aomt Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Model 3? KONA (det er ikke SUV) Tatt frå Hyundai sin side... eg vil påstå det er SUV Til 400.000, så i den øvre skikke for "vanlige" biler. Model 3 er Tesla, så den er uaktuelt (fordi det er Tesla). Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Komfort, sikkerhet, utseende, teknologi, service-apparat, gjennomført kvalitet osv...Nei ,nei, subjektivt, NEI, diskutabelt, muligens. Dessuten har du bevisst utelatt den *ene* tingen folk alltid spør om på elbiler, rekkevidde. Hva serviceapparat angår er det liten tvil om at Tesla har en utfordring, selv om det ikke er universelt dårlig. Hva e-tron angår så vet jeg ikke hvor den skal få servicen sin men jeg håper for potensielle kjøpere sin del at det *ikke* er Møller Romerike. 'Kvalitet' kan jeg ikke si noe om da jeg ikke har sammenliknet bilene selv men jeg mistenker at også dette er subjektivt. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Tatt frå Hyundai sin side... eg vil påstå det er SUV Til 400.000, så i den øvre skikke for "vanlige" biler. Model 3 er Tesla, så den er uaktuelt (fordi det er Tesla). Jeg og trodde Kona var en SUV ut fra bilder... Men da jeg så den i virkeligheten så er det jo bare en Polo på stylter. (Nå er det forresten en 1,6L Kona du har lagt ut bilde av. En Kona Electric ser slik ut (#spikkeflisa)): Endret 31. januar 2019 av CaZpeR Lenke til kommentar
sungun Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Komfort, sikkerhet, utseende, teknologi, service-apparat, gjennomført kvalitet osv... Hva med ytelse, ladenettverk, ui, plass, pris på utstyr og tilgjengelighet? Komfort, utseende og opplevd interiørkvalitet er høyst subjektivt. Sikkerhet og teknologi tviler jeg de ligger langt foran på. Service apparatet kommer seg, tesla har faktisk ikke holdt på like lenge som audi. Min opplevelse med service apparatet har vært knirkefritt (akkurat som bilen). Når det er sagt, så er e-tron en fin bil. Har hatt audi før og kan godt ha det igjen, men det frister ikke å bytte teslaen mot akkurat denne.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Sikkerhet og teknologi tviler jeg de ligger langt foran på. De ligger bak. Feks når auto styringen ikke får innput slår de den bare av, garantert krasj/skade/død. Men når det gjelder komfort, kvalitet og annet som tyskerne ofte er gode på er de nok langt forran når en bestiller alle goodiesene til den prisen det koster såklart. Støynivået er jo testet til å være veldig lavt. Selv om testbilen hadde ulyder i fra interiøret Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Tatt frå Hyundai sin side... eg vil påstå det er SUV Til 400.000, så i den øvre skikke for "vanlige" biler. Model 3 er Tesla, så den er uaktuelt (fordi det er Tesla). Prøv å se den i virkeligheten, du Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Prøv å se den i virkeligheten, du Wow, var ikke klar over at den var så liten! Fikk meg ett sinnsykt sjokk når jeg fikk en T-roc som leiebil for en stund siden, snakk om en latterlig liten bil som er hevet litt ekstra over bakken. Ser nå at den ligger i samme sjikte som kona. 1 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Wow, var ikke klar over at den var så liten! Fikk meg ett sinnsykt sjokk når jeg fikk en T-roc som leiebil for en stund siden, snakk om en latterlig liten bil som er hevet litt ekstra over bakken. Ser nå at den ligger i samme sjikte som kona. Ja det er teit hvordan de gir en illusjon om hvor store de er, og så ser du den i virkeligheten, så er den knøttliten, har liten bagasjeplass, ikke firehjulstrekk etc. KIA Soul var noe av det samme. Så ut som en crossover/SUV på bildet, men var en knøttliten boks av en bil... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Problemet er at det nå finnes en elbil som pisser på Tesla i ett og alt. Så disiplene til Elon aner ikke hva de nå skal si og gjøre. Jeg har ventet på dette i 2-3 år, at de store produsentene skal komme med noe liknende biler. For å se hvor totalt nord og ned det blir dømt av menigheten. Og det gikk akkurat som ventet, det er visst ikke måte på hvor elendig denne Audi e-tron er på det meste. Bilene til Musk ligger lysår foran, og det fins ikke grenser for hvor mye bedre de er. Tenk å måtte nedverdige seg til å trykke på knapper, nei fysj og fysj. Ta et eksempel da, for å sette på resirk i en Tesla så er det worst case 3 trykk, men som regel må man trykke 2 ganger på "knappen" også, så er man kanskje på 4. Og da må man se hvor man trykker og følge med på det. I de fleste andre biler er det en fast knapp som har samme plass, og som gir feedback. Av/ på, kjempelett, logisk og trafikksikkert. Knappeløs bil er en technerds drøm sikkert, men tech kan faktisk ikke løse alt, sånn er det bare. Stor skjerm som noen bruker ser fresht ut og gir mye info, men man bruker det lite mens man kjører. Fint på spotify og slikt da, skal jeg innrømme. Men løsningene på mobilen blir jo stadig bedre også. For min del, blir en slik stor skjerm mest en gimmick. Kult et par uker, etter det lurer du på hva vitsen egentlig er. Og det er jo at det skal "se tech ut", og så er det for å spare på interiørkostnader. Diverse knapper, lys og greier koster faktisk en god del, og dropper man det for en skjerm har man ikke høyere kostnad. Man kan jo spørre seg hvorfor ikke alle biler har sånn skjerm, og det er fordi mange ikke vil ha det. Selvblending på natt og kveld er jo et annet aspekt, laveste lysnivå man kan stille inn er ganske høyt. Jeg ville foretrukket et pledd for å dekke over skjermen, ikke mye info der man bruker uansett. 3 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Jeg har ventet på dette i 2-3 år, at de store produsentene skal komme med noe liknende biler. For å se hvor totalt nord og ned det blir dømt av menigheten. Og det gikk akkurat som ventet, det er visst ikke måte på hvor elendig denne Audi e-tron er på det meste. Bilene til Musk ligger lysår foran, og det fins ikke grenser for hvor mye bedre de er. Tenk å måtte nedverdige seg til å trykke på knapper, nei fysj og fysj. Ta et eksempel da, for å sette på resirk i en Tesla så er det worst case 3 trykk, men som regel må man trykke 2 ganger på "knappen" også, så er man kanskje på 4. Og da må man se hvor man trykker og følge med på det. I de fleste andre biler er det en fast knapp som har samme plass, og som gir feedback. Av/ på, kjempelett, logisk og trafikksikkert. Knappeløs bil er en technerds drøm sikkert, men tech kan faktisk ikke løse alt, sånn er det bare. Stor skjerm som noen bruker ser fresht ut og gir mye info, men man bruker det lite mens man kjører. Fint på spotify og slikt da, skal jeg innrømme. Men løsningene på mobilen blir jo stadig bedre også. For min del, blir en slik stor skjerm mest en gimmick. Kult et par uker, etter det lurer du på hva vitsen egentlig er. Og det er jo at det skal "se tech ut", og så er det for å spare på interiørkostnader. Diverse knapper, lys og greier koster faktisk en god del, og dropper man det for en skjerm har man ikke høyere kostnad. Man kan jo spørre seg hvorfor ikke alle biler har sånn skjerm, og det er fordi mange ikke vil ha det. Selvblending på natt og kveld er jo et annet aspekt, laveste lysnivå man kan stille inn er ganske høyt. Jeg ville foretrukket et pledd for å dekke over skjermen, ikke mye info der man bruker uansett.Jeg har ikke sett noen tesla-eiere som dømmer denne bilen "nord og ned". De fleste jeg har pratet med syns bilen er fin den, bare ikke så veldig spennende.. Og hva så om noen foretrekker teslaen sin, det er bare en jævla bil.. Finner det herlig ironisk at du først anklager "tesla-menigheten" for å snakke ned audi, for deretter å rable i vei om hvor fæl skjermen til tesla er. Igjen, det er bare en jævla bil. Slapp av.. Endret 31. januar 2019 av sungun 2 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Det skulle også vært morsomt å se hvor mange toppledere i VAG-konsernet som sitter bak murene sammenlignet med Tesla. Eller hvor mange ganger Tesla er tatt for kartellvirksomhet. Eller hvor mange ganger de er tatt for utslippsjuks. Eller gassing av dyr og mennesker. Osv. Aboslutt! Noen jukser med utslipp og noen jukser med hestekrefter. Men forskjellen på hva du vektlegger i et selskap og jeg er effekten det har ute hos de som møter kundene. Hvordan det påvirker forhandlerapparatet. Uansett hvor galt det er på topp i konsernet så er de ansatte ivaretatt og kan utføre jobben sin uten større hinder. Det mest frustrerende for de jeg kjenner som har jobbet for Tesla er hvor hjelpesløse de blir uansett hvor mye de vil hjelpe kunden. Enten det er å få levert en del å fikse bilen, eller det er å hjelpe med refusjon eller faktura situasjoner. Så klart er det systemet sin feil, men det er de som må møte kunden face to face hver eneste dag og beklage seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå