aomt Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Skaff deg den beste advokaten du kan finne. Betal for flyet/overnatting, osv. Om du ønskjer å vinne og har noe å tjene på det, så er det verdt kvar einaste krone. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Skaff deg den beste advokaten du kan finne. Betal for flyet/overnatting, osv. Om du ønskjer å vinne og har noe å tjene på det, så er det verdt kvar einaste krone. Mange advokater innenfor dette området, så hvordan vite hvem som en skal bruke? Mange av dem har vel heller ikke kapasitet. Anonymous poster hash: 0c706...b52 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Mange advokater innenfor dette området, så hvordan vite hvem som en skal bruke? Mange av dem har vel heller ikke kapasitet. Anonymous poster hash: 0c706...b52 Det er berre å google seg frem. Se på meir profilerte saker/advokater. Kas kontor de jobber for? Har det vert noe "kjendisoppgjør", kas advokater de brukte? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Det er faktisk så greit at man kan be om en viss advokat, f.eks. Elden eller Mette-Yvonne Larssen. Har de ikke tid til saken, kan de sende den til noen andre i byrået sitt. Det er derfor det er så ofte "kjendis-advokater" i større straffesaker, klientene ber spesifikt om den og den advokaten. Så er det opp til dem om de kan ta saken eller må delegere til noen andre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Hei. Tema er dessverre høyaktuelt for fedre ved samlivsbrudd. Om motpart har fri rettshjelp vil økonomien tynes godt ved å selv ha advokat. Jeg fikk selv meget god hjelp under de ulike fasene i min sak for noen år siden, sjokket.. forhandlingene.. stridsplan. Om vi ser for oss at fedre automatisk stiller dårligere i rettssak, om Begge partene har hatt et normalt samlivsbrudd (ikke vold - rus, politisak etc) så kunne det vært moro å se hvordan en "mock trial" kunne foregått her på forumet. Kanskje Krikert og HerrBrun kunne vært motpart, og at vi i forsøker å føre en sak? Igjen, uten forhold rundt det ovennevnte. Law&Order! Så får man vel nevne at beskyldningene i parentes kan komme uten rot i virkeligheten. Ved f. eks rus bør forumleser fort komme seg på overvåket testing hos fastlege. Anonymous poster hash: 675bd...3cc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Barnesaker er den sakstypen i domstolene hvor det er vanligst å representere seg selv. Veldig mange av føringene legges av den sakkyndiges arbeid og innstilling, og det er her en erfaren barneadvokat kommer til sin rett: man kjenner til de sakkyndige. Det er ikke veldig mye å spare på å gjøre deler av jobben selv. For å gjøre en god jobb må advokaten sette seg inn i saken uansett. Delt omsorg idømmes nær sagt aldri hvis saken har kommet til retten. Det forutsetter et særdeles godt samarbeidsklima mellom foreldrene. Hei. Tema er dessverre høyaktuelt for fedre ved samlivsbrudd. Om motpart har fri rettshjelp vil økonomien tynes godt ved å selv ha advokat. Min første advokat i barnefordelingssaken kunne fortelle at i slike saker har ofte mor fri rettshjelp, så det blir en stor økonomisk skjevdeling. Det er kanskje derfor så mange velger bort advokat? Min eks har snakket om å sabotere min økonomi ved å hele tiden komme med alvorlige anklager (stor takk til de som laget en app som tar opp samtaler!!) Politiet så også i en straffesak at det er et svært åpenbart økonomisk motiv. Slike saker er belastende også for barna som blir involvert. Hvorfor er det ikke slik at når en part får fri rettshjelp så får begge det automatisk? Vil tro at mange av sakene da blir løst uten å måtte belaste rettssystemet. Jeg er kynisk nok til å tro at enkelte mødre blir tilfredsstilt av å presse barnefar til rettsalen. Anonymous poster hash: 37d02...1ff Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Min første advokat i barnefordelingssaken kunne fortelle at i slike saker har ofte mor fri rettshjelp, så det blir en stor økonomisk skjevdeling. Det er kanskje derfor så mange velger bort advokat? Min eks har snakket om å sabotere min økonomi ved å hele tiden komme med alvorlige anklager (stor takk til de som laget en app som tar opp samtaler!!) Politiet så også i en straffesak at det er et svært åpenbart økonomisk motiv. Slike saker er belastende også for barna som blir involvert. Hvorfor er det ikke slik at når en part får fri rettshjelp så får begge det automatisk? Vil tro at mange av sakene da blir løst uten å måtte belaste rettssystemet. Jeg er kynisk nok til å tro at enkelte mødre blir tilfredsstilt av å presse barnefar til rettsalen. Anonymous poster hash: 37d02...1ff Fordi fri rettshjelp beregnes ut i fra inntektsgrenser, enkelt og greit. Vil du ha fri rettshjelp? Gå ned i lønn så du havner under grensa. Anonymous poster hash: 98377...3e0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå