Gå til innhold

Dette er passasjerflyene som aldri har vært involvert i dødsulykker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føles ut som meningsløse tall når det ikke tar i betraktning alderen på flyene, slik som Boeing 787 som ble introdusert for 8 år siden. Dette er i kontrast til Boeing 737, som ble introdusert for 52 år siden.

 

Det tar heller ikke i betraktning at ~75% av flyulykker er forårsaket av menneskelige feil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker?

 

Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg.

 

Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk.

 

Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift.

 

Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk.

 

Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke.

 

Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie.

 

Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift.

 

Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg.

 

Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift.

 

Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med?

I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker?

 

Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg.

 

Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk.

 

Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift.

 

Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk.

 

Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke.

 

Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie.

 

Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift.

 

Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg.

 

Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift.

 

Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med?

I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift?

Ja ganske håpløst. Mer interessant å se ulykker pr km eller lignende

Lenke til kommentar

Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker?

 

Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg.

 

Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk.

 

Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift.

 

Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk.

 

Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke.

 

Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie.

 

Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift.

 

Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg.

 

Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift.

 

Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med?

I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift?

 

Enig med du..da jeg så 340 tenkte jeg med en gang på Air France i 2009. Riktig nok to motorer mindre men utover det i praksis samme fly..sikkert litt på siden men dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...