jag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Du har byttet chip, men fremdeles samme problem. Merkelig. Når du starter opp med den nye chippen, åpner skuffen seg? Får du et skjermbilde i det hele tatt? Tror egentlig du må gå over loddepunktene, d0 punktet skal være ok så lenge du får den blinkingen. At biosen evt ikke har støtte for disker over 137 GB har ikke noe å si, da du bare "mister" de over 137 GB. Nei, gå over loddepunktene, se link i tidligere post. Ikke vanskelig, loddepunktene er egentlig ganske store, så det burde gå greit. Hvis de har brukt pogo pins og ikke lodda fast ledningene, kan du prøve å lodde ledningene istedet. Det er ikke så vanskelig, de er egentlig ganske store, bare bruk den tiden du trenger. Hovedkortet tåler mye juling og har jeg erfart. For sikkerhets skyld kan du jo kjøpe litt loddelisse og, da er det ikke noe problem å fjerne feilplassert loddetinn. Det har vært rapportert om fake xecuter chips, så ta en tur innom xecuter sitt forum også. Du kan jo også ta en telefon til hammar som begynner høflig... Lykke til! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hammar har ikke oppgitt noe nr på siden, så er heller vanskelig å få tak i dem via tlf. Har fått mail av de, men de sier de ikke vil ta imot xboxen for å se på den siden jeg har lagt inn en hdprep cd, ikke at jeg kan se hva det har med saken å gjøre, sitter jo bare i orginal disken igjen før jeg eventuelt sender den. Vet at jeg bare mister det over 137 GB ved bruk av annen bios, men hva er da vitsen med en disk på 160 GB om jeg ikke kan bruke 23 av de pga feil bios. Sier ikke at det er hammar sin feil, for det virket jo når jeg fikk den. Var etter at jeg la inn en annen bios i evox at maskinen klikket når chip er på. Skuffen åpner seg ikke, og er ikke antydninger til bilde med mindre jeg starter opp uten chip enabled. Den prøver å starte to ganger, restarter etter ca 1 sek før den tredje gangen blir stående å blinke uten bilde. Han som byttet chip for meg skal ta med seg xboxen hjem å se om han finner ut hva som kan være gale. Krysser fingrene for at han finner en løsning på problemet, blir lange familiebesøk i julen uten xbox å gjemme seg bort med;) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 En liten oppdatering her i tilfelle noen andre møter på samme problem når det gjelder xecuter 2.3 lite og xbox versjon 1.4 eller 1.5. Er nå testet med 5 chipper av samme type, og samme problem på alle. Blir der satt i en 2.2 chip så virker det, så tyder på at min xbox ikke liker xecuter 2.3 lite. Lenke til kommentar
jag Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 I svarte, merkelig det der. Spøkelser i xboxen din? Rart at det fungerte før du prøvde å flashe den første chippen, kjekt å vite hvis det skulle skje meg... Bra at jula ble redda til slutt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå