Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Fascinerande teori. Kvifor trur du det?hvorfor i alle dager skal den gå opp? Strømprisen begynte å skyte i været da Stoltenberg fikk det for seg at Norge skulle være «Europas batteri». Drit i folket, leve EU! Mvh Jensemann Eg heng ikkje heilt med. Samanhengen mellom det og utlandssambanda som har eksistert sidan 1960-talet er? Eller har han fått det til å regne mindre? Var det han som inndrog ein haug kvotar frå ETS? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Ja, den "prisoptimalisering" kom overraskende på meg - jeg trodde faktisk at vi skulle få ta del i de billige prisene på strøm når nabolandene våre hadde overskudd. Men det får vi ikke. De bare "slo av" en del av vannkraften, importerte og slengte på et saftig pristillegg? Slik at prisen holdt seg på like høyt nivå? Selv om de antagelig importerte negativ strømpris?? kraftbransjen det her: kjøpe for -45€, selge for 45€ og gni seg i hendene. "Kva meir kan vi gjere med desse idiotane? Vi bygger kabler til tyskland og england så dei får enda dyrere straum, og tvinger dei til å betale halvparten av kostnaden! Hei, skål!" Det er berre Statnett som kan kjøpe kraft på utlandsida av kablane, og selje denne på norsk side. Når prisen var -45 €/MWh på dansk side og 45 €/MWh på norsk side, gjekk heile fortenesta til Statnett og Energinet.dk, som eig kablane mellom Noreg og Danmark. Statnett sin del av fortenesta går delvis til å dekkje andre utgifter Statnett har, og dermed redusere nettleiga for alle forbrukarar, og delvis til utbyte til staten, som eig Statnett. Kraftbransjen tener i utgangspunktet ikkje på import. Når vi importerer får kraftpriodusentane mindre betalt for krafta enn dei ville gjort utan import. Utan import kan Statkraft i praksis diktere prisen sjølv i mange tilfelle, fordi det i praksis berre er Statkraft som har ledig produksjonskapasitet til å dekkje toppane. Monopolistar veit å utnytte ein slik situasjon. Utlandskablane fører til ein sunnare konkurransesituasjon ved å gje Statkraft konkurranse når elvene er låge. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Statnett sin del av fortenesta går delvis til å dekkje andre utgifter Statnett har, og dermed redusere nettleiga for alle forbrukarar, og delvis til utbyte til staten, som eig Statnett. Ja jeg skjønner dette Sturle - det høres bra ut - vi får lavere nettleie... Men vi betaler garantert mer i økt strømpris enn vi får tilbake i redusert nettleie. Så det blir ikke win-win for andre enn Statnett. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er berre Statnett som kan kjøpe kraft på utlandsida av kablane, og selje denne på norsk side. Når prisen var -45 €/MWh på dansk side og 45 €/MWh på norsk side, gjekk heile fortenesta til Statnett og Energinet.dk, som eig kablane mellom Noreg og Danmark. Statnett sin del av fortenesta går delvis til å dekkje andre utgifter Statnett har, og dermed redusere nettleiga for alle forbrukarar, og delvis til utbyte til staten, som eig Statnett. Kraftbransjen tener i utgangspunktet ikkje på import. Når vi importerer får kraftpriodusentane mindre betalt for krafta enn dei ville gjort utan import. Utan import kan Statkraft i praksis diktere prisen sjølv i mange tilfelle, fordi det i praksis berre er Statkraft som har ledig produksjonskapasitet til å dekkje toppane. Monopolistar veit å utnytte ein slik situasjon. Utlandskablane fører til ein sunnare konkurransesituasjon ved å gje Statkraft konkurranse når elvene er låge. Alle som sel straum i Norge tjener på "prisoptimalisering"; tilpassing av produksjonen for å holde prisen høg til tross for lave/sterkt negative priser i nabolanda. Dei veit at prisane i utlandet straks går opp igjen. Situasjonen natt til 2. Januar viser overraskande klart at handelen med utlandet ikkje er noken fordel for norske straumkunder 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er berre Statnett som kan kjøpe kraft på utlandsida av kablane, og selje denne på norsk side. Når prisen var -45 €/MWh på dansk side og 45 €/MWh på norsk side, gjekk heile fortenesta til Statnett og Energinet.dk, som eig kablane mellom Noreg og Danmark. Statnett sin del av fortenesta går delvis til å dekkje andre utgifter Statnett har, og dermed redusere nettleiga for alle forbrukarar, og delvis til utbyte til staten, som eig Statnett. Kraftbransjen tener i utgangspunktet ikkje på import. Når vi importerer får kraftprodusentane mindre betalt for krafta enn dei ville gjort utan import. Utan import kan Statkraft i praksis diktere prisen sjølv i mange tilfelle, fordi det i praksis berre er Statkraft som har ledig produksjonskapasitet til å dekkje toppane. Monopolistar veit å utnytte ein slik situasjon. Utlandskablane fører til ein sunnare konkurransesituasjon ved å gje Statkraft konkurranse når elvene er låge. Alle som sel straum i Norge tjener på "prisoptimalisering"; tilpassing av produksjonen for å holde prisen høg til tross for lave/sterkt negative priser i nabolanda. Dei veit at prisane i utlandet straks går opp igjen.Situasjonen natt til 2. Januar viser overraskande klart at handelen med utlandet ikkje er noken fordel for norske straumkunder Det seier tala heilt klårt ikkje. Utan importen frå utlandet, kunne produsentane prisa straumen mykje høgare. No ligg taket rundt prisen der danske, svenske og finske kolkraftverk startar opp, so sant det er nok import-kapasitet. Når vi har alt for lite import-kapasitet, kan prisen stige over det òg. Sjølvsagt optimaliserer norske produsentar produksjonen sin for å få best mogeleg pris, men sterk eigarskap-konsentrasjon, og dermed lite konkurranse i bransjen, gjer at dei kunne sett prisen veldig mykje høgare utan konkurranse frå utanlandske produsentar. Store effekt-produsentar er på få hender (stort sett Statkraft). Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Jeg tror også at du Sturle - er litt overrasket over denne "prisoptimaliseringen". Jeg mener at du tidligere argumenterte ganske tydelig på, at vi fremover med disse kablene, skulle få ta del i de lave strømprisene fra utlandet. Mens vi andre - vel ikke trodde på det..... Å nå komme med at prisene ville vært enda høyere uten disse kablene tror jeg ikke en gang du tror på selv. Endret 26. januar 2019 av Mr_Spock 2 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det seier tala heilt klårt ikkje. Utan importen frå utlandet, kunne produsentane prisa straumen mykje høgare. No ligg taket rundt prisen der danske, svenske og finske kolkraftverk startar opp, so sant det er nok import-kapasitet. Når vi har alt for lite import-kapasitet, kan prisen stige over det òg. Sjølvsagt optimaliserer norske produsentar produksjonen sin for å få best mogeleg pris, men sterk eigarskap-konsentrasjon, og dermed lite konkurranse i bransjen, gjer at dei kunne sett prisen veldig mykje høgare utan konkurranse frå utanlandske produsentar. Store effekt-produsentar er på få hender (stort sett Statkraft). I 2015 vart det produser 143 TWh, prisen var i no1 på 19,85€. I fjor var det produsert 145,6 TWh, prisa på 43,65€. Større produksjon, meir enn dobla pris. I år ser den ut til å kome over 50€. Du påstår prisnivået på kolkraft held prisen nede, eg påstår den tvinger prisen opp. Du kan jo undersøke eksport/import frå 01.01.18 til i dag for å sjå kven som har rett 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det seier tala heilt klårt ikkje. Utan importen frå utlandet, kunne produsentane prisa straumen mykje høgare. No ligg taket rundt prisen der danske, svenske og finske kolkraftverk startar opp, so sant det er nok import-kapasitet. Når vi har alt for lite import-kapasitet, kan prisen stige over det òg. Sjølvsagt optimaliserer norske produsentar produksjonen sin for å få best mogeleg pris, men sterk eigarskap-konsentrasjon, og dermed lite konkurranse i bransjen, gjer at dei kunne sett prisen veldig mykje høgare utan konkurranse frå utanlandske produsentar. Store effekt-produsentar er på få hender (stort sett Statkraft). I 2015 vart det produser 143 TWh, prisen var i no1 på 19,85€. I fjor var det produsert 145,6 TWh, prisa på 43,65€. Større produksjon, meir enn dobla pris.Det er to faktorar som avgjer prisen: Produksjon og etterspurnad. Etterspurnaden sette ny rekord i fjor, med 135,4 TWh. Det er 5,5 TWh meir enn i 2015. Når etterspurnaden er 5,5 TWh høgare og produksjonen berre aukar med halvparten, er det ikkje logisk at prisen går opp? For meg er dette nøyaktig som venta. Det er nøyaktig slik ein marknad normalt fungerer. Kvifor meiner du at forbruket ikkje påverkar prisen? I år ser den ut til å kome over 50€. Du påstår prisnivået på kolkraft held prisen nede, eg påstår den tvinger prisen opp. Du kan jo undersøke eksport/import frå 01.01.18 til i dag for å sjå kven som har rettPrisen på kolkraft har gått opp. Då aukar taket òg, men det er framleis eit tak. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Jeg tror også at du Sturle - er litt overrasket over denne "prisoptimaliseringen".Hæ? Nei, kvifor skulle eg vere det? Jeg mener at du tidligere argumenterte ganske tydelig på, at vi fremover med disse kablene, skulle få ta del i de lave strømprisene fra utlandet.Vi gjer jo det. Hadde det ikkje vore for denne importen, hadde jo prisane i Noreg vore mykje høgare! Trudde du at prisen skulle verte identisk? Å nå komme med at prisene ville vært enda høyere uten disse kablene tror jeg ikke en gang du tror på selv. Dersom du kan forklare meg korleis vi skulle fått til lågare prisar utan kablane, utan at det går utover forsyningstryggleiken, er eg veldig interessert i å høyre. Då treng vi minimum ein del gass- eller kolkraftverk, men gass- og kolkraft kan vi jo like godt importere frå utlandet, frå nedbetalte kraftverk som har infrastrukturen på plass. I praksis ville prisen då lagt seg rett under produksjonskostnaden frå dei norske kol- og gasskraftverka ein stor del av tida, med mindre vasskraftverka må produsere for å unngå vasstap. Endret 26. januar 2019 av Sturle S Lenke til kommentar
HF- Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er to faktorar som avgjer prisen: Produksjon og etterspurnad. Etterspurnaden sette ny rekord i fjor, med 135,4 TWh. Det er 5,5 TWh meir enn i 2015. Når etterspurnaden er 5,5 TWh høgare og produksjonen berre aukar med halvparten, er det ikkje logisk at prisen går opp? For meg er dette nøyaktig som venta. Det er nøyaktig slik ein marknad normalt fungerer. Kvifor meiner du at forbruket ikkje påverkar prisen? Prisen på kolkraft har gått opp. Då aukar taket òg, men det er framleis eit tak. 15 TWh eksportert i 2015, 10 TWh i 2018. Norsk forbruk har lite å seie for prisen, den er som regel identisk i heile nordpool og tyskland. Dersom prisane i nabolanda våre holdt norske prisa nede, ville vi ha netto import. Det har vi ikkje. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Hæ? Nei, kvifor skulle eg vere det? Vi gjer jo det. Hadde det ikkje vore for denne importen, hadde jo prisane i Noreg vore mykje høgare! Trudde du at prisen skulle verte identisk? Dersom du kan forklare meg korleis vi skulle fått til lågare prisar utan kablane, utan at det går utover forsyningstryggleiken, er eg veldig interessert i å høyre. Då treng vi minimum ein del gass- eller kolkraftverk, men gass- og kolkraft kan vi jo like godt importere frå utlandet, frå nedbetalte kraftverk som har infrastrukturen på plass. I praksis ville prisen då lagt seg rett under produksjonskostnaden frå dei norske kol- og gasskraftverka ein stor del av tida, med mindre vasskraftverka må produsere for å unngå vasstap. Tror jeg slutter å diskutere med deg om dette emnet - du er jo egentlig så eid her som det går an. Men stå på 2 Lenke til kommentar
rm84 Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Dersom du kan forklare meg korleis vi skulle fått til lågare prisar utan kablane, utan at det går utover forsyningstryggleiken, er eg veldig interessert i å høyre. Då treng vi minimum ein del gass- eller kolkraftverk, men gass- og kolkraft kan vi jo like godt importere frå utlandet, frå nedbetalte kraftverk som har infrastrukturen på plass. I praksis ville prisen då lagt seg rett under produksjonskostnaden frå dei norske kol- og gasskraftverka ein stor del av tida, med mindre vasskraftverka må produsere for å unngå vasstap.Da skulle du få kraftprodusentene og importørene til å betale en større del av nettleia som innmatingstariff, og forbrukerne til å betale mindre av nettleia. Utfallet for forbrukerne innenlands ville være null, men verdien på vår kraftproduksjon og inntektene våre ville bli høyere. Dessuten ville det bli mer økonomisk å etablere industri her i landet fremfor å eksportere råvaren som strømmen jo er. redigert:strømmen ville bli billigere fordi den ble mindre etterspurt for eksport pga. pris på energileddet Endret 26. januar 2019 av rm84 1 Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Kan ikke skjønne hvorfor vi har politikere, de har gitt bort suvereniteten til landet så da skulle det tilsi at de er overflødige og en stor unødvendig utgiftspost. 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er to faktorar som avgjer prisen: Produksjon og etterspurnad. Etterspurnaden sette ny rekord i fjor, med 135,4 TWh. Det er 5,5 TWh meir enn i 2015. Når etterspurnaden er 5,5 TWh høgare og produksjonen berre aukar med halvparten, er det ikkje logisk at prisen går opp? For meg er dette nøyaktig som venta. Det er nøyaktig slik ein marknad normalt fungerer. Kvifor meiner du at forbruket ikkje påverkar prisen? Prisen på kolkraft har gått opp. Då aukar taket òg, men det er framleis eit tak. 15 TWh eksportert i 2015, 10 TWh i 2018. Norsk forbruk har lite å seie for prisen, den er som regel identisk i heile nordpool og tyskland.Dersom prisane i nabolanda våre holdt norske prisa nede, ville vi ha netto import. Det har vi ikkje. Det er ikkje so enkelt. Av og til, spesielt under snøsmeltinga om sommaren, må norske vasskraftverk velje mellom å produsere eller la vatnet renne utanom turbinane. Utan kablane hadde kraftoverskotet vore ein god del mindre. Utan kablane hadde vi hatt mykje mindre konkurranse i den norske kraftmarknaden. Pga dei tragiske norske særreglane om offentleg eigarskap, er det i realiteten veldig lite konkurranse, og særskilt ein produsent kan diktere prisen når det trengst svært mykje effekt i periodar med låg naturleg vassføring i kraftverk med ingen eller lite regulering. Difor er det spesielt dei høge prisane om vinteren som hadde vorte mykje høgare utan kablane. Marknaden kan lett manipulerast av ein aktør som kan kontrollere ein uforholdsmessig stor del av tilbodet. Nei, prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med heile NordPool og (spesielt) Tyskland. Prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med prisane andre stader i Noreg heller. Lenke til kommentar
missi Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Sturle... Gi deg, du har tapt denne diskusjonen så det holder. Du kan si hva du vil, men vi ser alle på vår egen strømregning hva som skjer. 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er ikkje so enkelt. Av og til, spesielt under snøsmeltinga om sommaren, må norske vasskraftverk velje mellom å produsere eller la vatnet renne utanom turbinane. Utan kablane hadde kraftoverskotet vore ein god del mindre. Utan kablane hadde vi hatt mykje mindre konkurranse i den norske kraftmarknaden. Pga dei tragiske norske særreglane om offentleg eigarskap, er det i realiteten veldig lite konkurranse, og særskilt ein produsent kan diktere prisen når det trengst svært mykje effekt i periodar med låg naturleg vassføring i kraftverk med ingen eller lite regulering. Difor er det spesielt dei høge prisane om vinteren som hadde vorte mykje høgare utan kablane. Marknaden kan lett manipulerast av ein aktør som kan kontrollere ein uforholdsmessig stor del av tilbodet. Nei, prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med heile NordPool og (spesielt) Tyskland. Prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med prisane andre stader i Noreg heller. Sjå på 21.01-25.01 då, en periode med rekordpriser. Eksport 464,4 GWh, import 51 GWh, ergo er det Norge som driv opp prisen? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Sturle... Gi deg, du har tapt denne diskusjonen så det holder. Du kan si hva du vil, men vi ser alle på vår egen strømregning hva som skjer.Kan du ikkje komme med eit sakleg, rasjonelt argument, kan du berre la vere. Konspirasjonsteoriane på straumrekninga du må du ha innbilt deg. På mi rekning står det berre om forbruk, pris og avgifter. Du kan gjerne leggje ved straumrekninga di her, so skal eg forklare deg innhaldet. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Det er ikkje so enkelt. Av og til, spesielt under snøsmeltinga om sommaren, må norske vasskraftverk velje mellom å produsere eller la vatnet renne utanom turbinane. Utan kablane hadde kraftoverskotet vore ein god del mindre. Utan kablane hadde vi hatt mykje mindre konkurranse i den norske kraftmarknaden. Pga dei tragiske norske særreglane om offentleg eigarskap, er det i realiteten veldig lite konkurranse, og særskilt ein produsent kan diktere prisen når det trengst svært mykje effekt i periodar med låg naturleg vassføring i kraftverk med ingen eller lite regulering. Difor er det spesielt dei høge prisane om vinteren som hadde vorte mykje høgare utan kablane. Marknaden kan lett manipulerast av ein aktør som kan kontrollere ein uforholdsmessig stor del av tilbodet. Nei, prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med heile NordPool og (spesielt) Tyskland. Prisane i Noreg er som regel ikkje identiske med prisane andre stader i Noreg heller. Sjå på 21.01-25.01 då, en periode med rekordpriser. Eksport 464,4 GWh, import 51 GWh, ergo er det Norge som driv opp prisen?No handplukkar du fem enkeltdagar av 365. Du tok ikkje ein gong med heile veka. I dag er det importen som har vore rekordhøg. I veka før hadde vi òg netto-import. Dette jamnar seg ut over tid. Ikkje på noko tidspunkt i dagane du nemner, då vi eksporterte, var prisen høgare i Noreg enn i Danmark, men dersom du ser på i går kveld og fram til 12 i dag var prisen klårt høgare i Noreg enn i Danmark. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 No handplukkar du fem enkeltdagar av 365. Du tok ikkje ein gong med heile veka. I dag er det importen som har vore rekordhøg. I veka før hadde vi òg netto-import. Dette jamnar seg ut over tid. Ikkje på noko tidspunkt i dagane du nemner, då vi eksporterte, var prisen høgare i Noreg enn i Danmark, men dersom du ser på i går kveld og fram til 12 i dag var prisen klårt høgare i Noreg enn i Danmark. Eg plukka ja, perioden med spesielt høg pris. For å vise kor den høge prisen kjem frå. At prisen er lavere i danmark en søndag med vind beviser ingenting. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 No handplukkar du fem enkeltdagar av 365. Du tok ikkje ein gong med heile veka. I dag er det importen som har vore rekordhøg. I veka før hadde vi òg netto-import. Dette jamnar seg ut over tid. Ikkje på noko tidspunkt i dagane du nemner, då vi eksporterte, var prisen høgare i Noreg enn i Danmark, men dersom du ser på i går kveld og fram til 12 i dag var prisen klårt høgare i Noreg enn i Danmark. Eg plukka ja, perioden med spesielt høg pris. For å vise kor den høge prisen kjem frå. At prisen er lavere i danmark en søndag med vind beviser ingenting. Dersom det berre er prisen dei fem dagane i året som er viktig for deg, og resten av året er uinteressant, so kan det gje meining å handplukke på den måten. Men dagane seier ikkje so mykje. Prisen var den same i Sør-Noreg, Sør-Sverige og Danmark. I ein periode på mange timar i går og i dag var derimot prisen høgre i Noreg enn i Danmark . Då er det ingen tvil om kvar den høge prisen kjem frå. Norske kraftprodusentar legg seg so høgt dei kan i pris, og held prisen oppe so godt dei kan når dei møter konkurranse frå lågare prisar i utlandet. Utan kabel til utlandet, hadde vi nok ikkje sett lågare prisar i helga. Då hadde prisen vore permanent høg pga alt for stor eigarskapskonsentrasjon i kraftverk som er store nok, med nok magasinkapasitet, til å dominere prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå