Gå til innhold

Audi åpner salg av E-Tron


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ingen måte. Er bare Tesla-menigheten som tror det ligger noe konspiratorisk bak.

Kjører model x selv. Og mange vil mene jeg er et medlem av den menigheten :-p men ser ikke noe konspiratorisk her.

 

Er spent på det tyske innslaget. Vi trenger mer konkurranse mtp. Ipacen var ikke direkte noen utfordrer.

Lenke til kommentar

Når man snakker om driftsikkerhet av et merke, så er det alltid noen eiere som dukker opp som skal fortelle at deres bil har vært uten problemer. Men det er irrelevant. Det som betyr noe her er det store antallet. At enkelte eiere av Citroen eller Fiat har hatt en problemfri bil endrer ikke på det faktum at de merkene kommer dårlig ut på driftsikkerhet.

Lenke til kommentar

Når man snakker om driftsikkerhet av et merke, så er det alltid noen eiere som dukker opp som skal fortelle at deres bil har vært uten problemer. Men det er irrelevant. Det som betyr noe her er det store antallet. At enkelte eiere av Citroen eller Fiat har hatt en problemfri bil endrer ikke på det faktum at de merkene kommer dårlig ut på driftsikkerhet.

 

On-topic:

Samtidig hjelper det lite med historikken til Audi (og VAG generelt). Er veldig spent på første generasjon elbil fra Audi. Jeg håper de lykkes og unngår en del fallgruver som har blitt begått tidligere. Vi trenger mer konkurranse.

 

Dessverre ser man jo allerede at Ionity sliter mtp. at de stanset alle punktene sine midlertidig. Håper de får løst dette fort.

 

Off-topic:

Skal ikke kommentere mye om Tesla, men det er et selskap med store voksesmerter og sentrale samt lokale utfordringer. I tillegg blir de undersøkt med lupe av presse og er det noe pressen er god på så er det å lage 10 høns av en fjær. Jeg kan bare snakke om min erfaring med selskapet og det er at de utelukkende er service-innstilte og ordner opp her på mitt lokale serviceverksted. Har hatt bekjente med alvorlige feil (batteripakke som har tatt kvelden) hvor bilen ble stående noen uker. Dette ble ordnet forholdsvis raskt samtidig som at han fikk låne en tilsvarende bil i mellomtiden. Men det er min og hans erfaring. Jeg forstår at andre kan ha annen opplevelse, men jeg er ikke bekymret slik situasjonen er på mitt lokale verksted (som i dette tilfellet er Trondheim). Ting kan jo fort snu, men jeg syns at de har på mange måter snudd trenden og det er lenge siden jeg har lest en artikkel om hvor horribel ventetiden er nå så det kan jo tyde på at det er forbedret andre steder i landet også?

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Endelig en elbil for folk som er alergiske mot amerikanske biler og bedriftskultur!

Ja, jeg foretrekker den tyske bedriftskulturen der det bedrives kartellvirksomhet, giftforsøk på mennesker, massiv juksing på utslippstester, samt toppsjefer i fengsel for bedrageri og alt hva det er.

 

Mye bedre enn disse fæle amerikanerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Min" Audi kom på 938.000. Kunne fint greid å presse prisen ned til ca 850.000. 

For min sin del er det ingen tvil Audi vs Tesla. Audi, så klart. Om ikkje annet, så har audi deilig cockpit, mens tesla har ein av de styggeste ever.

Musk og Tesla skal ha stooor takk for jobben og inovasjon de gjorde. Alle som støttet tesla skal også ha si. For min sin del, er det bedre å kjøpe "sikkelig" bil (les: audi, mercedes).

Mer on topic - syns prisen er litt for stiv. Hadde Audi senket den med 200.000, så hadde de kapret så å si hele markedet. 450.000 for intro-model + utstyr, 650.000 + utstyr for all inclusive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må jo bety at ingen i Tesla har sluttet på 4 år, WOW! Jeg er skikkelig imponert nå.

 

Nei det var absolutt ikke det jeg mente, jeg prøvde å få ett svar på hvor disse tingene kommer i fra. Finnes det noen statistikk som tilsier at folk slutter oftere i Tesla? Har dere personlige erfaringer, eller hva er det? Jeg delte min erfaring, thats it. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Min" Audi kom på 938.000. Kunne fint greid å presse prisen ned til ca 850.000.

For min sin del er det ingen tvil Audi vs Tesla. Audi, så klart. Om ikkje annet, så har audi deilig cockpit, mens tesla har ein av de styggeste ever.

 

Musk og Tesla skal ha stooor takk for jobben og inovasjon de gjorde. Alle som støttet tesla skal også ha si. For min sin del, er det bedre å kjøpe "sikkelig" bil (les: audi, mercedes).

 

Mer on topic - syns prisen er litt for stiv. Hadde Audi senket den med 200.000, så hadde de kapret så å si hele markedet. 450.000 for intro-model + utstyr, 650.000 + utstyr for all inclusive.

Artig at du nevner cockpit. For jeg ville ikke vært foruten den digre ruta i Model X. Er noe eget å kjøre i norske dalføre med full utsikt og kjøre i byen om natten og se lyktestolpene forsvinne ut av synsfeltet over hodet på deg.

post-34779-1259857_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Da har Nyland lagt ut sin vintertest av e-tron. Lover bra. Lader iallefall den hastigheten den skal på hurtiglading (noe hyundai og Kia sliter litt med). Klarer 330km (med 11km igjen) i -5 grader. Ikke langt unna samme tall jeg får med min Model x på samme føre og temperatur.

 

Dette lover godt for Audi! Liker det jeg ser:

 

Lenke til kommentar

Vi er alle forskjellige, men selv må jeg innrømme at jeg ikke fatter noe er villig til å kjøpe en SUV til over 900k som i realiteten har en rekkevidde om vinteren på rundt 32-34 mil. Hadde det nå i det minste vært en heftig sportsbil.

Nå ga jeg ikke så mye for min bil. Men man kan jo snu på det. Har kjørt på strøm siden 2014 og kan ikke fatte at man vil ha en bil i 2019 som bruker bensin eller diesel. Min bil får jeg cirka 380km rekkevidde på sommerføre og rundt 330km på vinterføre og i hverdagskjøringen er det mer enn nok.

 

På langtur er superladerne så godt utbygget og ladingen går såpass fort (og den var inkludert i bilkjøpet mitt) at det gjør meg lite med det kvarteret pause hver 33-38 mil (kjører ofte med barn i bilen så pausene måtte ha funnet sted uansett).

 

Det er iallefall min erfaring....

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nok litt der selv. Jeg så en rekkeviddetest på elbil24.no som sa ca 32 mil med 1% igjen. Riktignok med kald bil ved start, som trekker ned noe. Men de fleste har normalt vært på jobb og kjørt hjem, slik at bilen ikke vil være fulladet ved start. For min del har vi heller ikke lademulighet på jobb. I tillegg kjører vel de færreste til det er nesten helt tomt.

 

Bør ha en rekkevidde på rundt 45 mil vinterstid for min del. Dette er da inkl. en "buffer" på 15-20%, tilsvarende reservetanken på en bensinbil. Stigninger/fjelloverganger, full bagasje osv. drar jo også opp. Jeg ønsker heller ikke å svi av minst 800' på en bil og kjøre med egg under gassfoten på langtur.

 

Men vi er vel der ift. rekkevidde om ikke lenge, i tillegg kommer det litt mer spennende biler enn disse SUV'ene. Da er det mer kjørefølelse, lyd osv. som gjenstår for min egen del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...