Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Store problemer med pc kjøpt av komplett.no. Etter mye diskusjon om løsninger, innkjøp av vifter osv blir vi enige om å bytte skjermkort. Sender inn mitt Gainward 2080 og venter to uker. Får plutselig beskjed om at det er på tur tilbake da dem ikke fant noen feil. Hele historien kan leses her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1833917 Snakker om mangel på internkommunikasjon og kundebehandling. Helt elendig 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver? At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, liten plass mellom vifte på skjermkort og PSU/annet, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l. For øvrig har du ikke blitt lurt. Å bli lurt er ikke det samme som å få avvist en garantisak eller reklamasjon på saklig grunnlag. Endret 23. januar 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver? At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, liten plass mellom vifte på skjermkort og PSU/annet, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l. Det har nok en sammenheng med kabinettet mitt. Uansett så var både jeg og komplett klar over at kortet funket, det skulle byttes til et Zotac 2080 med bedre kjøleløsning. Ble lovet det var ikke noe problem Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver? At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l. var jo et komplett bygg så eventuell dårlig luft flyt er i tilfellet komplett sin feil... virker som om du bør sende det inn hele Lenke til kommentar
Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 var jo et komplett bygg så eventuell dårlig luft flyt er i tilfellet komplett sin feil... virker som om du bør sende det inn hele Den blir nok å gå i retur ja. Veldig frustrerende etter å ha brukt så mye tid, kjøpt inn 5stk nye vifter osv. Fikk PC levert 06.12.2018, såvidt fått brukt den og det er nå 23.01.2019. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Er det ikke lurere å samle hele diskusjonen i opprinnelig tråd, enn å sjonglere med to tråder? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Dersom Komplett ikke finner feil på kortet er det en selvfølge at de ikke ønsker å bytte i et annet kort, da det gir dem en direkte kost. Det må nesten du også ha forståelse for. Selger har rett til å teste og eventuelt utbedre en mangel. De får heller ikke tatt dette videre med distributør eller produsent, da kortet faktisk fungerer. Dersom dette er en ferdigbygget PC fra Komplett, og at det later til at det har en sammenheng med kabinett (luftflyt e.l.), så ville jeg sendt inn hele PCen, og ikke bare skjermkortet. Sannsynligheten er jo stor for at et annet skjermkort da vil oppføre seg tilsvarende i samme kabinett, til tross for en noe bedre kjøleløsning. Det du i hovedsak har grunnlag for å være misfornøyd med er gjerne tidsbruken fra kortet ankom Komplett til det var testet og sendt i retur. Endret 23. januar 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Dersom Komplett ikke finner feil på kortet er det en selvfølge at de ikke ønsker å bytte i et annet kort, da det gir dem en direkte kost. De får heller ikke tatt dette videre med distributør eller produsent, da kortet faktisk fungerer. Dersom dette er en ferdigbygget PC fra Komplett, og at det later til at det har en sammenheng med kabinett (luftflyt e.l.), så ville jeg sendt inn hele PCen, og ikke bare skjermkortet. Sannsynligheten er jo stor for at et annet skjermkort da vil oppføre seg tilsvarende i samme kabinett, til tross for en noe bedre kjøleløsning. Da burde dem kanskje ikke tilby bytte av skjermkort som løsning Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Som regel forutsetter bytte at det faktisk eksisterer en feil på varen. Nå vet jeg ikke direkte ordlyd på denne lovnaden, så jeg kan ikke uttale meg om Komplett burde bekoste bytte uansett om det er feil eller ikke på eksisterende skjermkort. Har du dette skriftlig? Det hadde det vært interessant å sett formuleringen på dette punktet. Endret 23. januar 2019 av NoTrace Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Den blir nok å gå i retur ja. Veldig frustrerende etter å ha brukt så mye tid, kjøpt inn 5stk nye vifter osv. Fikk PC levert 06.12.2018, såvidt fått brukt den og det er nå 23.01.2019. Det er 48 dager siden du kjøpte produktet, og komplett har 60 dagers åpent kjøp, da har du 12 dager igjen på å heve kjøpet. Ville bare benyttet meg av åpent kjøp på skjermkortet, og heller bare kjøpt nytt fra elkjøp, digital impuls eller andre steder. Så ikke at du hadde med dato i forrige tråd, men er jo ikke noe problem når åpent kjøp ikke har gått ut. (med mindre de er vrange siden det er komplett-PC og pakketilbud). Endret 23. januar 2019 av Emile the rat Lenke til kommentar
Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Som regel forutsetter bytte at det faktisk eksisterer en feil på varen. Nå vet jeg ikke direkte ordlyd på denne lovnaden, så jeg kan ikke uttale meg om Komplett burde bekoste bytte uansett om det er feil eller ikke på eksisterende skjermkort. Har du dette skriftlig? Det hadde det vært interessant å sett formuleringen på dette punktet. Har desverre ikke det, da all kommunikasjon med komplett.no ble gjort over telefon. Men hvis du leser igjennom posten jeg linket til sier jeg at å sende deler eller pc inn til diagnostikk var utelukket da dette tar så lang tid. Da returnerer jeg heller hele maskinen. Derfor var jeg meget klar ovenfor kundesupport jeg pratet med at kortet fungerer, og jeg vil bytte til en annen modell. Dette ble nevnte flere ganger, så her var det ingen tvil. Lenke til kommentar
Lykkehjul Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Da er forhåpentligvis saken løst. Etter en time på telefon med komplett idag ble jeg bedt om å sende mail til kundeombud å forklare saken min for en endelig avgjørelse. Før jeg får denne skrevet ferdig får jeg telefon fra komplett der dem forteller at dem skal sende Zotac kortet vi tidligere hadde blitt enig om. Jeg er lettet, men frustrert over all tidsbruken som måtte til for denne løsningen. 1 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 håper det løser seg... gi oss oppdatering da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå