Redaksjonen. Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Dette er passasjerflyene som aldri har vært involvert i dødsulykker Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Føles ut som meningsløse tall når det ikke tar i betraktning alderen på flyene, slik som Boeing 787 som ble introdusert for 8 år siden. Dette er i kontrast til Boeing 737, som ble introdusert for 52 år siden. Det tar heller ikke i betraktning at ~75% av flyulykker er forårsaket av menneskelige feil. 8 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Hadde likt bedre å se hvilke fly som krasjer minst ift flytid. Mer reelle tall. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Concorde var lenge ett av de 'tryggeste' flyene i drift helt til det hadde en ulykke og med det ble ett av de mest 'utrygge'... Lenke til kommentar
GeeForce Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker? Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg. Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk. Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift. Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk. Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke. Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie. Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift. Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg. Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift. Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med? I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker? Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg. Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk. Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift. Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk. Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke. Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie. Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift. Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg. Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift. Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med? I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift? Ja ganske håpløst. Mer interessant å se ulykker pr km eller lignende Lenke til kommentar
Ploppe Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Tøvete og unyansert artikkel. Bare fordi man har kommet med en ny versjon av en flymodell (På samme typesertifikatet), så kan man utelate tidligere ulykker? Airbus 319/320/321 Neo, flyr på samme typesertifikatet som sine forgjengere. Det er en modernisert versjon av et gammelt fly med en rekke ulykker bak seg. Airbus 340 er faktisk et gammelt fly med en bra statistikk. Airbus 350 har såvidt 4 år i kommersiell drift. Airbus 380 har passert 11 år på vingene hos selskapene og har sånn sett en bra statistikk. Boeing 717 er en mindre versjon av Mcdonnell Douglas MD90-30, og flyr på dens typesertifikatet. MD90-30 har vært involvert i dødsulykke. Boeing 747-8 er en ny variant av de eldre 747ene, som blant annet var involvert i flyulykken med flest tapte liv (Tenerife) og også Lockerbie. Boeing 787 er en ganske ny modell med 7 år i kommersiell drift. Bombardier CRJ700/900/1000 er varianter av CL600/CRJ, med en rekke dødsulykker bak seg. Bombardier C-serie (A220) er en ny modell med bare drøyt 3 år i drift. Hvorfor er ikke Widerøes nye Embraer E190-E2 med? I likhet med en del av de andre her deler den typesertifikat med sine forgjengere, men den har vel ingen dødsulykker med sine 9 måneder i drift? Enig med du..da jeg så 340 tenkte jeg med en gang på Air France i 2009. Riktig nok to motorer mindre men utover det i praksis samme fly..sikkert litt på siden men dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå