guromarie Skrevet 23. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2019 Kjøpte i fjor en splitter ny MacBook. Har behandlet den som min kjæreste eiendel da jeg er super fornøyd og den var ikke akkurat billig for en student. Beskyttende deksel har vært på hele tiden, og har aldri mistet den i bakken. Flytter heller ikke særlig mye på den, ligger som regel på samme plass. I dag når jeg åpnet den så jeg til min største fortvilelse at skjermen helt nederst var knust. Flere glassbiter har falt av. Kjøpte ikke forsikring på den i det jeg kjøpte den da jeg dessverre ikke hadde råd. Tenkte jeg skulle gjøre det i ettertid men har helt ærlig glemt det. Nå er jeg veldig fortvilet, da jeg vet at den lett kan knuses mere, IG bytting av skjerm er ikke akkurat billig. Noen som vet om det er mulig å kjøpe forsikring på den hos Apple nå i ettertid? Evt om innboforsikring kan dekke no? SETTER VELDIG STOR PRIS PÅ SVAR Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 23. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2019 Du har ikke hatt noe uhell og så er nedeste delen av skjermen på en mystisk måte gått i oppløsning ? Om du har behandlet den på normal måte - slik du har beskrevet - og ikke opplevd noe uhell, så har du 5 års reklamasjon, om den er kjøpt i en norsk butikk. Derfor burde du henvende deg til butikken. Når det gjelder forsikring, så kan du ikke kjøpe det i ettertid. Lenke til kommentar
guromarie Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2019 Ingen synlige merker på macen. Vil til og med påstå at Den er ripefri. Veldig redd for at jeg drar og blir fortalt at det er min egen feil, Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2019 Veldig redd for at jeg drar og blir fortalt at det er min egen feil,Du har ikke så mye å tape, bare fortell hva du har fortalt her. Lenke til kommentar
eriksp92 Skrevet 24. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2019 Det er veldig sannsynlig at den skaden har oppstått av at du har lukket MacBooken oppå en liten bit med noe hardt (jeg mistenker en bitteliten stein a la grus), så personlig mistenker jeg at du ikke vil komme noen vei - men lykke til skal du ha! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2019 (endret) Ingen synlige merker på macen. Vil til og med påstå at Den er ripefri. Veldig redd for at jeg drar og blir fortalt at det er min egen feil, Kjenner du ujevnheter på maskinen der skjermen møter underlaget ved skjermsprekken ? På bildet ditt viser en forsterkning av lys og kontrast noe som ligner hakk der i alle fall. Er dette tilfellet må du nok betale reparasjon siden de vil si det er selvforskyldt Du har nok vært uheldig å lagt ned skjermen mens du hadde et eller annet der. Endret 26. januar 2019 av vidor Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2019 Kjøpe forsikringen etter at skaden har oppstått.. good one Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2019 Kan du ikke bare ha på litt lim eller sette en tape over? Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 28. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2019 Om du er urolig for hva butikken - eller Apple - vil si så kan du dra innom en av de alternative Apple service verkstedene. Bl.a. Eplehjelp har gratis Mac-sjekk: https://www.eplehjelp.no/privat/hjelp/mac-sjekk/ - men jeg vil nok ringe dem å høre før du drar så det ikke blir bomtur da jeg er litt usikker på om de kan hjelpe deg med skjerm... Uansett så bør du ikke vente lengre på hva du kan gjøre - og bare hive deg i det da du bør kontakte butikken innen rimelig tid etter oppstått problem. Bare sørg for å være litt forberedt på å måtte forsvare deg og sagt tydelig i fra at du ikke har hatt noe uhell (om det er slik at du ikke har det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå