Ronny M Skrevet 23. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Hei. Kort fortalt så kjøpte jeg en ny disk, monterte den i en PC, opprettet tre mapper, kopierte noen hundre GB med diverse filer over i disse mappene, så flyttet jeg disken over i en annen PC. Der kan jeg se alle tre mappen, men kun den ene mappa inneholder filer. De andre to fremstår som tomme. Egenskapene til de tomme mappene viser 0 bytes, 0 mapper, 0 filer. Men når jeg ser på egenskapene til hele disken så ser jeg at disken har riktig mengde brukt plass, så filene er jo der, men windows gir meg ikke tilgang eller noe sånt. Jeg har prøvd prosedyre for å ta eierskap til disken men det hjalp ikke. Noen forslag? Endret 23. januar 2019 av Ronny M Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2019 Du kan forsøke easeUS data recovery og scanne harddisken. Se om noe kommer frem da https://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm https://www.easeus.com/resource/cant-see-files-or-folders-on-external-hard-drive-in-windows-10.html Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2019 Hei. Jeg kjørte Windows sin disksscan, den fant feil på disken som den reparerte, og det løste problemet. Nå ser jeg alle mappene og filene, men hver gang jeg skal åpne en undermappe så kommer det opp en dialogboks som sier at ikke jeg har tilgang. Jeg må klikke på den for å få permanent tilgang til mappa. Dette funker jo forsåvidt men det er ganske mange undermapper så det er litt irriterende at jeg må gjøre det for hver eneste mappe, selv undermapper av mapper som jeg allerede har fått tilgang til. Finnes det en måte å få tilgang til alle på en gang? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2019 Nå ser jeg alle mappene og filene, men hver gang jeg skal åpne en undermappe så kommer det opp en dialogboks som sier at ikke jeg har tilgang. Jeg må klikke på den for å få permanent tilgang til mappa. Hmm .. Du kan ikke bare høyreklikke på hele partisjonen/harddisken i filbehandling, velge properties -> security -> edit (permissions) og fikse det der? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Hmm .. Du kan ikke bare høyreklikke på hele partisjonen/harddisken i filbehandling, velge properties -> security -> edit (permissions) og fikse det der? Det skulle man jo tro, men jeg har alle rettigheter, og jeg står som eier. Da skjønner jeg ikke hvorfor det er sånn som dette Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Har du mulighet til å kopiere alle filer fra harddisken til en annen, og så slette hele partisjonen på harddisken som gir deg krøll, for så å lage ny partisjon/formatere den på nytt? Deretter kopiere tilbake og se om problemet er løst slik. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Nei dessverre så er det kun plass til én harddisk i denne mini-pcen. Eneste muligheten er å flytte disken over i den andre PCen og kopiere der, men det er jo det jeg gjorde, og da blir det tilgangsproblemer når jeg flytter disken over til mini-pcen igjen. Har gjort dette mange ganger før i tiden med tidligere Windowsversjoner uten problemer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Men du kan vel kopiere over nettverk til en annen PC? Eller koble til en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Joda det går jo forsåvidt det, men det er nesten 2TB så jeg har bare sett for meg at det blir for mye å ta over nettverket her Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2019 Ekstern harddisk har jeg vurdert ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå