MaxCPU Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 må se å få kjøpt meg en chipset vifte til hovedkortet mitt (abit kr7a) etter at orginalen gikk til h.... Noen tips til hva? sett på blueorb osv. men de har støynivå på 25db ++ vil helst ikke ha mer enn 20db... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Her er en fin løsning; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB Bruk denne regulerbare Enermax sammen med et adapter, denne kan sikkert kjøres på laveste hastighet og vil være nermest lydløs. Adapter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=FA6080BL [ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-03-04 16:17 ] Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 umm.. aksjonist.. tenk litt på hva du viser frem her.. 80x80mm vifte fra enermax med et fan adapter 80 til 60mm? hvordan skal du for det første få plass til dette rundt ved chipsettet? det ekke store plassen nede ved brikka. og forresten så er det 40x40mm du skal bruke på chipsett.. eller som passer på chipsett... _________________ fUsiOn Abit KT7 Duron 800@[email protected] Alpha PAL8045 320MB RAM PC133@137Mhz Asus V7700 GF2 Ultra Actima 50x CD-ROM Creative brenner 12x10x32 20,4GB Seagate drit! 3404 Poeng i 3Dmark 2001 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-03-04 17:00 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-03-04 17:01 ] Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 hmm... er ikke blitt så mye klokere her... Vil helst ikke ha en for dyr løsning da jeg er interessert i absolutt komplett vannkjøling om ikke altfor lenge! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 disse chipsett kjølerene ligger på 24-26db.. så du får nok bare nøye deg med det.. eller bare bytte ut vifta du hadde på chipsettet og bruke den kjøleribba du allerede har.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Zalmanribba til 3dfxcool ser ikke vert ut. Ei kraftig ribbe (ser slik ut på bilde) til og vere en chipsettribbbe og man trenger ikke vifte (det spøs vel på hovedkortet) og den er ikke dyr. Her blei det ikke mange punktomer. :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Et alt. som ikke er nevnt er å bruke en TT CrystalOrb sammen med en motstand, slik at RPM'n senkes og lavere støy oppnås! Har MÅTTET gjøre dette på min blueOrb, da kulelagrene på denne vifta er noe skrøpen!... Har selv prøvd en løsning hvor jeg planslipe en P3 ribbe og satte en PAPST 50mm på... Ble tøft og bra, men den fikk ikke plass når jeg skulle montere Swiftech 462 for noen uker siden :sad: Lykke til! Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Zalmans Northbridge chipsetribbe holder vanligvis i massevis (hvis du ikke overklokker noe særlig).. Koster ikke så mye heller. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 men planen var jo å overklokke litt... liker egentlig ikke zalman's produkter. ser ut som det er mer "space" enn ytelse..men det kan jo godt hende at det ikke stemmer. kan jo også evnt. kjøpe en 40mmx40mm Papst 10m3/t, 18dba vifte.. men koster jo f*** meg 148kr!!! Syk pris for en liten vifte!! Har forresten en pIII boxed kjøleribbe og vifte liggende. Kan jo kanskje kjøpe artic silver lim greiene og feste på den, men vil liksom ha det litt pent! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=412FM Kan han ikke kjøpe denne hvis Chipset-vifter er 40×40? Da kjøper jeg den og. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 enig... men se heller på den jeg nevnte: flytter mer luft og lavere støynivå! skjønner ikke hvordan, men.. jaja. samme pris!! Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 kjøp heller en "ultimat harddrive cooler" fra 3dfxcool.no ellerno.. den har 2 40x40mm vifter og en feit kjøleribbe (denne er til harddisker) men den kan du kjøpe plexi til og lage en perfekt vannkjølt harddisk blokk!! har tenkt på dette selv, men er litt blakk for tiden, og den jeg har vil jeg ikke ødelegge helt ennå! :wink: bare ett lite tips. prisen er også ganske lav! jeg kjøpte min for 350,-! Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 16:34, [FS]Inhumanzer skrev:kjøp heller en "ultimat harddrive cooler" fra 3dfxcool.no ellerno.. den har 2 40x40mm vifter og en feit kjøleribbe (denne er til harddisker) men den kan du kjøpe plexi til og lage en perfekt vannkjølt harddisk blokk!! har tenkt på dette selv, men er litt blakk for tiden, og den jeg har vil jeg ikke ødelegge helt ennå! :wink: bare ett lite tips. prisen er også ganske lav! jeg kjøpte min for 350,-! tør jeg spørre hvordan du skal gjøre dette? og hva du egentlig har planer om å gjøre.. skjønner ikke helt hva du mener når jeg ser på den. Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hmm, vanskelig å forklare! hvis du ser på den blå saken, ribba. så ser du at det er 11 hull i den. kapper jeg vekk ca 2-3 cm av disse på annhver side, inni, slik at vannet går i bølgebevelgese nesten. samme måte som vannet går i en giant radiator.. skjønner? så setter jeg på plexiglass på hver side av "veggene" så vannet ikke renner ut! jeg tror dette hadde blitt kult! jeg sa det var vanskelig å forklare!!! den egnes egentlig jævlig bra til dette! :smile: hva er mailen din, så kan jeg sikkert sende deg en illustrasjon om hva jeg mener.. Mvh Andreas Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On , skrev: [email protected]... kommer vel også opp hvis du trykker på brukernavnet hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 må bare tegne litt først! :smile: du får bilder i løpet av 10 - 20 min.. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 16:34, [FS]Inhumanzer skrev:kjøp heller en "ultimat harddrive cooler" fra 3dfxcool.no ellerno.. den har 2 40x40mm vifter og en feit kjøleribbe (denne er til harddisker) men den kan du kjøpe plexi til og lage en perfekt vannkjølt harddisk blokk!! har tenkt på dette selv, men er litt blakk for tiden, og den jeg har vil jeg ikke ødelegge helt ennå! :wink: bare ett lite tips. prisen er også ganske lav! jeg kjøpte min for 350,-! **** du er genial... Jeg har en slik liggende jeg :smile: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Thargoth skrev (2002-03-05 18:13): Quote: On 2002-03-05 16:34, [FS]Inhumanzer skrev:kjøp heller en "ultimat harddrive cooler" fra 3dfxcool.no ellerno.. den har 2 40x40mm vifter og en feit kjøleribbe (denne er til harddisker) men den kan du kjøpe plexi til og lage en perfekt vannkjølt harddisk blokk!! har tenkt på dette selv, men er litt blakk for tiden, og den jeg har vil jeg ikke ødelegge helt ennå! :wink: bare ett lite tips. prisen er også ganske lav! jeg kjøpte min for 350,-! Da springer jeg til en kammerat og rapper hannes harddrive cooler siden han kåler det til med monteringen og den ligger der bare... :smile: Genialt rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå