LurenD Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Hei!Stilte spørsmål på onlinelege.no. Det var spørsmål om hva slags infeksjon jeg hadde hatt (f.eks influensa eller forkjølelse), samt om det var vanlig å ha hatt såpass mange. Beskrev symptomene og svar på prøvene som ble tatt. Sistnevnte var bare CRP og temperatur, i ett tilfelle også en dyp neseprøve. Ganske konkret spørsmål. Kostet 400 kr. Fikk kun beskjed om at han ('sjefslegen') ikke kunne finne noen som gadd å besvare spørsmålet. Altså sier han selv tydelig at spørsmålet ikke er blitt besvart. Går ut i fra at man har krav på refusjon av kostnaden når man ikke får 'varen' man har bestilt slik som det har skjedd her? Hvordan skal jeg gå frem for å få refusjon?Mvh Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Jeg har ikke fått svar innenfor tidsfristen Dersom dette skyldes feil fra Onlinelege sin side vil beløpet helt eller delvis refunderes. Eksempler på delvis refusjon kan være om vi har måttet avvente ytterligere opplysninger på e-post da deler av spørsmålet har falt ut, eller er for ufullstendig til å kunne besvares. I slike tilfeller venter vi i det vente med å besvares i håp om at det skal dukke opp mer, eller fullstendig informasjon via e-post. Dersom vi ikke har klart å holde tidsfristen vil som regel hele beløpet refunderes. Det kan ta noen dager før beløpet dukker opp på din konto igjen, etter å ha blitt ført tilbake til deg (refundert). https://onlinelege.no/support/vanlige-spoersmaal-og-svar/ Hvor lang tid er det siden du kontaktet de? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 I slike tilfeller venter vi i det vente med å besvares i håp om at det skal dukke opp mer Fantastisk, håper onlinelegen bruker meir tid på å svare på medisinske spørsmål enn det som er brukt på å skrive vilkår for tenesta. 1 Lenke til kommentar
LurenD Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Hvor lang tid er det siden du kontaktet de? Hei! Sendte de spørsmålet på kveldstid den 16.01.18. De har 3 virkedager på å svare på spørsmål. Fikk beskjed den 22.01.18 på kveldstid at han 'dessverre ikke fikk noen til å give seg seg løs på spørsmålet'. Så skrev han beklager. Han har skrevet dette som 'svar' på spørsmålet, så spørsmålet mitt er merket som besvart selv om det eneste han skrev der var det overnevnte. De har ikke etterspurt mer informasjon eller sagt at de trenger lenger tid på å svare på spørsmålet, så det virker som at han har bestemt seg for å ikke forsøke å besvare spørsmålet. Sendte etterpå e-post til [email protected] hvor jeg skrev hva som hadde skjedd og at jeg gikk ut i fra at de ikke ville ta seg betalt. Venter nå på svar. Håper at dette er nok. Det er ikke så viktig med de 400 kronene, det er mer det at jeg ikke synes noe om at de ikke svarer på spørsmål og tar betalt for det. Spesielt ettersom det ikke står noe på nettsiden deres om typer spørsmål man ikke kan stille. Beløpet står for øyeblikket bare som reservert. Takk for svar. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Billigere å gå til fastlegen, og enda billigere å bruke Google 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå