potetskrell Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Kvaliteten på kommunikasjonen påvirker alltid et firmas image. La meg si det sånn: Tror du Mercedes, BMW eller Volvo (for å nevne tre i omtrent samme klassen) ville latt noen sende ut en E-post som kunne bli sitert noe sted, der det ikke var grundig kontrollert for språkfeil? Jeg tviler sterkt....Ville vært mer skeptisk til at BMW tilbakekaller 1 million biler fordi de spontant kan bryte ut i flammer Ellers er påstanden din utrolig naiv.. 4 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Da inviterer jeg deg til å gi et eksempel på tilsvarende dårlig språk i store, seriøse firmaers kommunikasjon. Da mener jeg altså grove språkfeil, ikke skriveleifer, det er noe helt annet. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Det er de to dyreste variantene som leveres må. Bakhjulsdrift og mindre batteri er ikke tilgjengelig. Du må også velge nesten alt utstyr. Lista er lengre No shit... Men hvorfor MÅ man velge alt dette hvis man skal kjøpe bilen? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Hva er verst, en skrivefeil/feil ord, eller en bil som spontant tar fyr? 2 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Hva med begge deler? Det er et veldig godt poeng. Synes det er helt krise at vi ikke fikk vite noe mer om hva som skjedde. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Hva med begge deler? Tesla har ikke tilbakekalt en million biler fordi de tar spontant fyr. Beklager, men du feilet igjen. 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Så lang er nok ikke listen. Her står man i kø i 3 år for å få bestille noen uker før alle andre? Jeg gjentar igjen: Teslas etterspørsel er sterkt overdrevet av Musk. Det er de to dyreste variantene som leveres må. Bakhjulsdrift og mindre batteri er ikke tilgjengelig. Du må også velge nesten alt utstyr. Lista er lengre Man står ikke i kø for å få bestille lenge før alle andre. Man står i kø for å få bilen levert (lenge) før alle andre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Som det ser ut nå blir det maks en måned forskjell på de som reserverte når det først var mulig og deretter bestilte når det ble åpnet, mot de som bestilte før nyttår når bestilling åpnet for alle. Ryktes ca 5 tusen norske bestillinger som er på vei over dammen. 1 Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Fordi dårlig språk er et godt tegn på et slurvete firma. Noe Teslas "kundeservice" til de som har fått feil på bilene sine i Norge også har vist klare tegn på, jeg vet ikke om det er blitt bedre nå. Og jeg er slett ingen Tesla-hater, jeg kunne godt tenkt meg en Tesla X hvis jeg hadde hatt råd, selv om jeg stort sett er godt fornøyd med min nåværende Volvo XC60. Men så elementære, grammatiske språkfeil, som absolutt ikke kan (bort)forklares som en trykkleif, gir iallfall ikke meg noe godt inntrykk av et firma. Sjefen tweetet også noe som ikke kunne bortforklares, noe SEC tok USD 40 Mill betalt for. "Compliance" i skriftform er ikke noe de har vektlagt høyt. Kan selvsagt bety noe generelt om bedriftskultur, både positivt og negativt. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 (endret) Hva med begge deler?Tesla har ikke tilbakekalt en million biler fordi de tar spontant fyr. Beklager, men du feilet igjen. Hver gang jeg leser innleggene dine får jeg et mentalt bilde av trump som har en av utblåsningene sine om CNN. "Fake news, fake news, I'm the greatest" Samtidig er det morbid underholdende å se en person som er så knyttet til den elendige merkevaren "sin" at han føler han må forsvare den i alle sammenhenger. Jeg for min del er kjempeglad for at folk kjøper skrot på betastadiet for å feilteste fram til batteriteknologien fra nittitallet får en arvtaker. Endret 27. januar 2019 av Lilac1 5 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Hver gang jeg leser innleggene dine får jeg et mentalt bilde av trump som har en av utblåsningene sine om CNN. "Fake news, fake news, I'm the greatest" Samtidig er det morbid underholdende å se en person som er så knyttet til den elendige merkevaren "sin" at han føler han må forsvare den i alle sammenhenger. Jeg for min del er kjempeglad for at folk kjøper skrot på betastadiet for å feilteste fram til batteriteknologien fra nittitallet får en arvtaker. Du mener at tilbakekallingen av over en million BMWer fordi de kunne ta spontant fyr er fake news? Nå vet jeg ikke om det er så mye bedre å angripe noe i alle sammenhenger enn å forsvare det i alle sammenhenger. Den som forsvarer har i det minste en ærlig interesse for det, mens den som angriper bare er ute etter å sabotere og spre dritt. 1 Lenke til kommentar
HDTVamatoren Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Har man rett til å heve kjøpet uten kostnader hvis man ikke er fornøyd med bilen etter endt prøvetur? Lenke til kommentar
HDTVamatoren Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Har man rett til å heve kjøpet uten kostnader hvis en ikke er fornøyd etter prøvetur? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Har man rett til å heve kjøpet uten kostnader hvis man ikke er fornøyd med bilen etter endt prøvetur? Nei, loven gir deg ingen rettigheter her. Kjøpt er kjøpt! Et tips til de som er på biljakt: prøvekjør bilen før du (eventuelt) kjøper den – ikke etterpå. Dersom du skulle kjøpe opp en Tesla, velger de faktisk å tilby deg mulighet til å heve kjøpet i ettertid (maks 1-3 dager). Men dette er et påfunn de selv har kommet opp med, og på ingen måte noe de må gjøre. Ei heller noe de fleste andre tilbyr. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Du mener at tilbakekallingen av over en million BMWer fordi de kunne ta spontant fyr er fake news? Kunne? Så lenge de ikke spontanantente er det vel bare ansvarlig fra BMW sin side. Har fortsatt ikke sett tilbakekallinger fra tesla etter hundrevis av autopilotulykker, men det er vel "bare brukerfeil", sant?Fake news, fake news, I'm the doodle! Endret 28. januar 2019 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Kunne? Så lenge de ikke spontanantente er det vel bare ansvarlig fra BMW sin side. Har fortsatt ikke sett tilbakekallinger fra tesla etter hundrevis av autopilotulykker, men det er vel "bare brukerfeil", sant? Fake news, fake news, I'm the doodle! Problemet var at bilene faktisk spontanantente. De måtte tilbakekalles fordi de var dødsfeller. Men det er vel fake news. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Problemet var at bilene faktisk spontanantente. De måtte tilbakekalles fordi de var dødsfeller. Men det er vel fake news. Millioner av spontanantente biler, altså? Om vi bruker den logikken er det vel septillioner (google det ditt mehe) av dødsulykker forårsaket av muskeladdens elendige software. Endret 28. januar 2019 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Problemet var at bilene faktisk spontanantente. De måtte tilbakekalles fordi de var dødsfeller. Men det er vel fake news. Rart at BMW fortsatt har hodet over vannet skal vi følge din logikk 2 Lenke til kommentar
onaes2 Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Det er da vel ikke Tesla som bestemmer reglene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå