Gå til innhold

[Løst] Lurt av Komplett.no


Anbefalte innlegg

Store problemer med pc kjøpt av komplett.no. Etter mye diskusjon om løsninger, innkjøp av vifter osv blir vi enige om å bytte skjermkort. Sender inn mitt Gainward 2080 og venter to uker. Får plutselig beskjed om at det er på tur tilbake da dem ikke fant noen feil. Hele historien kan leses her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1833917

 

Snakker om mangel på internkommunikasjon og kundebehandling. Helt elendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver?

At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, liten plass mellom vifte på skjermkort og PSU/annet, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l.

 

For øvrig har du ikke blitt lurt. Å bli lurt er ikke det samme som å få avvist en garantisak eller reklamasjon på saklig grunnlag.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver?

At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, liten plass mellom vifte på skjermkort og PSU/annet, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l.

Det har nok en sammenheng med kabinettet mitt. Uansett så var både jeg og komplett klar over at kortet funket, det skulle byttes til et Zotac 2080 med bedre kjøleløsning. Ble lovet det var ikke noe problem

Lenke til kommentar

Det kan ikke hende at de altså har testet kortet i sin test-rig og ikke klart å fremprovosere feilen med temperatur som du beskriver?

At temperaturen på skjermkortet er høy kan jo være i sammenheng med romtemperatur, dårlig luftflyt, andre komponenter som blir varmere enn normalt e.l.

var jo et komplett bygg så eventuell dårlig luft flyt er i tilfellet komplett sin feil... virker som om du bør sende det inn hele 

Lenke til kommentar

var jo et komplett bygg så eventuell dårlig luft flyt er i tilfellet komplett sin feil... virker som om du bør sende det inn hele 

Den blir nok å gå i retur ja. Veldig frustrerende etter å ha brukt så mye tid, kjøpt inn 5stk nye vifter osv. Fikk PC levert 06.12.2018, såvidt fått brukt den og det er nå 23.01.2019.

Lenke til kommentar

Dersom Komplett ikke finner feil på kortet er det en selvfølge at de ikke ønsker å bytte i et annet kort, da det gir dem en direkte kost. Det må nesten du også ha forståelse for. Selger har rett til å teste og eventuelt utbedre en mangel. De får heller ikke tatt dette videre med distributør eller produsent, da kortet faktisk fungerer.

Dersom dette er en ferdigbygget PC fra Komplett, og at det later til at det har en sammenheng med kabinett (luftflyt e.l.), så ville jeg sendt inn hele PCen, og ikke bare skjermkortet. 

Sannsynligheten er jo stor for at et annet skjermkort da vil oppføre seg tilsvarende i samme kabinett, til tross for en noe bedre kjøleløsning.

 

Det du i hovedsak har grunnlag for å være misfornøyd med er gjerne tidsbruken fra kortet ankom Komplett til det var testet og sendt i retur.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Dersom Komplett ikke finner feil på kortet er det en selvfølge at de ikke ønsker å bytte i et annet kort, da det gir dem en direkte kost. De får heller ikke tatt dette videre med distributør eller produsent, da kortet faktisk fungerer.

Dersom dette er en ferdigbygget PC fra Komplett, og at det later til at det har en sammenheng med kabinett (luftflyt e.l.), så ville jeg sendt inn hele PCen, og ikke bare skjermkortet. 

Sannsynligheten er jo stor for at et annet skjermkort da vil oppføre seg tilsvarende i samme kabinett, til tross for en noe bedre kjøleløsning.

 

Da burde dem kanskje ikke tilby bytte av skjermkort som løsning

Lenke til kommentar

Som regel forutsetter bytte at det faktisk eksisterer en feil på varen. Nå vet jeg ikke direkte ordlyd på denne lovnaden, så jeg kan ikke uttale meg om Komplett burde bekoste bytte uansett om det er feil eller ikke på eksisterende skjermkort. Har du dette skriftlig? Det hadde det vært interessant å sett formuleringen på dette punktet.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Den blir nok å gå i retur ja. Veldig frustrerende etter å ha brukt så mye tid, kjøpt inn 5stk nye vifter osv. Fikk PC levert 06.12.2018, såvidt fått brukt den og det er nå 23.01.2019.

 

Det er 48 dager siden du kjøpte produktet, og komplett har 60 dagers åpent kjøp, da har du 12 dager igjen på å heve kjøpet. Ville bare benyttet meg av åpent kjøp på skjermkortet, og heller bare kjøpt nytt fra elkjøp, digital impuls eller andre steder. 

 

Så ikke at du hadde med dato i forrige tråd, men er jo ikke noe problem når åpent kjøp ikke har gått ut. (med mindre de er vrange siden det er komplett-PC og pakketilbud).

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Som regel forutsetter bytte at det faktisk eksisterer en feil på varen. Nå vet jeg ikke direkte ordlyd på denne lovnaden, så jeg kan ikke uttale meg om Komplett burde bekoste bytte uansett om det er feil eller ikke på eksisterende skjermkort. Har du dette skriftlig? Det hadde det vært interessant å sett formuleringen på dette punktet.

Har desverre ikke det, da all kommunikasjon med komplett.no ble gjort over telefon. Men hvis du leser igjennom posten jeg linket til sier jeg at å sende deler eller pc inn til diagnostikk var utelukket da dette tar så lang tid. Da returnerer jeg heller hele maskinen. Derfor var jeg meget klar ovenfor kundesupport jeg pratet med at kortet fungerer, og jeg vil bytte til en annen modell. Dette ble nevnte flere ganger, så her var det ingen tvil.

Lenke til kommentar

Da er forhåpentligvis saken løst. Etter en time på telefon med komplett idag ble jeg bedt om å sende mail til kundeombud å forklare saken min for en endelig avgjørelse. Før jeg får denne skrevet ferdig får jeg telefon fra komplett der dem forteller at dem skal sende Zotac kortet vi tidligere hadde blitt enig om.

 

Jeg er lettet, men frustrert over all tidsbruken som måtte til for denne løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...