AnonymDiskusjon Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Hei Jeg er en mann på 27 år (veldig snart 28) som sliter veldig. Jeg jobber som kontaktlærer i barneskole. Jeg har depresjon og angst. Nå lurer jeg på om jeg er i ferd med å bli utbrent igjen.... Problemene startet i august 2016. Jeg fikk streptokokker og ble veldig dårlig. Jeg har aldri vært så slapp og dårlig i hele mitt liv som da. Jeg fikk piller og ble etterhvert frisk. Men ble jeg egentlig det? Jeg gikk og hanglet i flere månder etter dette. Hodepine, slapp, vondter i kroppen, sliten og nedstemt. I oktober 2016 sa det stopp. Legen sa jeg hadde blitt utbrent. Jeg ble sykemeldt 100 % frem til jul. Da jeg kom tilbake i januar 2017 var alt som før igjen. Mye mas og stress. Dette førte til at jeg frem til sommeren 2017 jobbet 50 %. Jeg mistet kontaktlæreransvaret og følte meg dårlig behandlet på jobben. Både av kollegaer jeg tidligere så på som venner og ledelsen på skolen. Jeg byttet jobb til en annen skole, i rent sinne. Jeg er nå på mitt andre skoleår på denne nye skolen. Jeg har vært mye sykmeldt også her pga. depresjon og ulike behandlinger. Jeg har stort sett vært sykemeldt 40 % på den nye skolen. Problemet er at nå kjennes det ut som om at jeg har møtt veggen igjen. Jeg kom meg ikke på jobb torsdag og fredag forrige uke. Ikke i dag, tirsdag, heller. Jeg var på jobb noen timer i går, men da var jeg sliten etterpå da. Det har egentlig vært store problemer siden midten av november. Jeg gruer meg noe sinnsykt til å dra på jobb. Helga ser jeg på som ferdig allerede lørdag ettermiddag. For resten av helga bruker jeg på å grue meg. Juleferien var over allerede i midten av romjula, grua meg til jobb resten av tida. Det kan da ikke være normalt å grue seg så fælt? I tillegg har jeg begynt å sove mye lengre enn vanlig, gjerne 9 til 10 timer i døgnet. Det blir som regel en eller to timer på ettermiddagen også. Det verste for meg er humørsvingningene. Stort sett er jeg i et ganske mutt men stabilt humør