PaladinNO Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Siden APCs egne support sider er "down for maintenance" (en melding man først før etter å ha fyllt inn navn, adresse, feilbeskrivelse og alt det andre...), så håper jeg noen her kan hjelpe siden produsenten selv tydeligvis ikke er interessert. Jeg skiftet igår batteriet til en av våre UPSer (APC Back-UPS RS 1500LCDI), akkurat som jeg har gjort 4 ganger tidligere. Og alt gikk som det skulle i starten. Men etter et par timer med batteriet på lading, så gav APC programvaren feilmeldingen "internal fault", men fungerte ellers som den skulle Jeg hadde ikke anledning til å se på saken akkurat da, men i morgen var alt tilkoblet utstyr avslått. UPSen hadde lys på sine 2 ikoner, men det var det. Sjekket sikringer og prøvde å koble fra alt, inkludert batteriet, men ingen endring. Denne UPSen ble kjøpt i 2009, så jeg mistenker at den har gjort nytten sin nå. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Skudd i blinde, men gamle slitene komponenter kan ha tatt kvelden under oppladding av ny batteripakke. Sett internal fault på Socomec UPS. En feilsøkte jeg videre på da den ble kassert og byttet med ny. Fant da en 50A sikring som var røket invendig. Ser ut som byttet av sikringen fikk den tilbake i drift, men har ikke kunnet teste med batteribank eller last enda. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Skudd i blinde, men gamle slitene komponenter kan ha tatt kvelden under oppladding av ny batteripakke. Dette var min tanke også. Spesielt ettersom den ene batteripolen var noe bøyd ned, og det gnistret hver gang jeg prøvde å feste Pluss-polen. Måtte ta en skrutrekker og rette den opp. Det pleier å gnistre noe, men ikke så mye som det gjorde denne gangen. Dette er på et originalt APC batteri, beregnet på denne modellen. Jeg har 2 stk. av disse UPSene, med et funksjonelt batteri. Men jeg vil ikke ta sjansen på å teste med det under omstendighetene. Jeg har allerede bestilt en ny UPS (APC Back-UPS Pro 900), og vært i kontakt med Komplett om retur av det nye batteriet, så jeg håper saken vil ordne seg snarest. Skulle likevel vært interessant å finne ut hva som egentlig har skjedd. Endret 22. januar 2019 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Ny UPS er i hus, og systemene er nå oppe og går igjen som dem skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå