Redaksjonen. Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Opel kommer med elektrisk varebil Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Vivaro er en modell som også tilbys som personbil, men pressemeldingen sier ingenting om hvorvidt Opel planlegger å slippe elektriske Vivaro som personbil. Gjør de det, kan det bety at den kommer som minibuss med ni seter, som Vivaro tilbys som i dag. Minibuss er ikke det samme som personbil, kommer vivaro med mer en 3 seter kalles det kombi, eller minibuss. Endret 23. januar 2019 av Nautica 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Lurte litt på hvordan Opel skulle kunne lansere elektrisk Vivaro all den stund Vivaro bare er en forkledd Renaut Trafic. Men jeg ser av Wikipedia at 2019 modellen av Vivaro blir en forkledd Sitron Jumpy. (Det er PSA gruppen som eier Opel nå for tiden.)Bare at også den varebilen nok blir for lite for sent. Type ~80kW motor og 200km rekkevidde uten last, i nedoverbakke og i medvind. Og tilhengerfeste får den garantert ikke. Desillusjonert, nå… Endret 23. januar 2019 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) 9 seter går akkurat på personbilsetifikatet (B). Hvis den kommer så blir det den første elektriske 9-seteren på markedet. Veldig bra at flere behov dekkes med elektriske varianter. For varebilutgaven håper jeg den leveres med en integrert inverter til vanlig 230V stikkontakt som standard eller opsjon. Det er veldig kjekt for håndtverkere som trenger lading av verktøy i felten. Synd Renault sviktet med Master Z.E. Det kan jo potensielt bli en populær importbil. Endret 23. januar 2019 av Simen1 5 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Vivaro er en modell som også tilbys som personbil, men pressemeldingen sier ingenting om hvorvidt Opel planlegger å slippe elektriske Vivaro som personbil. Gjør de det, kan det bety at den kommer som minibuss med ni seter, som Vivaro tilbys som i dag. Minibuss er ikke det samme som personbil, kommer vivaro med mer en 3 seter kalles det kombi, eller minibuss. Kombi? Var ikke kombi betegnelsen som ble brukt på feks vw caravelle? 2 seter framme, + en 3 seters benk og med skillevegg til lasterommet? Mener å huske at det gjorde benplassen i baksetet særdeles trang. Hele konseptet med kombi for varebil var tuftet på datidens bilavgifter, som er endret mange ganger siden den tid. På samme tid ble det vanlig å registrere varebiler som minibuss for redusert avgift, altså totalt tillat med 9-16 passasjerer avhengig av størrelse på kjøretøy og setekonfigurasjon. Varebiler kan idag være personbil altså med flere seter uten at de må være minibusser. En personbilregistrert varebil kan ha max 8 passasjerseter. Altså totalt 9 personer inkl fører. Null skillevegg. Endret 23. januar 2019 av bojangles 2 Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Vivaro er en modell som også tilbys som personbil, men pressemeldingen sier ingenting om hvorvidt Opel planlegger å slippe elektriske Vivaro som personbil. Gjør de det, kan det bety at den kommer som minibuss med ni seter, som Vivaro tilbys som i dag. Minibuss er ikke det samme som personbil, kommer vivaro med mer en 3 seter kalles det kombi, eller minibuss. Kombi? Var ikke kombi betegnelsen som ble brukt på feks vw caravelle? 2 seter framme, + en 3 seters benk og med skillevegg til lasterommet? Mener å huske at det gjorde benplassen i baksetet særdeles trang. Hele konseptet med kombi for varebil var tuftet på datidens bilavgifter, som er endret mange ganger siden den tid. På samme tid ble det vanlig å registrere varebiler som minibuss for redusert avgift. Varebiler kan idag være personbil altså med flere seter uten at de må være minibusser. En personbilregistrert varebil kan ha max 8 passasjerseter. Altså totalt 9 personer inkl fører. Null skillevegg. Lang caravelle combi var ok. Den korte var veldig trang i baksetet. Må nok inn med 4 seterader for å kunne få den som minibuss. Det vil nok bare være aktuelt i den lengste utgaven, og det er vel tvilsomt om det kommer. Mellomlang utgave med 8 seter, firehjulsdrift og hengerfeste hadde vært helt konge. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Lang caravelle combi var ok. Den korte var veldig trang i baksetet. Må nok inn med 4 seterader for å kunne få den som minibuss. Det vil nok bare være aktuelt i den lengste utgaven, og det er vel tvilsomt om det kommer. Mellomlang utgave med 8 seter, firehjulsdrift og hengerfeste hadde vært helt konge. Mellomlang el lang utgave med 8 evt 9 seter, 4 wd og hengerfest + BEV ville vært konge. Vi trenger flere elektriske varebiler eller i det minste varbil chassis med mulighet for personbil registrering. Eller kanskje en variant av elektrisk city camper? For norges del ville jo konseptet city camper fungert perfekt. Tenker da på at vi idag må forholde oss til en temmelig detaljert regelverk for å få biler registrert som campingbil med dertil reduserte avgifter. En elbil uten avgifter som utgangspunkt for en city camper ville jo vært et perfekt grunnlag for å skape en praktisk city camper som bare skal være best mulig på praktisk campingliv uten å måtte forholde seg til byråkratiske regelverk som definerer bredden på skap, kjøkkenbenk, lengde på seng etc. Nevenyttige DIY'er kan jo skape sin egen city camper basert på elektrisk varebil nå. Men vi mangler jo reelle kjøretøy å ta utgangspunkt i. Crafter fra VW er jo priset svært høyt. Nissan nv er i minste laget. Kanskje kan denne Opelen bli et gunstig utgangspunkt om den nå kommer i elektrisk utgave, med brukbar batterikapasitet, motorisering, 4wd og hengerfeste. Endret 23. januar 2019 av bojangles 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 "Har du en 4 meter lang stang, putt den inn i Partnern. Men har du en 6 meter lang stang, putt den inn i Experten". Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Halvparten av batteriet, og brenselcelle, så blir nok dette et nyttig nullutslipp- kjøretøy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Halvparten av batteriet, og brenselcelle, så blir nok dette et nyttig nullutslipp- kjøretøy Tja, hvis du har trukket gullbilletten og har en hydrogenstasjon innen praktisk rekkevidde så ja Hydrogen i personbiler hører til framtida, som de har sagt i 30 år nå. 7 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Men hva blir prislappen i Norge for varebilen? Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Halvparten av batteriet, og brenselcelle, så blir nok dette et nyttig nullutslipp- kjøretøy Finnes rene hydrogenvarebiler og kommer flere. Rekkevidde på minst 50-60 mil. Endret 23. januar 2019 av gamlefar 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Finnes rene hydrogenvarebiler og kommer flere. Rekkevidde på minst 50-60 mil. Rekkevidde på 25-30 mil mener du? Må jo tross alt tilbake til den ene av to hydrogen-fyllestasjoner 4 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Opel blir bare et navn på en PSA plattform. Sjelen deres er borte. Deprimerende greier. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Opel blir bare et navn på en PSA plattform. Sjelen deres er borte. Deprimerende greier. Har Opel noensidde hatt sjel? Jeg husker egentlig bare 1 modell fra Opel, og det er Vectra. Jeg har aldri kjørt en Vectra, og jeg håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller. Jeg hater bilen på grunn av den grufulle reklamen som var nødvendig for å prøve å selge makkverket til intetanende idioter. "Nye Open Vectra, Med IIIIIIINTERÆKTIIIIIIV DRAIIIIIIVIIIIING SYSTEM!!!!! Nye Opel Vectra, med IDS". Det var det første eksempelet jeg husker på moderne markedsføring av bil: Nemlig navn og forkortelser som ikke har noen som helst betydning, men bare er episk dikting fra markedsføringsavdelingen. Sånn sett er Open Vectra en nyvinning. Det er den første skikkelig dårlige bilen, som har solgt bra kun takket være aggresiv markedsføring, og fordi idiotene som kjøpte den var for dumme til å forstå at de ble lurt, så har ikke Opel måttet stå til rette for det heller. Andre produsenter skjønte siden at dette var lurt, og nå gjør alle det samme. Dikter opp meningsløse ord og uttrykk som kun eksisterer på kontoret til markedsføringsavdelingen. Mazda sin liker jeg spesielt godt.... "Skyactiv teknologi". Litt lesing av den lille skriften, avslører at "skyaktiv" betyr intet mer enn at bilen har drivverk og hjuloppheng. Hvilken revolusjon! Og dette har de prøvd å selge på oss i årevis! 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Har Opel noensidde hatt sjel? Jeg husker egentlig bare 1 modell fra Opel, og det er Vectra. Jeg har aldri kjørt en Vectra, og jeg håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller. Jeg hater bilen på grunn av den grufulle reklamen som var nødvendig for å prøve å selge makkverket til intetanende idioter. "Nye Open Vectra, Med IIIIIIINTERÆKTIIIIIIV DRAIIIIIIVIIIIING SYSTEM!!!!! Nye Opel Vectra, med IDS". Det var det første eksempelet jeg husker på moderne markedsføring av bil: Nemlig navn og forkortelser som ikke har noen som helst betydning, men bare er episk dikting fra markedsføringsavdelingen. Sånn sett er Open Vectra en nyvinning. Det er den første skikkelig dårlige bilen, som har solgt bra kun takket være aggresiv markedsføring, og fordi idiotene som kjøpte den var for dumme til å forstå at de ble lurt, så har ikke Opel måttet stå til rette for det heller. Andre produsenter skjønte siden at dette var lurt, og nå gjør alle det samme. Dikter opp meningsløse ord og uttrykk som kun eksisterer på kontoret til markedsføringsavdelingen. Mazda sin liker jeg spesielt godt.... "Skyactiv teknologi". Litt lesing av den lille skriften, avslører at "skyaktiv" betyr intet mer enn at bilen har drivverk og hjuloppheng. Hvilken revolusjon! Og dette har de prøvd å selge på oss i årevis! Høres mer ut som du ikke liker Opel fordi det er Opel. Typisk norsk det. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Høres mer ut som du ikke liker Opel fordi det er Opel. Typisk norsk det. Jeg har ikke noe imot opel, mer enn jeg har imot møllers tran. Det har, for meg, akkurat like mye sjel som møllers tran også. Opel er en hverdagsbil, og vi trenger hverdagsbiler så det er ikke noe galt med det. Men Opel mangler noe, som Alfa Romeo har. (Selv om Opel sannsynligvis er en mye bedre bil enn Alfa, rent teknisk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå