kremt Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Wow, ikke rart de hadde NDA mot testerne. Enda mer skuffende enn i-pace. Hadde vikelig trodd Audi skulle komme med en god bil her, håper de klarer å rette opp i problemene. Hva er problemet? Bjørns resultat var 330 km i 90 km/t. Når han testet X90 tidligere fikk den 300 km i 90 km/t. Ifølge din logikk må jo dette tilsi at X90 er særdeles skuffende, går jo kortere enn E-tron? Audi-hatet får fritt flomme ut her i menighetens hus. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hva er problemet? Bjørns resultat var 330 km i 90 km/t. Når han testet X90 tidligere fikk den 300 km i 90 km/t. Ifølge din logikk må jo dette tilsi at X90 er særdeles skuffende, går jo kortere enn E-tron? Audi-hatet får fritt flomme ut her i menighetens hus. Hvorfor klarer ikke folk å lese? Jeg snakket om når han hadde 3kWh i snitt med en snittfart på 49kmt. Det er ikke audi hat, det er en observasjon. Hvorfor er det ikke lov å kritisere noe som helst uten at det skal snakkes om menigheter og annet tull? Litt av en gjeng. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hva er 3 kWh i snitt? Vet du hva du selv snakker om her? Dette virker som det er tatt helt ut av sammenheng, hva er saken, og hva er problemet med det? Virker kanskje som du mener et forbruk på en liten del av turen og setter dette som en fasit for ditt inntrykk? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Merkelig måte å ordlegge seg på (49 km/t over 130 km/t). Kan ikke se at det skulle være rart at Model X skulle havne på over 3kWh på vinterføre e.l. med slik hastighet når man leser dette fra en test av P90D: Kilde: https://elbil.no/test-av-tesla-model-x-p90d-ville-klart-325-mil-med-pen-kjoring/ Mulig det ble en auto correct da jeg var på mobilen som jeg ikke så, men det var altså snakk om 49kmt ja, ikke 130kmt. Poenget er ikke å havne over 3kWh, poenget er å gjøre det i latterlige 49kmt over en lengre periode. nesten 3 timer... Men, det er åpenbart ikke lov til å kritisere noe som helst. Så hva er poenget. Jeg koser meg iallefall godt nede på mine 2kWh. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Hva er 3 kWh i snitt? Vet du hva du selv snakker om her? Dette virker som det er tatt helt ut av sammenheng, hva er saken, og hva er problemet med det? Virker kanskje som du mener et forbruk på en liten del av turen og setter dette som en fasit for ditt inntrykk? Vet hva jeg snakker om? Om du bare leser hva jeg skriver så er alt på plass. Det er en fin plass å starte, åpne øynene å lese. Det er ikke snakk om en liten del, det er snakk om nesten 3 timer med kjøring. Jeg setter det ikke som fasit, jeg setter det som en observasjon som jeg finner ekstrem. Men, å kritisere de hellige tyskerne er jo galskap. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg forholder meg til testresultatet som gir en rekkevidde på ca 330 km med kjøring i 90 km/t. Forbruket ble ca 2.5 kWh på mila. Men du må bare fortsette å spre FUD om Audi og ditt generelle hat mot merket. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg forholder meg til testresultatet som gir en rekkevidde på ca 330 km med kjøring i 90 km/t. Forbruket ble ca 2.5 kWh på mila. Men du må bare fortsette å spre FUD om Audi og ditt generelle hat mot merket. Jeg nevner bare hva jeg har observert, jeg har ingenting i mot audi jeg. Men det det jeg har sett av tester til nå er skuffende av det som skulle være en premium bil. At du ikke klarer å innse det selv sier vell det meste, å sitte å fryse under lading er ikke mye premium. Men som jeg også sa tidligere er det sikkert noe de har fiks for allerede, siden de nå har hevet NDA. 33 x 2,5 er 82,5 forresten. Er det netto kapasitet på 95 pakken til Audi? Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Skjønner ikke lenger hva Salvesen prøver å si. Virker som en misforståelse. Forbruket var 2,5 kWh, nesten identisk med Model X som tidligere nevnt. Bare som en digresjon: Her kan se forbruket til Model X med gjennomsnittsfart på ca. 200km/t (husker ikke hvor lenge). Det er skyhøyt (61,6kWh). Hvis noen lurer på hva det har med saken å gjøre, så er det fordi jeg trodde Salvesen snakket om forbruk med e-Tron i høy hastighet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Skjønner ikke lenger hva Salvesen prøver å si. Virker som en misforståelse. Forbruket var 2,5 kWh, nesten identisk med Model X som tidligere nevnt. Bare som en digresjon: Her kan se forbruket til Model X med gjennomsnittsfart på ca. 200km/t (husker ikke hvor lenge). Det er skyhøyt (61,6kWh). Model X 200kmt hele turen.jpg Hvis noen lurer på hva det har med saken å gjøre, så er det fordi jeg trodde Salvesen snakket om forbruk med e-Tron i høy hastighet. Ja jeg ser at det er vanskelig å lese for flere her inne, så jeg kan jo bare linke direkte til hva jeg mener. Se på forbruksdata. https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2717 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Ja jeg ser at det er vanskelig å lese for flere her inne, så jeg kan jo bare linke direkte til hva jeg mener. Se på forbruksdata. https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2717 Nei, ikke så lett når du ikke klarer å formidle noe tydeligere. Du linker nå til en annen test enn den som ble publisert i denne tråden tidligere og som vi andre har forholdt oss til. Den viste et forbruk og rekkevidde så og si identisk med Model X modellen hans. Jeg gidder ikke å se hele den testen du der linker til, men ser på slutten at forbruket var opp litt over 2,9kWH. Ser dog at han var opp i høy hastighet. Så og uten og ha sett hele testen, ser jeg ikke problemstillingen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Nei, ikke så lett når du ikke klarer å formidle noe tydeligere. Du linker nå til en annen test enn den som ble publisert i denne tråden tidligere og som vi andre har forholdt oss til. Den viste et forbruk og rekkevidde så og si identisk med Model X modellen hans. Jeg gidder ikke å se hele den testen du der linker til, men ser på slutten at forbruket var opp litt over 2,9kWH. Ser dog at han var opp i høy hastighet. Så og uten og ha sett hele testen, ser jeg ikke problemstillingen. Å herregud hvor vanskelig skal det være? Jeg har spesifisert det over flere poster, linket til eksakt tid i filmen hvor en kan lese av forbruket og det er ikke høy fart i snitt nei. Den er som sagt 49kmt. Ift rekkevidde testen så ligger den noe over Model X testen som bjørn har ute i -10 eller hva det er. De er ganske like. E-tron har dog 5+% mindre frontal areal, langt mindre motorer osv. Jeg mener fortsatt den har høyt forbruk og hadde forventet mer, det får være min sak. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Nei, ikke så lett når du ikke klarer å formidle noe tydeligere. Du linker nå til en annen test enn den som ble publisert i denne tråden tidligere og som vi andre har forholdt oss til. Den viste et forbruk og rekkevidde så og si identisk med Model X modellen hans. Jeg gidder ikke å se hele den testen du der linker til, men ser på slutten at forbruket var opp litt over 2,9kWH. Ser dog at han var opp i høy hastighet. Så og uten og ha sett hele testen, ser jeg ikke problemstillingen. Problemstillingen var vel ikke hastigheten han lå i. Hvis man ser hva computeren har lagret på minnet så har han hatt en snittfart på 49kmt med et forbruk på snitt 2,95kWh. Det er vel den delen han mener (slik jeg forstod innlegget) Jeg ser ikke hvorfor denne dataene isolert sett skal si noe om forbruket totalt sett for bilen. For alt man vet så kan det ha vært kaldstart av bil med masse strøm som går til varming av batteriet. Opplever dette selv med min model x dersom jeg lar være å forvarme bilen før jeg legger ut på kjøretur. Syns 330km var greit med e-tronen. Endret 29. januar 2019 av CaZpeR 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Jeg ser ikke hvorfor denne dataene isolert sett skal si noe om forbruket totalt sett for bilen. For alt man vet så kan det ha vært kaldstart av bil med masse strøm som går til varming av batteriet. Opplever dette selv med min model x dersom jeg lar være å forvarme bilen før jeg legger ut på kjøretur. Syns 330km var greit med e-tronen. Nei, ikke jeg heller. Og diskutere utifra en annen test som ingen andre snakker om og heller trolig ikke har sett, og deretter gå til verbalt angrep på folk er kanskje ikke det mest oppegående man gjør........ 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Det viser jo bare nivået til enkelte, hvor langt man går for å rakke ned på ting man hater. Rekkevidde som X90 + 10 % er altså for dårlig. Hva forventer folk egentlig. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Det viser jo bare nivået til enkelte, hvor langt man går for å rakke ned på ting man hater. Rekkevidde som X90 + 10 % er altså for dårlig. Hva forventer folk egentlig. Nivået? Møter deg selv i døren ang å rakke ned her ja. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 (endret) Ja jeg ser at det er vanskelig å lese for flere her inne, så jeg kan jo bare linke direkte til hva jeg mener. Se på forbruksdata. https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2717 Nå har jeg ikke sett hele videoen, men kan det ikke bety at det har vært veldig mye stille stående opplegg her? Altså han har jo en tendens til å filme en haug, med alt av varme på max for å vise støynivåer og slikt. Fort gjort å ta et "stillbilde" av dashbordet ut av kontekst uten å vite hva som har foregått. EDIT: Kikket litt på videoen, og han driver å stopper og starter med maks pådrag for å finne ut av hvor mye "lagg" det er i systemet. Altså tilsier det seg selv at de tallene er hentet ut av kontekst og ikke kan brukes. Endret 29. januar 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Hva er problemet? Bjørns resultat var 330 km i 90 km/t. Når han testet X90 tidligere fikk den 300 km i 90 km/t. Ifølge din logikk må jo dette tilsi at X90 er særdeles skuffende, går jo kortere enn E-tron? Audi-hatet får fritt flomme ut her i menighetens hus. Problemet er at det nå finnes en elbil som pisser på Tesla i ett og alt. Så disiplene til Elon aner ikke hva de nå skal si og gjøre. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Mulig det ble en auto correct da jeg var på mobilen som jeg ikke så, men det var altså snakk om 49kmt ja, ikke 130kmt. Poenget er ikke å havne over 3kWh, poenget er å gjøre det i latterlige 49kmt over en lengre periode. nesten 3 timer... Men, det er åpenbart ikke lov til å kritisere noe som helst. Så hva er poenget. Jeg koser meg iallefall godt nede på mine 2kWh. Det er fordi e-tron teller mens den står stille også. Nyland nevner det i 50minutters videoen. 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Å herregud hvor vanskelig skal det være? Jeg har spesifisert det over flere poster, linket til eksakt tid i filmen hvor en kan lese av forbruket og det er ikke høy fart i snitt nei. Den er som sagt 49kmt. Ift rekkevidde testen så ligger den noe over Model X testen som bjørn har ute i -10 eller hva det er. De er ganske like. E-tron har dog 5+% mindre frontal areal, langt mindre motorer osv. Jeg mener fortsatt den har høyt forbruk og hadde forventet mer, det får være min sak. Men som du ser, så kjører han også på snø og slaps flere steder, det drar vel opp forbruket? Din side hadde langtest nylig og kom til 2,51 med snø og slaps, is og snø som ødela aerodynamikken (iflg. dem selv) og -6,5. Tar du en titt på elbilforum.no ser du flere som snakker om forbruk på langkjøring (ikke høy motorveifart) for Model X, så nevner flere 2,6, 2,65 osv. Noen nevner også langt høyere forbruk enn dette på strekninger hvor det var dårlige forhold. 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Å herregud hvor vanskelig skal det være? Jeg har spesifisert det over flere poster, linket til eksakt tid i filmen hvor en kan lese av forbruket og det er ikke høy fart i snitt nei.Den er som sagt 49kmt. Gjennomsnittsfarten viste 107 km/t. Speedometeret viste 5 km/t for mye ifølge GPSen, slik at den i realiteten var 102 km/t. Ellers var det mulig å ha varme i kupeen samtidig hvis man brukte en funksjon som het auxiliary. Virker ikke ut som du har sett hele videoen, men plukket ut noe og trakk raske og feile konklusjoner. I den andre testen holdt han en gjennomsnittsfart på 90 km/t og forbruket var på 2,52kWH. Det er tett på forbruket han fikk med Model X. I testen til Nettavisen var forbruket til e-Tron 2,57kWh. https://www.nettavisen.no/livsstil/test-audi-e-tron-55-quattro/3423586003.html Kan ikke se at e-Tron gjør det spesielt dårlig her. Det er både minuser og plusser. Ikke overraskende er det ekstremt støysvak og kjører mykt over hardt underlag. Kjenner det igjen fra en A6 jeg lånte i 10 dager tidligere i år. Den var ekstremt stille, spesielt i høye hastigheter. Der som skuffer meg mest og som gjelder alle dagens elbiler er den lange ladetiden. På første stasjon ladet bilen med maks 50kw og med 67% batterikapasitet var det 49 minutter til den var fulladet. Det er latterlig lenge. På andre stasjon hvor bilen ladet med ca. 80kw trengte den 39 minutter fra 61% til fult. Jeg er selvsagt klar over at man ikke må lade til 100%, men det innebærer igjen hyppigere ladinger. Det tar altfor lang tid IMO. Skulle det vært aktuelt for min del å kjøpe en elbil til 700-900k eller mer, så måtte den ha kunne ladet med nærmere 350kw på alle langturer. Endret 30. januar 2019 av gamlefar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå