Gå til innhold

Her ser du Xiaomis brettbare mobil, vist frem av sjefen selv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som alt annet, så bør man "styre unna" første generasjonen av nye ting. 

Dette er noe som er kult de første dagene, så finner man fort ut at man sannsynligvis heller ville hatt sin gamle telefon.

Når brettbare kommer videre i utviklingen derimot, så er det nok noe mange kan tenke seg. Pr nå er de nok litt for tykke til at de skal være veldig komfortable i lengden.

Skeptisk med tanke på at skjermen brettes bakover hvor av at riper i glass vil komme når den legges ned på bordet

Disse modellene har ikke glass som skjerm (naturlig nok da disse bøyes..)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg pleier å ha en god mobil 2-3 år. Hvis jeg fikser 4 med min nåværende S9, blir vel min neste brettbar, tenker jeg. Det ideelle skjer nok om 10-12 år, når mobilen kan fungere til jobb og fritid, som kombinasjonen min av S9 og Surface Pro i5 (snart Surface pro 6 i7) fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker min drøyt 100-tommer som kommer ned fra taket, jeg... :)

Så du hadde sagt nei til en 100-tommer skjerm i boks som kan rulles ned eller opp, som nødvendigvis vil være mere lyssterk og med mere knæsje farger?

En som ikke trenger løs projektor og kabelstrekking til andre siden av rommet, og som du kan hekte av og ta med deg til hytta eller sommerhuset du leier?

Egentlig veldig optimal løsning for folk som leier eller bor i små leiligheter der veggplassen er begrenset, og man ikke vil ha en svær skjerm som opptar denne plassen permanent.

Når prisen begynner å bli grei, så vil det sannsynligvis bli min neste TV, nettopp av nevnte årsaker.

Lenke til kommentar

Fram til den rullbare kan rulles opp i seksjoner ville jeg sagt nei, ja. Sånn som jeg har det nå, har jeg en grei Samsung 65" (i mellomklassen, med en pris på rundt 15 000 som ny) til gullrekka, nyhetskanalen og Dagsrevyen (og fruens gamle kriminalserier), jeg drar ikke ned 100" for å se på det. Og knæsje farger er totalt uinteressant, jeg har naturlige farger på prosjektøren min.

Men til programmer som er beregnet på stort lerret, som film og de store seriene, bruker jeg prosjektøren. Så har du 3D-problematikken, ifølge det jeg har lest kan ikke disse rulle-tv-ene lages 3D-kompatible, og hvis du har sett Jurassic World, Ant-Man eller en annen virkelig god 3D-film, vet du hvilket savn det vil bli. På min JVC-prosjektør er det bare helt fantastisk.

Og når du snakker om det med flyttbarhet, har du kanskje ikke tenkt på lyden? Uten et skikkelig surroundoppsett (minimum 7.4.2) får man ikke noe i nærheten av potensialet som ligger i filmene, og det blir jo dobbelt så dyrt å ha på to steder. Jeg har 11.4.4 (med opplegg for å bygge ut til 11.6.4 når receivere i normal prisklasse rundt 20 000 støtter 6 takhøyttalere, og med 2x15" og 2x12" suber) og ville aldri vært uten det når jeg ser film.

Og til slutt, veggplassen blir nettopp ivaretatt med å ha et lerret som er tilnærmet usynlig oppfelt i taket og så en vanlig tv hengende på veggen. Eller regner du en 65" for en svær skjerm?

Endret av Mastiff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...