DementedAlbino Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Jeg skulle flashe bios på min xecuter 2.3 lite chip og har selvfølgelig klart å gjøre noe feil Når jeg prøver og starte opp xboxen så trenger den tre forsøk, før den starter opp uten bilde og eject knappen blinker rødt/grønnt. Er det noe jeg kan gjøre for å få lagt inn riktig bios på chipen slik at jeg kan bruke den? Trenger virkelig hjelp her.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 da tror jeg helt seriøst at dette er feil sted å spørre. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 da tror jeg helt seriøst at dette er feil sted å spørre. Fordi at? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det finnes et forum som heter hjelp rett under. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Det finnes et forum som heter hjelp rett under. Der det står: Hvis du sitter fast i et spill, har problemer med å starte spillet, leter etter en patch, eller andre problemer relaterte til dataspill og tilbehør. Du tenker på? Regner med at problemer med en xbox går under kategorien konsoll. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 ok, men de fleste bruker vel hjelp forumet selv om det er konsoller? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Da gjør flertallet feil, spør du meg. Det skal vel snart skje en endring i kategorisystemet, ettersom denne er litt rotete. Dette har med konsoll å gjøre, derfor ligger den under Konsoll. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hjelp burde vært for både konsoller og Pc spør du meg. Lenke til kommentar
jag Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Uff, ikke mye moro det der. Rette stedet å søke etter info er vel: Xbox-Scene For en oversikt over hva du kan gjøre, og svar på ditt sprøsmål: Modchip oversikt Nederst på denne sida står en av fire mulige årsaker til problemet ditt: Xecuter 2.3 installasjon Den siste linken er til xecuter sine sider, de har også et forum der du finner mye info, og kan spørre... EDIT: Programmerer til Xecuter 2.3 Endret 20. desember 2003 av jag Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Endelig litt hjelp her. Ser der er snakk om en usb tilkobling på denne chipen, noen som vet hvor denne er og om jeg kan reprogramere bios via denne? Lenke til kommentar
jag Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Er ikke helt sikker på hva du mener. Hvis du har montert chippen i v1.3 eller nyere xbox henter du strøm fra usb portene i xboxen. Det er ihvertfall noe i den duren. Sånn jeg har skjønt det er det kun strøm, og gjør at du ikke trenger å lodde like mange ledninger til ovedkortet. Den programmereren jeg linka til henter ihvertfall strøm fra pc`en via usb. Om du kunne programmere gjennom den og vet jeg ikke. Du kan det ihvertfall via DB25 (hva er det?) eller via lpt porten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Siden du har en lite-chip, så må du ha en programmerer. Blinkinga tyder på at x-box'en ikke finner en bios å laste fra, eller at du har flashet den feil. Og det går ikke an å programmere den via usb... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Har fått et tips om at jeg kan "hotswap the chip", så skal teste dette ut i morgen med en kompis av meg som bare har brukt bank1 på chipen sin, så får vi se hvordand et går. Virker ikke dette så har jeg funnet en som bor her i nærheten som bytter chip for meg mot at han får beholde den som har tar utav + 200 kr, så da blir det ikke så gale likevel. Det jeg ikke skjønner er hvordan biosen kan ha blitt feil flashet. Den gjorde jeg seg ferdig for så å restarte... Kan noen si meg forskjellen på å bruke en chip på 512kb og en på 1 MB. Tror jeg satser på en på 512kb når jeg skal flashe bios neste gang, så om det går gale så kan jeg bare bruke bank1 og flashe på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 I prinsippet så lager du et image på 4x256 kB. Min xecuter 2.2 lite har 2x512kB RAM og kan bruke to forskjellige bioser. Men du må fylle opp begge bankene, så vidt jeg husker. Det lønner seg å bruke et ferdiglaget flash-image, dersom du ikke får det til selv. Hotswap funker helt greit, men du er avhengig av at du har et riktig image. Og du vil ikke kortslutte noe i x-box'en til kameraten din heller :-) ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) hvordan sletter man doble innlegg da??? Endret 21. desember 2003 av Slettet+98123897187934 Lenke til kommentar
jag Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hvis det ikke går å "hot swappe" den, er det kanskje like greit å bestille den programmereren jeg linka til. Den koster ca 150 NOK + frakt, så det lønner seg kontra han som skulle beholde chippen din pluss 200. Hvorfor kan han ikke bare programmere den du har da? Og hvilken chip skal ha i såfall montere? Syntes det hørtes litt rart ut Skulle det skje noe feil under evt seinere flashing så har du uansett en programmerer. (Du har prøvd å bytte mellom bankene på chippen? Bare spør, har hendt at jeg har feilsøkt og hatt mest lyst til å knuse dævelskapet, så plutselig oppdager jeg en liten elementær ting jeg selvfølgelig ikke prøvde....) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Ja har testet både bank 1 og 2. Problemet med å programere den via pc er vel at hele saken må ut av xboxen igjen. Jeg har hverken lodde utstyr eller serlig kunnskap på dette området, så kan fort bli dyrere da. Han sitter i samme chip som jeg har i nå. Han kan programere chipen for meg gratis, men da må jeg vente til etter nyttår, og uten noen form for tolmodighet klarer ikke jeg å vente så lenge på at han skal få programmereren i posten. Så jeg kan ikke bare legge inn bios på feks bank1, og ha backup av den som er der nå på bank2? Lenke til kommentar
jag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, eier ikke tålmodighet sjøl når det gjelder sånne ting. Men hvordan kan du klare å flashe den via dvd-rom`en når det ikke er noe bios der i det hele tatt? Hmm, da du flasha den første gang lå det jo allerede en cromwell bios der som spytter ut dvd skuffen og spør etter bios... Nei, det rette stedet å spørre er kanskje xecuter sitt forum? Xecuter Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hehe, eier ikke tålmodighet sjøl når det gjelder sånne ting. Men hvordan kan du klare å flashe den via dvd-rom`en når det ikke er noe bios der i det hele tatt? Hmm, da du flasha den første gang lå det jo allerede en cromwell bios der som spytter ut dvd skuffen og spør etter bios... Nei, det rette stedet å spørre er kanskje xecuter sitt forum? Xecuter Feilen ligger i at hammar.no som monterte chipen for meg la inn feil bios, så da jeg skulle legge inn den biosen jeg skulle ha så gikk det gale. Biosen de la inn hadde ikke støtte for disker større enn 137GB. De skriver også på siden sin at de ikke legger inn bios, så er utrolig irriterende at de skule gjøre et unntak for meg uten at jeg ba om det. Når jeg får ny chip i, så vil vel xboxen spørre etter bios når jeg starter den opp? Regner med at alt ordner seg i morgen, så da er jeg en lykkelig eier av en modifisert xbox igjen:) Denne gangen skal det vare lengre enn 4 timer før jeg klusser det til.hehe Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Da har jeg byttet chip, men samme problem enda. Noen som har noen forslag til hva som kan være problemet? Regner med at det er noe med chipen som er gale siden den starter fint opp om chip er av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå