Redaksjonen. Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Porsche dobler produksjonen av Taycan Lenke til kommentar
missi Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Det går rett vei! Nå trenger vi bare reell rekkevidde på 500km til under 350 000. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Taycan, Cayman, Cayenne. Er det nye temaet navn som rimer på gay? Det går rett vei! Nå trenger vi bare reell rekkevidde på 500km til under 350 000. Og hengerkrok. Og 4wd. Og skiboks på taket. Og et modellnavn som ikke begynner med en helt intetsigende "e" eller "i". Og et utseende som ikke skriker "se på meg, jeg er annerledes!". Elbil har en laaaaaang vei å gå, før det er helt (Audi) A4. Endret 24. januar 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 "Målet nå er å produsere 40.000 eksemplarer av den elektriske sportsbilen i året," Ja, da blir det 40 000 færre Teslaer som blir solgt da. Leit det der. 5 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 "Målet nå er å produsere 40.000 eksemplarer av den elektriske sportsbilen i året," Ja, da blir det 40 000 færre Teslaer som blir solgt da. Leit det der. Jaha? Tror du på det der selv? Ingen andre enn potensielle Tesla kunder ønsker elbil? Ingen som har dagdrømt om en Porsche i lang tid kommer nå ut av skapet, når det blir en grønn Porsche? 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jaha? Tror du på det der selv? Ingen andre enn potensielle Tesla kunder ønsker elbil? Ingen som har dagdrømt om en Porsche i lang tid kommer nå ut av skapet, når det blir en grønn Porsche? Nei, det kan jeg aldri tro. Dem som vil ha elbil for elbilens skyld, de har allerede kjøpt seg Tesla. De som skal ha økonomisk bil, for økonomiens skyld, de har allerede kjøpt seg Kia Soul EV. Det er alle oss andre igjen, som vil ha litt mere bil enn Kia, og litt mindre Tesla, enn Tesla. Da hjelper det ikke at Porsche går i strupen på Tesla, og prøver å bygge en Pesla. 911 er kult. Gayman er ikke kult. 911 EV hadde vært kult. Gayman EV, nå kjent som Taycan, er ikke kult. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Nei, det kan jeg aldri tro. Dem som vil ha elbil for elbilens skyld, de har allerede kjøpt seg Tesla. De som skal ha økonomisk bil, for økonomiens skyld, de har allerede kjøpt seg Kia Soul EV. Det er alle oss andre igjen, som vil ha litt mere bil enn Kia, og litt mindre Tesla, enn Tesla. Da hjelper det ikke at Porsche går i strupen på Tesla, og prøver å bygge en Pesla. 911 er kult. Gayman er ikke kult. 911 EV hadde vært kult. Gayman EV, nå kjent som Taycan, er ikke kult. Hvilken bil kjører du? 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Hvilken bil kjører du? Suzuki GSX-R1000 K5 som primært kjøretøy. Har noe annet tjafs som nummer to og tre...... en av dem en en Kia Soul EV..... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Suzuki GSX-R1000 K5 som primært kjøretøy. Har noe annet tjafs som nummer to og tre...... en av dem en en Kia Soul EV..... Humoren har du iallefall i behold 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 "Målet nå er å produsere 40.000 eksemplarer av den elektriske sportsbilen i året," Ja, da blir det 40 000 færre Teslaer som blir solgt da. Leit det der. Hvorfor det? Halvparten av de som har reservert Taycan er eksisterende Porche-eiere. Det er mer sannsynlig at folk bytter bort giftbilen sin for å kjøpe Taycan. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her er så opptatt av å slenge dritt om Tesla når det er bra at det er flere som bidrar til å få en slutt på giftige biler. 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 "Målet nå er å produsere 40.000 eksemplarer av den elektriske sportsbilen i året," Ja, da blir det 40 000 færre Teslaer som blir solgt da. Leit det der. No konkurrerer denne bilen i eit heilt anna segment enn Tesla. Ein skal skal sjølvsagt ikkje sjå vekk frå at mange potensielle sportsbil-kjøparar kjøper seg ein Tesla SUV på grunn av rå kraft og akselerasjon, men eg trur ikkje det er ei veldig viktig kundegruppe for Tesla. Utanom Roadster har Tesla sikta seg inn på familiebilar med god plass. No har aldri Tesla hatt problem med å selje alle bilar dei klarer å produsere heller, noko dei har til felles med alle andre elbil-produsentar. Dersom Tesla brått får problem med å selje heile produksjonen sin, har det skjedd eit eller anna veldig rart med heile elbil-marknaden. Berre i Noreg står over 40.000 å venteliste for å kjøpe ulike elbil-modellar. Ventelista tilsvarer 27% av det totale bilsalet i fjor. Det er ventelister i alle land. Dersom dei får til ei slik ladetid, kan du lade ein Tesla Semi på halve tida det tek å tanke ein Nikola One (dersom Nikola Motors nokon gong får produsert ein bil etter spesifikasjonane dei reklamerer med). Tenk det. :-) 3 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Hvorfor det? Halvparten av de som har reservert Taycan er eksisterende Porche-eiere. Det er mer sannsynlig at folk bytter bort giftbilen sin for å kjøpe Taycan. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her er så opptatt av å slenge dritt om Tesla når det er bra at det er flere som bidrar til å få en slutt på giftige biler. Har noen slengt dritt om Tesla?Tesla har en veldig entusiastisk kundegruppe, i likhet med Harley Davidson. Vi som ikke identifiserer oss med denne gruppen vil naturlig nok også foretrekke en trygg avstand til merket de flokker seg rundt. Du vil ikke ha Harley, av samme grunn som at jeg ikke vil ha Tesla. Når du og TeslaBjørn kjører Kia, og Hells Angels kjører Suzuki. Da kan jeg _vurdere_ å kjøpe Harley og Tesla (og fortsatt ville de tapt vurderingen mot andre merker som er bedre på de kvalitetene jeg vektlegger). Endret 22. januar 2019 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Porsche-kvalitet til 650.000 tror jeg virker veldig attraktivt på mange. Tror de har veldig stort potensiale. 4 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Det går rett vei! Nå trenger vi bare reell rekkevidde på 500km til under 350 000. Når vi snakker vinterstid og gjerne også med litt høy gjennomsnittfart (80-90 km/t), så er vi nok mange år unna det. Spørs om ikke tyskere som kjører på f.eks autobahnen blir derfor skuffet over denne bilen. Taycan fra Porsche er uansett en virkelig flott bil. Bare synd at reell rekkevidde til variert bruk ikke er bedre. Hurtigladeren deres hjelper en del, men blir plassert på veldig begrensede plasser. 1 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 "Målet nå er å produsere 40.000 eksemplarer av den elektriske sportsbilen i året," Ja, da blir det 40 000 færre Teslaer som blir solgt da. Leit det der. Du har virkelig ikke fulgt med. Mange elbil-produsenter har ventelister på flere år, alle elbil-produsenter klarer uten problemer å selge alt de klarer å produsere. Det kommer til å ta mange år før produksjon av elbiler tar igjen etterspørselen og nye modeller utvider markedet heller enn å utkonkurrere andre. Tesla har hatt problemer med produksjon og utsending av biler, men problemer med salg kommer de ikke til å få på lenge. 3 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Du har virkelig ikke fulgt med. Mange elbil-produsenter har ventelister på flere år, alle elbil-produsenter klarer uten problemer å selge alt de klarer å produsere. Det kommer til å ta mange år før produksjon av elbiler tar igjen etterspørselen og nye modeller utvider markedet heller enn å utkonkurrere andre. Tesla har hatt problemer med produksjon og utsending av biler, men problemer med salg kommer de ikke til å få på lenge. Viktig å huske på at etterspørselen til elbiler har vært stor i forhold til produksjon hovedsakelig p.g.a subsidier og lavere avgifter. Når dette fjernes, så kan etterspørselen falle betydelig. Men avhenger selvsagt om produsentene i mellomtiden har klart å redusere prisene. Skal sånt sett bli interessant å se hva som skjer i USA i år hvor subsidiene for Tesla har i første omgang blitt redusert og faller helt vekk til sommeren. Endret 23. januar 2019 av gamlefar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Viktig å huske på at etterspørselen til elbiler har vært stor i forhold til produksjon hovedsakelig p.g.a subsidier og lavere avgifter. Når dette fjernes, så kan etterspørselen falle betydelig. Men avhenger selvsagt om produsentene i mellomtiden har klart å redusere prisene. Skal sånt sett bli interessant å se hva som skjer i USA i år hvor subsidiene for Tesla har i første omgang blitt redusert og faller helt vekk til sommeren. Model 3 konkurerer jo på pris selv med fulle avgifter, så det går nok bra 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Model 3 konkurerer jo på pris selv med fulle avgifter, så det går nok bra Det er jo for tidlig å si. Vi får se hvor godt den selger i USA etter sommeren. Etterspørselen i USA ser allerede til og ha falt. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Det er jo for tidlig å si. Vi får se hvor godt den selger i USA etter sommeren. Etterspørselen i USA ser allerede til og ha falt. Nei det er ikke for tidlig å si, prisene er klare og de kan en putte direkte inn i avgiftskalkulator. Innstegsmodellen til Model 3 er langt lavere en bmw 3 serie feks. Med avgifter. 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Nei det er ikke for tidlig å si, prisene er klare og de kan en putte direkte inn i avgiftskalkulator. Innstegsmodellen til Model 3 er langt lavere en bmw 3 serie feks. Med avgifter. Vet du med sikkerhet at den vil koste det samme som i dag etter sommeren i USA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå