Gå til innhold

Kjøpe bærebar pc fra USA.


kstandal

Anbefalte innlegg

Hei.

Har sett mye på bærebare pc`er på internet i det siste. Kommet over mange gode bærebare som selges i USA.

Noen som har noen erfaringer/ invendinger/ advarseler mot å kjøpe pc fra USA. Prisene er hvertfall MYE lavere enn her hjemme.

Noen som vet om det blir mye styr med:

- å legge til bokstavene å,ø og æ ?

- forskjellig strømstyrke fra usa til norge?

- hva med internettilkobling her hjemme og i usa. Kan det by på komplikasjoner?

- garanti og forsikring?

 

Har en kompis som bor i USA, som kan sende meg pc`en i posten. Frakten vil komme på en 50,60 dollar.

Noen som vet hvordan jeg kan unngå moms på pc`en. Har hørt noe om at hvis jeg får sendt det som bøker vil jeg unngå moms?

 

Noen som har forslag til hva slags bærebar pc jeg bør kjøpe. Villig til å bruke maks 1600 $.

 

Setter kjempestor pris på alle svar.

 

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en kompis som bor i USA, som kan sende meg pc`en i posten. Frakten vil komme på en 50,60 dollar.

Noen som vet hvordan jeg kan unngå moms på pc`en. Har hørt noe om at hvis jeg får sendt det som bøker vil jeg unngå moms?

 

Kristian

For å slippe moms må han sende den som "gave" med verdi på under 1000 kroner. Men hvis pakken blir skadet/forsvinner, vil du bare få igjen det du har oppgitt verdien til. Dvs, han sender pc'en til deg og oppgir verdi til f.eks. $120. Så forsvinner den eller blir ødelagt. Du vl da bare få igjen de 120 usd... Det nytter ikke å si: "men den er verdt $1600...."

 

 

Bøker er det ikke moms på, men en liten pakke "bøker" og verdi på $1600 er det mulig tollvesnet vil lure litt på (med tanke på den forholdsvis lille pakken). Det er da mulig at de åpner den. Du vil muligens da også få en bot i tillegg.

Skriver man bøker og med en lav verdi har man samme problemstillinga som over, med hensyn til evt skade/tap.

 

 

Personlig, så ville jeg fått kameraten din til å sende den som gave med verdi på under 1000 kroner, men brukt DHL. Dette er dyrere enn USPS, men jeg føler meg tryggere på DHL.

Lenke til kommentar

Har selv en bærbar fra USA. Ikke problem i det hele tatt. Å legge til norske bokstaver er ikke noe problem, gå inn i regionale innstillinger og velg norsk tastaturoppsett (forutsetter at du er i stand til å huske hvor på tastaturet de norske bokstavene er...). Når det gjelder strøm og spenning så er faktisk PC'er noe av det mest kompatible som finnes - kan kobles til overalt. Det eneste du må skaffe er en standard strømledning fra omformer til strømnett (av samme type som f.eks stereoanlegg tilsv har).

 

Hvordan få den inn i landet uten moms? Det blir ditt problem - vil ikke komme med noen råd om hvordan vri seg unna gjeldende lovverk. :p

 

Uansett: Lykke til!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke egne erfaring med dette, men kjenner noen som har prøvd seg, og har for det meste blitt problemer.

Å legge til æ,ø og å, kan i mange tilfeller bli så dyrt at det lønner seg å kjøpe maskinen her...

Det er vel forskjellig strømstyrke ja, men dette er ikke noe stort problem, ettersom det finnes adaptere.

Internett kobling skal ikke være noen problemer.

Garanti er en annen sak, sier seg selv at du blir LENGE uten pc hvis du får ett problem.. (Dyrt med frakt blir det også)

Lenke til kommentar
Har ikke egne erfaring med dette, men kjenner noen som har prøvd seg, og har for det meste blitt problemer.

Å legge til æ,ø og å, kan i mange tilfeller bli så dyrt at det lønner seg å kjøpe maskinen her...

Det er vel forskjellig strømstyrke ja, men dette er ikke noe stort problem, ettersom det finnes adaptere.

Internett kobling skal ikke være noen problemer.

Garanti er en annen sak, sier seg selv at du blir LENGE uten pc hvis du får ett problem.. (Dyrt med frakt blir det også)

Du trenger jo ikke å legge til æ,ø,å fysisk da. Kan jo stille det inn i windows. Det er ikke forskjellig strømstyrke, men spenning. (måtte bare få det ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...