Gå til innhold

NSBs Wifi nede: Flere harddisker døde av alderdom samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lommerouteren min, opprinnelig levert av МегаФон i Russland, kjøpt billig på eBay av Vladimir i Novosibirsk, inneholder ikke harddisk.

Harddisk er med andre ord ikke essensielt.

 

Wi-Fi på toget går via routeren på toget. Denne bruker Telenor, Ice og Telia. Den operatøren som for øyeblikket har dekning.

Hvorfor må routeren på toget spørre en server i Oslo om lov til å virke?

 

Hva er egentlig ødelagt her?

Harddisker, som i Western Digital, Seagate og Maxtor?

Eller harddisker i betydningen PC-kabinett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lommerouteren din til hundrelappen takler ikke 100+ brukere og fordeler båndbredden slik at de som ser på youtube/netflix osv ikke ødelegger for de som bare vil surfe på diskusjon.no.

Og ikke klarer den å skifte sømløst mellom 3 mobile bredbåndtilkoblinger (bruker virkelig NSB alle 3 nett?)

Dette krever nødvendigvis ikke harddisker, men det kommer an på løsningen de har valgt. De har selvsagt sett på kostnader for flere systemer og valgt ett av de billigste, som alle gjør.

Lenke til kommentar

Lommerouteren din til hundrelappen takler ikke 100+ brukere og fordeler båndbredden slik at de som ser på youtube/netflix osv ikke ødelegger for de som bare vil surfe på diskusjon.no.

Og ikke klarer den å skifte sømløst mellom 3 mobile bredbåndtilkoblinger (bruker virkelig NSB alle 3 nett?)

Dette krever nødvendigvis ikke harddisker, men det kommer an på løsningen de har valgt. De har selvsagt sett på kostnader for flere systemer og valgt ett av de billigste, som alle gjør.

Husk også NSB interactive, dette er hva bruker ser front end av denne løsningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lommerouteren min, opprinnelig levert av МегаФон i Russland, kjøpt billig på eBay av Vladimir i Novosibirsk, inneholder ikke harddisk.

Harddisk er med andre ord ikke essensielt.

 

Wi-Fi på toget går via routeren på toget. Denne bruker Telenor, Ice og Telia. Den operatøren som for øyeblikket har dekning.

Hvorfor må routeren på toget spørre en server i Oslo om lov til å virke?

 

Hva er egentlig ødelagt her?

Harddisker, som i Western Digital, Seagate og Maxtor?

Eller harddisker i betydningen PC-kabinett?

 

Kan være en ide å la være å uttale seg om ting man ikke har peiling på i det hele tatt...

Eller kanskje lese seg litt opp før man uttaler seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva lurer du på? Jeg er bare glad for å kunne hjelpe.

 

NSB Interaktiv er en tjeneste hvor du må logge deg på med eget brukernavn og passord for å få tilgang til internett, samt lydbøker og slikt.

Når harddiskene ryker i en server, har jeg full forståelse for at alle lydbøkene eller påloggingsskjermen blir utilgjengelig.

Dette forklarer IKKE hvorfor internett-tilkoblingen er nede. Dette kunne de fått til å virke slik som lommerouteren min.

 

De har sikkert noen unødig kompliserte regler å forholde seg til, som at hvis kundene får ukryptert nett uten pålogging, så kan ikke eventuelle lovbrudd spores.

Det er likevel dumt at passasjerer ikke får nett pga. en harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...