Gå til innhold

Anbefaling av PS Data?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-05 12:29, mlwirak skrev:

Det er PS som anbefaler seg selv i annonseteksten.

MLW

Ser nå ikke slik ut om jeg får lov til og si det. De annonsene dere har hatt på den plassen har irritert meg i lang tid. Selv om de fleste sikkert skjønner det, ser det ut som om dere i hw.no virkelig anbefaler disse produktene, noe dere ikke gjør. "Anbefalingen er klar, kjøp hos PS DATA" er kanskje litt i meste laget, skjønner ikke at dere i hw.no godtar en slik reklametekst.

I og med at det er brukt den samme fonten i reklamen som resten av hw.no ser det ved første øyekast ut som en sak dere har tatt opp og undersøkt. Mulig dere har gjort dette for å færrest mulige bannere og mest reklameinntekter, og det må en jo respektere, men for min del kan den gjerne fjernes.

Dette er bare min mening....

Lenke til kommentar

Hei!

Husker jeg så reklame der første gang. Da var det for datorbutiken. Det er ikke tvil om at en annonse plassert der, særlig siden det er samme font som "ikke-reklame", er meget effektiv. Tror jeg kan påstå med sikkerhet at dette er den dyreste reklameplassen hos hardware.no og at det ikke er en tilfeldighet at reklamene der, er utformet som de er.

Jeg synes dette er kritikkverdig av hardware.no. Man skal kunne skille info og reklame tydelig! Det har noe med presse-etikk å gjøre.

Er ellers ypperlig fornøyd med hardware.no OG PS-data.

[ Denne Melding var redigert av: FuzzyUnc på 2002-03-05 13:55 ]

Lenke til kommentar

Dette er faktisk ikke vår dyreste reklameplass.

Vi ønsker ikke at Hardware.no skal se ut som et juletre, med masse tunge, blinkende og flashy annonser.

Derfor har vi valgt å prøve ut en slik annonse som passer bedre inn i designet.

Erfaringene våre hittil er at responsen på annonseringen er bedre enn vanlige annonser (10 ganger bedre, faktisk), noe som selvsagt er et godt argument når vi forsøker å selge annonser. Mer annonseinntekter betyr at vi kan gjøre Hardware.no enda bedre. Annonsemarkedet på Internett er jo ikke akkurat så veldig lett, og dette formatet kan bidra til at Hardware.no overlever.

Det er slett ikke uvanlig at markedsføring likner redaksjonelt materiale, så jeg synes ikke at vi skiller oss ut særlig fra andre medier på dette.

Vi har fått noen få klager på annonsen, men ettersom det tydelig står "Annonse" på reklamen, og vi har hatt reklame på denne plasseringen i flere år, tror jeg de fleste skjønner at dette er en reklame og ikke redaksjonelt materiale.

Det kan godt hende at vi bør skifte font el. på reklamen, slik at den skiller seg enda bedre ut, dette har jeg faktisk ikke tenkt på før du nevnte det.

Når det gjelder den konkrete utformingen av annonseteksten, er dette noe vi skal ta opp internt i Hardware.no. Det er klart at annonseteksten ikke kan se ut som om Hardware.no gir anbefalinger om hvor man skal handle. Slike anbefalinger gis eventuelt kun indirekte i webshopseksjonen.

MLW

Lenke til kommentar

Jeje... det virket ogsaa for meg som om dette var noe hardware.no anbefalte.

Jeg tror nok det blir spilt paa den gamle:

"annonsere i et saklig magasin med en annonse som ser saklig ut for aa late som om det ikke er en annonse."

Husker noe om at dette ikke er helt kosher i foelge reklameloven, men la naa det bare vaere min paastand da.

Det er ihvertfall lugubert, lavmaals, kvalmende etc.

Jeg skulle tro at hw.no ville vaere interessert i aa fremstaa som upartisk, saerlig saa kort tid etter de tullingene med splitta personlighet dreit seg noe saa tragisk ut.

Naar det gjelder annonser med juletraer, dansende bjoerner og loggrende dildoer er ikke den slags noe problem for meg etter at jeg skrudde av alle bilder paa browseren.

Lenke til kommentar

Reklame er forsåvidt greit, det er jo det hardware.no lever av. Men når det gjelder deres nære samarbeid med komplett, så har det bl.a forhindret dem i å bringe nyheten om komplett sin heller tvilsomme praksis som har blitt avslørt de siste dagene. Det er synd, for det betyr at vi må ta alle nyheter og anmeldelser angående norske webshops med en klype salt. Der røk den nøytraliteten...

Forøvrig så kan jeg meddele at jeg har hatt både positive og negative erfaringer med de fleste webshops, bortsett fra PS data som er så hyggelige og service innstilte at jeg ofte handler der selv om prisene er litt høyere enn på komplett. Og forøvrig, jeg er faktisk ikke sponset :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 16:29, mad_arab skrev:

Men når det gjelder deres nære samarbeid med komplett, så har det bl.a forhindret dem i å bringe nyheten om komplett sin heller tvilsomme praksis som har blitt avslørt de siste dagene.

Hva angår vårt "samarbeid med Komplett" så er dette begrenset til at vi låner produkter av distributøren Norek.

Vi har i utgangspunktet ikke et spesielt fokus på bedriftsmarkedet i den grad det er aktuelt å formidle nyheter om webshoper etc. Vi har heller konsentert oss om "data-hardware", delvis software, da andre sider som Computerworld, Hegnar-Online osv dekker "bedriftsmarkedet" på en utmerket måte allerede.

Når det er sagt, så har vi tidligere publisert endel saker om webshoper, f.eks. når nye butikker har startet opp, fått nye handelsløsninger etc. Dette er noe vi vil vurdere å starte opp igjen med i større grad. Men hovedfokuset vil nok fortsatt ligge på data-hardware.

Til slutt vil jeg si at webshopseksjonen vår, som altså evaluerer webshoper, foretar prisundersøkelser osv, jobber helt adskilt fra den redaksjonelle delen av Hardware.no som formidler nyheter, tester etc.

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-03-08 17:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Zamboo skrev (2002-03-10 00:10):

PS-data er visst ikke å anbefale mer.

Annonsen denne tråden handlet om er fjernet.

Er dette en tilfeldighet?

PSData hadde annonsen på forsiden i en kort prøveperiode, og har således ingen sammenheng med denne tråden.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...