv om jeg mener begge deler er del av en utrolig usunn samfunnsutvikling. Det ante meg at du ville gjenta det. Er du da for? Eller vil du ikke ta noen side? Endret 4. februar 2019 av Alexander4840 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Jeg er for i den forstand at jeg mener en ikke rettmessig bør kunne nekte menn denne rettigheten i samfunnet slik det er i dag. Jeg er imot i den forstand at jeg mener det er noe som ikke burde skje. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 En person finner en annen på fest. De liker hverandre moderat mye, men de har en fin kveld sammen, og har dårlig sex den kvelden, og litt bedre morgenen etter, før det går frem at de egentlig er totalt inkompatible. Jenten oppdager at hun ble gravid. Den ene parten ønsker å beholde, og den andre ønsker å fullføre utdannelse uten videre belastninger i livet, men ønsker barn i fremtiden. Hvem vil DU helst være her? Jente som ikke vil ha barn? Jente som vil ha barn? Gutt som vil ha barn? Gutt som ikke vil ha barn? ___ [skrevet på vei mellom jobb og butikk] Jente som ikke vil ha barn: kan ta abort. Jente som vil ha barn: kan fortsette å lage barnet. Gutt som vil ha barn: kan finne seg noen andre å ha barn med etter å ha planlagt å ha barn. Gutt som ikke vil ha barn: kan rømme landet, eller bli dømt til å betale for noe de ikke ønsket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå