Mellomtegn Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Vurderer å kjøpe min første bil. Har ikke stort budsjett, rundt 50K, er helt blank når det gjelder biler. Ønsker: minst 4 seter, bra med bagasjeplass, f.eks. varebil. Pendling minst 2 t hver dag i Oslo-området. Har ikke garasjeplass, så den må stå ute. Bil: - hva bør en se etter? - hvor kjøpe? Gjennom private på finn.no (er det trygt?), eller hos bilforhandler? - bør en dekke til bilen mens den står ute? El-bil: - hvordan vite hvor det er ladestasjoner? - hvordan er det å la bilen stå ute? Endret 26. januar 2019 av Mellomtegn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Viss du pendler 2 timer hver vei hver dag så bør du kikke etter en med komfort(bmw, mercedes, volvo etc). Har du mulighet til å skru selv eller har du 10 tommeltotter? Endret 26. januar 2019 av sveibuen Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Sjekk liknende tråder. Er en del av dem. Til 50 000 bør du velge noe annet enn BMW og Mercedes. Finn en så ny bil som mulig, med så lav kilometerstand som mulig. El bil får du ikke til den prisen, i hvertfall ikke med de kriteriene. Se på Skoda Fabia eller Ford focus er mitt tips. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Viss man liker å skru så velger man Ford. Skoda er ikke dumt, men du får ikke comforten da! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Man kan fort finne en Skoda med grei comfort til 50k om man ser på litt eldre modeller med større utstyrspakker (spesielt se på interiøret) Må egentlig si meg direkte uenig i en del av det CetOr skriver, kilometer trenger egentlig ikke å si så mye, service og bytte av slitedeler/kjente problemer er fort mye mer viktig enn antall kilometer. Mitt største tips må vel egentlig bli å kjøpe dieselbil når du skal reise så langt, således vil jeg også anbefale å finne en bil med webasto. Det er generelt ikke noe problem å la biler stå ute, så lenge du bruker bilen på vinteren så gjelder egentlig det samme, og det er å vaske den regelmessig, helst med underspyling slik at du blir kvitt så mye av den saltguffa som dekker veiene om vinteren. Skal bilen først stå ute så er det nok en god ide å finne en bil med webasto/kupevarmer som har timer, eller ettermontere kupevarmer (du må da koble den til strøm der bilen står, mens webasto går på diesel). Lenke til kommentar
handsome Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 se på Toyota Viss man liker å skru så velger man Ford. Skoda er ikke dumt, men du får ikke comforten da! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Uff, de som vil ha en driftsikker bil kjøper toyota, de som vil ha komfort kjøper IKKE toyota. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Er ingenting i veien med komforten til en kurant Toyota Avensis, strengt tatt. Eksempel: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139317212 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Ta en ganske ny Avensins og en ganske ny E-klasse. Kjør begge bilene på en skikkelig lang ut. Da finner du fort ut at Avensisen er noe søppel i forhold til E-klassen. Jeg selv pendler til jobb hvor det er 2 timers kjøring hver vei. Lånte min mors toyota urban cruiser 2011 modell en gang, helt ødelagt i rygg og sjel. Min mercedes E-klasse 320CDI 2000 modell er så ekstremt mye bedre, var snakk om natt og dag. Understell, seter, komfort, ja alt. Hadde også en eldre E46 med lumber support og sports oppheng(ikke m-sport) og det var også helt fantastisk kjøre maskin. Hadde meg del turer til sverige (bor på vestlandet) som oftes var 8 timer i strekk med kjøring. Helt opplagte etterpå.Opel, som jeg har kjørt litt også, ødelegger meg, er helt utslitt når jeg kommer fram, det samme med nyere Renault laguna. Forstår rett og slett ikke folk som kan finne på å kjøpe noe skrap av komfort viss dem skal pendle langt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Forstår rett og slett ikke folk som kan finne på å kjøpe noe skrap av komfort viss dem skal pendle langt. Jeg hadde gleden av å tilbakelegge CA 1400km i en E 63 AMG med komforstolene i sommer, og kan med trygghet si at dette er noe av det verre jeg har kjørt langt med. Generelt sett opplever jeg mercedes som en ukomfortabel bil sammenlignet med andre premiummerkene. Personlig hadde jeg nok valgt en Toyota kontra en tilsvarende Mercedes om jeg skulle kjøpt en bil i dag og valgene hadde vært i mellom disse to merkene, men det er hvordan min kropp oppfatter forskjellen på komforten i disse bilene. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Ta en ganske ny Avensins og en ganske ny E-klasse. Kjør begge bilene på en skikkelig lang ut. Da finner du fort ut at Avensisen er noe søppel i forhold til E-klassen. Jeg selv pendler til jobb hvor det er 2 timers kjøring hver vei. Lånte min mors toyota urban cruiser 2011 modell en gang, helt ødelagt i rygg og sjel. Min mercedes E-klasse 320CDI 2000 modell er så ekstremt mye bedre, var snakk om natt og dag. Understell, seter, komfort, ja alt. Hadde også en eldre E46 med lumber support og sports oppheng(ikke m-sport) og det var også helt fantastisk kjøre maskin. Hadde meg del turer til sverige (bor på vestlandet) som oftes var 8 timer i strekk med kjøring. Helt opplagte etterpå. Opel, som jeg har kjørt litt også, ødelegger meg, er helt utslitt når jeg kommer fram, det samme med nyere Renault laguna. Forstår rett og slett ikke folk som kan finne på å kjøpe noe skrap av komfort viss dem skal pendle langt. Hvorfor gnåler du om komfort når TS er ute etter bil til 50K, Mercedes, BMW eller VAG i den prisklassen er ikke synonymt med billig bilhold. Det hjelper lite med komfort når utgiftene til vedlikehold og reparasjoner overstiger verdien av bilen i løpet av et par år. Det er bedre med en eldre Avensis til 50K enn tysk "premium" til samme prisen. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Jeg hadde gleden av å tilbakelegge CA 1400km i en E 63 AMG med komforstolene i sommer, og kan med trygghet si at dette er noe av det verre jeg har kjørt langt med. Generelt sett opplever jeg mercedes som en ukomfortabel bil sammenlignet med andre premiummerkene. Personlig hadde jeg nok valgt en Toyota kontra en tilsvarende Mercedes om jeg skulle kjøpt en bil i dag og valgene hadde vært i mellom disse to merkene, men det er hvordan min kropp oppfatter forskjellen på komforten i disse bilene. Du har jo kjørt den minst komfortable versjonen av bilen da, den bilen du har kjørt er bygd for hastighet og cornering, du kan egentlig se på bilen som en AMG, ikke en Mercedes, AMG versjonen er faktisk ikke bygd av Mercedes en gang, den er bygd av AMG som er ett eget firma eid av Mercedes. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Hvorfor gnåler du om komfort når TS er ute etter bil til 50K, Mercedes, BMW eller VAG i den prisklassen er ikke synonymt med billig bilhold. Det hjelper lite med komfort når utgiftene til vedlikehold og reparasjoner overstiger verdien av bilen i løpet av et par år. Det er bedre med en eldre Avensis til 50K enn tysk "premium" til samme prisen. Selvfølgelig så er det nok mest fornuftig med en Avensis til den prisklassen, men pass på, 1.8L bensinerene er en svakhet rundt de. Motorene bruker olje. Jeg kjøpte meg en 2000 modell e-klasse, 320CDI til 37000kr for 3 år siden. Brukt 10-12k kr i vanlig slitedeler på disse 3 åra. Bremser, dempere, oljeservice hver 10 000km og andre små slitedeler, som endeledd, dekk og eu kontroll. Lite rust ihht modell og en fantastisk kjøremaskin. Billig på mila, ligger rundt 0.65L pr mil Endret 2. februar 2019 av sveibuen Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Du har jo kjørt den minst komfortable versjonen av bilen da, den bilen du har kjørt er bygd for hastighet og cornering, du kan egentlig se på bilen som en AMG, ikke en Mercedes, AMG versjonen er faktisk ikke bygd av Mercedes en gang, den er bygd av AMG som er ett eget firma eid av Mercedes. Hvordan er dette den minst komfortable versjonen av bilen? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Hvordan er dette den minst komfortable versjonen av bilen? På samme måte som en M sport er den minst komfortable versjonen av en BMW? Bilen er stiv og har rå kjøre-egenskaper, men er ikke bygget for komfort. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå