Gå til innhold

program som "ser" prosesser


Rocket

Anbefalte innlegg

jeg trenger som overskriften sier et program som "ser" hvilke prosesser som bruker hvilke filer, og evt noe som ser hvilke prosesser som bruker hver enkelt fil. en slags avansert oppgavebehandling.

har litt problemer med at jeg ikke får flyttet eller slettet filer, pga at de er i bruk av en annen prosess, men det er ikke bestandig, så det hadde vært fint med et program som nevnt tidligere.

 

ps, kan det være virus? har norman med siste definisjonsfiler, og patchet opp windows med alle patcher.

 

takk for hjelpen på forhånd :)

 

edit: fant ikke helt ut hvor jeg kunne plassere den, så det ble her, iogmed at jeg har hatt litt harddisk problemer og...

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan det, btw? har du en løsning?

Ja.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=178207&hl=

 

Hvis du gjør som sub1343 beskrev, mister du muligheten til å se properties på AVI-filer.

Måten han beskriver funker, men jeg synes det er dølle å fortelle folk hva dem skal gjøre uten å forklare dem konsekvensene av hva de gjør.

 

Gjør du slik beskrevet i tråden ovenfor, endrer du ikke noe i operativsystemet ditt.

Du må bare ha litt tålmodighet.

Endret av snole
Lenke til kommentar
jeg trenger som overskriften sier et program som "ser" hvilke prosesser som bruker hvilke filer, og evt noe som ser hvilke prosesser som bruker hver enkelt fil. en slags avansert oppgavebehandling.

har litt problemer med at jeg ikke får flyttet eller slettet filer, pga at de er i bruk av en annen prosess, men det er ikke bestandig, så det hadde vært fint med et program som nevnt tidligere.

 

ps, kan det være virus? har norman med siste definisjonsfiler, og patchet opp windows med alle patcher.

 

takk for hjelpen på forhånd :)

 

edit: fant ikke helt ut hvor jeg kunne plassere den, så det ble her, iogmed at jeg har hatt litt harddisk problemer og...

Dersom du kjører WinXP Pro som OS så kan du trykke:

 

Alt/Ctrl/del

 

Så trur jeg du har det du er ut etter - det er så godt som sammme som Solaris nevner.

 

Bare et forslag ;)

Lenke til kommentar
Dersom du kjører WinXP Pro som OS så kan du trykke:

 

Alt/Ctrl/del

 

Så trur jeg du har det du er ut etter - det er så godt som sammme som Solaris nevner.

 

Med Win XP oppgavebehandling kan du ikke SE hvilke programmer som bruker fila du vil slette/endre på...

 

Bare en tanke ;)

 

 

Edit: Skriveleif

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...