Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 508RHX 13' Fri for strøm

Herja

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Peugeot 508RHX 2013 model.

Jeg skulle ut på en kjøretur og låste opp bilen med touch slik jeg alltid gjør.

Bilen låste seg opp som normalt, men når jeg trykket på start begynte alt av lys på dashbordet å flikker (blinke raskt) det kom en rekke klikke lyder fra motoren så stoppet det, bilen startet ikke, jeg prøvde på nytt å starte bilen, denne gangen var det så vidt lys på dashbordet og den kjappe klikke lyden kom på nytt.

Jeg skulle låse bilen siden den ikke startet og Touch funksjonen funket ikke lenger, knappen på nøkkelen funket heller ikke så måtte bruke nøkkel. Jeg tror bilen er helt fri for strøm, men skal ikke disel motoren starte uansett? Er det noen med peiling på bil og hybrid som vet hvordan man lader batteriet eller hvordan jeg får strøm på bilen eventuelt som kanskje vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er 12 V-batteriet som styrer alt ved bilen. Avhengig av kvalitet og stell, og (mis)bruk holder disse 2-20 år, så det er ikke usannsynlig av du må bytte det. Start bilen med startkabler først, og sjekk ladespenningen, det kan også være at dynamo eller regulator er dårlig. Hybridbatteriet har ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...