Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk lekkasje fra tak, lekkasje tettet. Hvilke krav har jeg?

sander123

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde nylig en lekkasje fra pipen på taken. Oppdaget at den var noen renne merker fra vann 4 forskjellige plasser på gips veggen. Ikke noe veldig synlig eller problemer. Kontaktet husbygger og de kom og tettet lekkasjen.

Jeg vil tro at det er mer fukt eller vann på innsiden av veggene og taket. Jeg vil isåfall få problemer her.

Hvilke krav kan jeg stille til utbygger her?

Huset er 7-8 måneder gammelt, ble tatt over juni18 som nybygg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør få en takstmann til å se på dette. Sannsynligvis åpne veggen på noe vis for å komme til og ta fuktmålinger bak veggen og i isolasjonen. Dette skal dekkes av utbygger da du har 5 års reklamasjonsrett på nybygg.

I leiligheter blir vanligvis 5% av kjøpesummen låst i banken som garanti for evt. reklamasjoner. Er usikker på om det samme gjelder ved eneboliger. Men hvis utbygger nekter å betale for taktmann og utbedring, ville jeg kontaktet banken og bedt om tilgang på disse midlene.

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

Du bør få en takstmann til å se på dette. Sannsynligvis åpne veggen på noe vis for å komme til og ta fuktmålinger bak veggen og i isolasjonen. Dette skal dekkes av utbygger da du har 5 års reklamasjonsrett på nybygg.

I leiligheter blir vanligvis 5% av kjøpesummen låst i banken som garanti for evt. reklamasjoner. Er usikker på om det samme gjelder ved leiligheter. Men hvis utbygger nekter å betale for taktmann og utbedring, ville jeg kontaktet banken og bedt om tilgang på disse midlene.

Takk for svar. Vil kontakte en advokat for et par spørsmål for å høre va han mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...