muummi Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Har studielån fra Lånekassen, der man kan ha betalingsutsettelse i en god del måneder(Tror det er litt over 20måneder) Vi får pr dags dato ikke mer i huslån da vi også har et billån. Det jeg lurer på da er om det kan lønne seg å bruke disse betalingsutsettelsene fra lånekassen, og bruke de pengene til å heller betale ned ekstra på billånet, slik at det blir fortere nedbetalt? Billånet har en effektiv rente på godt over 7%. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det vil nok lønne seg, men husk at rentene på lånet fra Lånekassen fortsetter å løpe selv om du tar betalingsutsettelse. Det er forresten 36 måneder man kan få utsettelse. Lenke til kommentar
CobyR Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Har studielån fra Lånekassen, der man kan ha betalingsutsettelse i en god del måneder(Tror det er litt over 20måneder) Vi får pr dags dato ikke mer i huslån da vi også har et billån. Det jeg lurer på da er om det kan lønne seg å bruke disse betalingsutsettelsene fra lånekassen, og bruke de pengene til å heller betale ned ekstra på billånet, slik at det blir fortere nedbetalt? Billånet har en effektiv rente på godt over 7%. Det sier vel seg selv ;-) Hvis et lån har 3,5% rente sammenlignet med 7% så bør du alltid betale ned det dyreste. Uansett så er det bra tenkt av deg. Fokuser alltid på å nedbetale den dyreste gjelden din. Det er også 36 mnd som er grensen. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Har studielån fra Lånekassen, der man kan ha betalingsutsettelse i en god del måneder(Tror det er litt over 20måneder) Vi får pr dags dato ikke mer i huslån da vi også har et billån. Det jeg lurer på da er om det kan lønne seg å bruke disse betalingsutsettelsene fra lånekassen, og bruke de pengene til å heller betale ned ekstra på billånet, slik at det blir fortere nedbetalt? Billånet har en effektiv rente på godt over 7%. Hva med å ordne seg lavere rente på billånet? Sjekk finansportalen.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå