foenix Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Hvilken praktisk nytte har utgiverne av dette? Er det trygt å benytte seg av slike apper? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Kommer jo helt ann på hvilken app du snakker om? Mange apper krever tilgang til slikt for at ting skal bli enklere. Som å f. eks legge til visa kort i Æ appen til rema 1000. Istede for å skrive alle nummerene kan du bare ta bilde av kortet istede. Det er jo bare å ikke gi disse tilgangene om du er skeptisk. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Denne appen heter FindElf1 og er en slags sporings-app som skal kommunisere med en liten enhet som man fester til nøkkelknipper m.m. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Står i app beskrivelsen. Denne funksjonen vil kreve tilgang til kamera og bilder. - Camera Remote Shutter: Just a press on the FindElf, the app will take a photo. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Så du mener at utviklerne av denne programvaren ikke kan få tilgang til bildene eller mobilkameraet mitt? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Like lite som utviklere hos Google kan få tilgang. Om du gir denne tilgangen kan de i prinsippet misbruke den. Så man må alltid gjør en vurdering av om man stoler på utgiveren av appen. Vi har alle sagt at vi stoler på Google/Apple/Samsung/Huawei osv. men de kan like gjerne stjele og misbruke alt vi har på telefonene våre. Det er ingenting som hindrer dem i det, annet enn lover og eventuelt tap av omdømme og dermed inntekter. Kjenner du selskapet? Finner du noe at de driver med tull om du undersøker den litt? Hvilke tilbakemeldinger har appen fått? Hvor mange har lastet den ned? Hvis du ikke finner noe, eller de er store og seriøse, er det sikkert helt ok. Endret 23. januar 2019 av MrMastodon 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Får vel uansett ikke omgått den irriterende påbudte shutter lyden i EU... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Får vel uansett ikke omgått den irriterende påbudte shutter lyden i EU... Om jeg setter telefonen min til vibrering eller lydløs så er shutterlyden borte, så er enkelt å omgå på Oneplus iallefall. Egen bryter for dette og. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Om jeg setter telefonen min til vibrering eller lydløs så er shutterlyden borte, så er enkelt å omgå på Oneplus iallefall. Egen bryter for dette og. Ja, men du merker vel om telefonen din plutselig settes i lydløs? Dersom appen skal ta bilder uten lydløs modus så hører du shutter lyden. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Ja, men du merker vel om telefonen din plutselig settes i lydløs? Dersom appen skal ta bilder uten lydløs modus så hører du shutter lyden. Kan skru av kameralyd på Pixel her. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Kan skru av kameralyd på Pixel her. Måtte sjekke og joda det går fint å slå av på min Oneplus og. Merkelig det om det skulle være "påbudt". Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Hmmm, mente da det var en EU regel på det, du får jo heller ikke slått av volum varsel på de fleste mobiltelefoner (uten root) Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) Hmmm, mente da det var en EU regel på det, du får jo heller ikke slått av volum varsel på de fleste mobiltelefoner (uten root) Jeg husker også å ha hørt om den regelen, men nå funker det i hvertfall her. Hva er volum varsel?* * åja, "lyd" Endret 24. januar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Jeg husker også å ha hørt om den regelen, men nå funker det i hvertfall her. Hva er volum varsel?* * åja, "lyd" Bare så det ikke er noen tvil; Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Bare så det ikke er noen tvil; Aha, da er jeg med. Har ikke sett dette varslet på flere år heller, men har brukt ren Android lenge. Mulig at disse begrensningene/varslene ikke er med der. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Aha, da er jeg med. Har ikke sett dette varslet på flere år heller, men har brukt ren Android lenge. Mulig at disse begrensningene/varslene ikke er med der. er pixel telefonene her til lands fortsatt gråimport? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) er pixel telefonene her til lands fortsatt gråimport? Jeg veit ikke. Kjøpte min på cdon, og Nexus 5X på netonnet før det. Hvordan veit man om det er gråimport, og hva har det egentlig å si for kjøper? Endret 24. januar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Jeg veit ikke. Kjøpte min på cdon, og Nexus 5X på netonnet før det. Hvordan veit man om det er gråimport, og hva har det egentlig å si for kjøper? Gråimport betyr egentlig bare at de har kjøpt telefonen fra et annet marked og selger den her, gjerne er det da bedriften selv som importerer direkte i stedet for en offisiell importør. Da får du gjerne telefoner som er speccet for et annet marked, men i en del tilfeller så utgjør det egentlig ingen forskjell på det faktiske produktet. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Da får du gjerne telefoner som er speccet for et annet marked, men i en del tilfeller så utgjør det egentlig ingen forskjell på det faktiske produktet. Skjønner. Så da er det kanskje grunnen til at kameralyden er mulig å skru av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 I mange land er det påbudt med shutter-lyd på telefonene pga problemer med folk som smugfotograferer opp skjørtene til jenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå