Gå til innhold

Ny løsning fra dataselskap betyr kroken på døra for nabovarsel med rekommandert post

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var interessant, har man en gammel grinete nabo som er fullstendig teknologisk handikappet, så kan man nå enkelt sende vedkommende digitalt nabovarsel, som han/hun aldri kommer til å lese.

Genial løsning, hvorfor bruke noe som fungerer, slik som fysisk post man signerer for å ha mottatt, når man kan sende ting på obskure nettplattformer de færreste besøker regelmessig i stedet.

Lenke til kommentar

Dette var interessant, har man en gammel grinete nabo som er fullstendig teknologisk handikappet, så kan man nå enkelt sende vedkommende digitalt nabovarsel, som han/hun aldri kommer til å lese.

Genial løsning, hvorfor bruke noe som fungerer, slik som fysisk post man signerer for å ha mottatt, når man kan sende ting på obskure nettplattformer de færreste besøker regelmessig i stedet.

Fordi vi beveger oss fremover?

Eller mener du nettbank også er noe tull, fordi løsningen vi hadde før fungerte de også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Kan jo snu på det også. Jeg får stortsett aldri post i postkassen og derfor sjekkes denne sjeldnere og sjeldnere. Er da ikke bedre at jeg får dette tilsendt der jeg forventer å få post?

Lenke til kommentar

Eller mener du nettbank også er noe tull, fordi løsningen vi hadde før fungerte de også!

Nettbank er helt topp for meg, men det er kanskje ikke det for alle, og for de som ikke kan bruke nettbanken så finnes det fremdeles alternativer.

Dersom noen sender deg et nabovarsel, så vil du jo gjerne få det slik at du kan samtykke eller nekte, det er ofte snakk om store verdier og viktige avgjørelser.

Det er ikke alle som har digitale postkasser både her og der, blant annet svært mange eldre, det blir helt feil at slike ting kun skal sendes digitalt gjennom Altinn, slik overskriften på artikkelen hentyder.

Er da ikke bedre at jeg får dette tilsendt der jeg forventer å få post?

Problemet er vel at det her er avsender som velger sendemåte, ikke mottaker.

Dersom du aldri får post i din fysiske postkasse, og kanskje til og med tar vekk postkassen, så er det jo fint for deg.

Så plutselig har noen sendt deg et viktig dokument per post som du aldri fikk, fordi du ikke hadde postkasse, som igjen resulterer i at det bygges en boligblokk rett foran sjøutsikten din, hvor festlig hadde det vært?

Foreløpig er vel riktignok dette svært alternative løsninger, som krever at mottaker kvitterer for mottak i Altinn, slik at jeg antar at man har løsninger på plass for å håndtere tilfeller hvor mottaker ikke kvitterer, men noe sier meg at dette vil fjernes i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har PC/smartphone, hvordan får man vite at det ligger et brev og venter på en i Altinn?

Har man mobiltelefon kan man motta SMS om det, men man kan fortsatt ikke enkelt få tak i nabovarslet.

Selvsagt skal man legge til rette for forenklede systemer, inkludert digitale løsninger, men situasjonen preges i for stor grad av at 'digitalt oppegående' personer er i ferd med å umyndiggjøre mange eldre mennesker.

Jeg synes det er ugreit.

Lenke til kommentar

Selvsagt skal man legge til rette for forenklede systemer, inkludert digitale løsninger, men situasjonen preges i for stor grad av at 'digitalt oppegående' personer er i ferd med å umyndiggjøre mange eldre mennesker.

Jeg synes det er ugreit.

Det er ikke bare eldre som er problemet; det finnes jo også noen med (mobil-)strålings-/data- og/eller elektrofobi. Kanskje en kommunal assistent er løsningen <sarkasme off>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...