Gå til innhold

Tesla inviterer kunder til å prøvekjøre Model 3

Anbefalte innlegg

Kvaliteten på kommunikasjonen påvirker alltid et firmas image. La meg si det sånn: Tror du Mercedes, BMW eller Volvo (for å nevne tre i omtrent samme klassen) ville latt noen sende ut en E-post som kunne bli sitert noe sted, der det ikke var grundig kontrollert for språkfeil? Jeg tviler sterkt....

Ville vært mer skeptisk til at BMW tilbakekaller 1 million biler fordi de spontant kan bryte ut i flammer :)

Ellers er påstanden din utrolig naiv..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lang er nok ikke listen. Her står man i kø i 3 år for å få bestille noen uker før alle andre?

Jeg gjentar igjen: Teslas etterspørsel er sterkt overdrevet av Musk.

Det er de to dyreste variantene som leveres må.

Bakhjulsdrift og mindre batteri er ikke tilgjengelig. Du må også velge nesten alt utstyr.

Lista er lengre ;)

Man står ikke i kø for å få bestille lenge før alle andre. Man står i kø for å få bilen levert (lenge) før alle andre.

Lenke til kommentar

Som det ser ut nå blir det maks en måned forskjell på de som reserverte når det først var mulig og deretter bestilte når det ble åpnet, mot de som bestilte før nyttår når bestilling åpnet for alle. Ryktes ca 5 tusen norske bestillinger som er på vei over dammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi dårlig språk er et godt tegn på et slurvete firma. ;) Noe Teslas "kundeservice" til de som har fått feil på bilene sine i Norge også har vist klare tegn på, jeg vet ikke om det er blitt bedre nå. Og jeg er slett ingen Tesla-hater, jeg kunne godt tenkt meg en Tesla X hvis jeg hadde hatt råd, selv om jeg stort sett er godt fornøyd med min nåværende Volvo XC60. Men så elementære, grammatiske språkfeil, som absolutt ikke kan (bort)forklares som en trykkleif, gir iallfall ikke meg noe godt inntrykk av et firma.

Sjefen tweetet også noe som ikke kunne bortforklares, noe SEC tok USD 40 Mill betalt for.

"Compliance" i skriftform er ikke noe de har vektlagt høyt. Kan selvsagt bety noe generelt om bedriftskultur, både positivt og negativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med begge deler?

Tesla har ikke tilbakekalt en million biler fordi de tar spontant fyr. Beklager, men du feilet igjen.

Hver gang jeg leser innleggene dine får jeg et mentalt bilde av trump som har en av utblåsningene sine om CNN.

"Fake news, fake news, I'm the greatest"

Samtidig er det morbid underholdende å se en person som er så knyttet til den elendige merkevaren "sin" at han føler han må forsvare den i alle sammenhenger. Jeg for min del er kjempeglad for at folk kjøper skrot på betastadiet for å feilteste fram til batteriteknologien fra nittitallet får en arvtaker.

Endret av Lilac1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hver gang jeg leser innleggene dine får jeg et mentalt bilde av trump som har en av utblåsningene sine om CNN.

"Fake news, fake news, I'm the greatest"

Samtidig er det morbid underholdende å se en person som er så knyttet til den elendige merkevaren "sin" at han føler han må forsvare den i alle sammenhenger. Jeg for min del er kjempeglad for at folk kjøper skrot på betastadiet for å feilteste fram til batteriteknologien fra nittitallet får en arvtaker.

Du mener at tilbakekallingen av over en million BMWer fordi de kunne ta spontant fyr er fake news?

Nå vet jeg ikke om det er så mye bedre å angripe noe i alle sammenhenger enn å forsvare det i alle sammenhenger. Den som forsvarer har i det minste en ærlig interesse for det, mens den som angriper bare er ute etter å sabotere og spre dritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har man rett til å heve kjøpet uten kostnader hvis man ikke er fornøyd med bilen etter endt prøvetur?

Nei, loven gir deg ingen rettigheter her. Kjøpt er kjøpt!

Et tips til de som er på biljakt: prøvekjør bilen før du (eventuelt) kjøper den – ikke etterpå.

Dersom du skulle kjøpe opp en Tesla, velger de faktisk å tilby deg mulighet til å heve kjøpet i ettertid (maks 1-3 dager). Men dette er et påfunn de selv har kommet opp med, og på ingen måte noe de gjøre. Ei heller noe de fleste andre tilbyr.

Lenke til kommentar

Du mener at tilbakekallingen av over en million BMWer fordi de kunne ta spontant fyr er fake news?

Kunne? Så lenge de ikke spontanantente er det vel bare ansvarlig fra BMW sin side. Har fortsatt ikke sett tilbakekallinger fra tesla etter hundrevis av autopilotulykker, men det er vel "bare brukerfeil", sant?

Fake news, fake news, I'm the doodle! Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne? Så lenge de ikke spontanantente er det vel bare ansvarlig fra BMW sin side. Har fortsatt ikke sett tilbakekallinger fra tesla etter hundrevis av autopilotulykker, men det er vel "bare brukerfeil", sant?

Fake news, fake news, I'm the doodle!

Problemet var at bilene faktisk spontanantente. De måtte tilbakekalles fordi de var dødsfeller.

Men det er vel fake news.

Lenke til kommentar

Problemet var at bilene faktisk spontanantente. De måtte tilbakekalles fordi de var dødsfeller.

Men det er vel fake news.

Millioner av spontanantente biler, altså?

Om vi bruker den logikken er det vel septillioner (google det ditt mehe) av dødsulykker forårsaket av muskeladdens elendige software.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...