obese Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Jeg fikk med pinnacle med kameraet og brukte det på min første test-kortfilm. det var utrolig enkelt å bruke, hadde greie funksjoner og jeg likte timeline-funksjonene. film nr 2 var en eksamensoppgave til en venninne som jeg gjorde for henne helt på egen hånd. redigeringen altså. da brukte jeg pinnacle edition. det var bedre, hadde endel ekstra funksjoner, men var ikke overveldene mye bedre. vurderer å anskaffe meg premiere, evt få hjelp av en kompis til å redigere, men spm er: er det virkelig verdt strevet og pengene? jeg prøvde programmet i 10 minutter en gang, og det var ikke spes lett å bruke og layouten er jo samme leksa som pinnacle sin. Hva er egentlig forskjellen mellom de to? I resultat. noen som har en god forklaring på det. og jeg mener en praktisk forklaring. specs og sånne ting er jo irrelevant. sverre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Premiere er mer omfattende og mer komplisert å bruke. Det har mange nyttige plug-ins og er vel det beste programmet etter Final Cut Pro (etter min mening). Studio 8 er ikke så godt til store prosjekter, men til filmer laget på en dag eller to er det greit å ha. Ikke noe vits å sitte i noe mer avansert enn det om du bare skal klippe sammen noe. Hvor mye ligger et eksemplar av Adobe Premiere på disse dager? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Når du snakker om Pinnacle er det nok viktig å skille klart mellom Studio 8 og Liquid Edition. Studio 8 er dønn enkelt å bruke, men har ikke i nærheten av de verktøyene Premiere og Liquid har. Når det gjelder Premier/Liquid kan jeg si at jeg har redigert mye i Premiere (fra v4.2 og til 6.5), men har hoppet over på Edition. Grensesnittet i Edition er veldig ulikt alt annet, men det er også det som gjør det bedre, syns jeg. Det er gode verktøy for 2D/3D effekter etc. Liquid Edition har også InstantSave som gjør at prosjektet blir lagret - hele tiden. Det betyr at du ikke mister NOE informasjon selv ved eventuelle crash. Liquid Edition er også langt mer stabil enn de Premiere-versjonene jeg har jobbet med (har dog ikke testet Premiere Pro i særlig grad). Denne debatten har også forgåtte på flere andre tråder på forumet. Gjør noen søk på Edition og Premiere så ser du om du finner noe interessant. /Øystein Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Når du har vært borti Edition ville jeg gått for dette. Eneste ulempen er at det ikke har 5.1 lyd, men det er vel de fereste som bruker. Jeg testet dette programmet og hadde veldig problemer å skjønne dette. Har redigert mye i premiere 6.5 og Edition mistet jeg helt oversikten over. Edition ser veldig bra ut og man får nok mer for pengene. Hadde jeg hatt veldig god tid hadde jeg kanskje orket å sette meg inn i Edition, men når premiere ligger i fingrene er dette det letteste å fortsette med. Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg sverger til Premiere, og nekter å bruke Edition. Selv om Edition sikkert kunne løst de fleste oppgaver jeg gjør i Premiere. Men nå er det slik at jeg trives med Premiere og har derfor ingen grunn til å gå over til noe annet. Dessuten passer den til alle andre programmer jeg bruker i denne forbindelsen også, eks. After Effects, Photoshop, mm. Derfor holder jeg meg til Premiere. Men for folk som ikke har "relasjoner" til premiere, så er det sikkert ingenting i veien for å bruke Edition heller Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Bare for å gjøre dette klart: Liquid Edition jobber fint sammen med AfterEffects og Photoshop også.. kan også samarbeide med andre compositing programmer om du skulle ønske det! Endret 22. desember 2003 av TigerOla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå