energy_x Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Det jeg lurer på er hvordan jeg setter opp en counter-strike server, jeg bruker steam. Når jeg setter opp en server på nette og noen skal prøve å finne den, så funker ikke ip'en . Så hva er det jeg må gjøre for at folk skal kunne joine serveren? Endret 20. desember 2003 av energy_x Lenke til kommentar
Sinsforvirra Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 du kan jo begynne med å gi di den rette ipen:D hilsen en god en som ikke kommer inn Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvilken ip gir du dem? Den du finner med ipconfig eller den du finner på www.myip.dk. Sitter du bak noen form for router/brannmur? Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 jeg bruker en den ip'en som kommer opp når jeg trykker start server, jeg har internett fra ngt som bruker nat i sine routere Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Den ipen er som regel intern, iallfall når jeg setter opp dedikert. Prøv og gi folk ipen man får på www.myip.dk Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 har prøvd, og dette funket ikke... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Da tror jeg ikke du har mulighet til og sette opp server. Ikke så veldig mange som har det egentlig. Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Du skal nok kunne få det til, jeg fikk det til med Telenor, og jeg brukte en router med NAT. Du må bruke den IP'en som du finner på myip siden, for det kan godt hende at serveren bare klarer å finne den interne... Det du må gjøre er å forwarde(åpne) de riktige portene til din interne IP adresse, som gjerne er 192.168.*.* eller noe. Dette kan du finne ved å pinge din egen pc. Surf litt rundt på counter-strike server sider så finner du hvilke porter du må åpne. Det er 27015 + en del andre. Hvordan du stilller dette i routeren finnes det en side for, let litt rundt på hardware.no forumet så finner du nok den. Håper dette hjelper! nAz-guL EDIT: Link til Hvordan du åpner porter: http://www.relativt.net/reflectdesigns/ EDIT2: I have the following ports forwarded (UDP only):7002, 6003, 27005, 27010, 27011, 27015 Endret 20. desember 2003 av nAz-guL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå