Gå til innhold

Nesten 2000 indere – de fleste IT-ingeniører – fikk arbeidstillatelse i fjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

> Til sammen fikk 1.939 indere arbeidstillatelse i Norge fjor.

> De fleste er IT-ingeniører, opplyste direktør Frode Forfang i Utlendingsdirektoratet på en pressekonferanse tirsdag.

Er tillatelsen gyldig for mer enn et år og nye for i fjor kommer i tillegg til de som allerede hadde det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er tillatelsen gyldig for mer enn et år og nye for i fjor kommer i tillegg til de som allerede hadde det?

Tillatelsen kan gis for 1, 2 eller 3 år. Er tillatelsen knyttet til spesifikke prosjekt, oppgaver kan den gis for kortere periode, f.eks 6 mnd.

Er tillatelsen gått ut så må den fornyes - og det regnes så vidt jeg vet som ny arbeidstillatelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kjempebra. Det jeg leser utfra alt som skrives i digi/tu osv er jo at vi har mangel på slike profesjonelle her i Noreg. Stopp her permanent, og gi oss det vi ikke kan gi oss sjøl, kom hit please. Det er bare ca tjue prosent offentlige rasister i Noreg, mye bedre her enn i USa, der tallet er førti-femti. Og vi har et helsevesen likere India enn USa.

India ftw. (Ja, jeg vil ha indiske helsearbeidere i massevis til Noreg, siden vi ikke har mulighet til å utdanne nok. Det er tydeligvis innafor å betale en dansker 1200 spenn i timen for samme prisen en indisk lege ville gjort for en normal konsultasjon, i Noreg, og da mener jeg noen som ville bosatt seg her og tilført landet langt mer enn bare sin stilling, ulikt dansker, nei for fanden mæn, fuck dej mæn, de her de går da sku ik så godt, gør de vel mæn. Jeg går nu for en lille en, og de er sku bare godt, for fanden mæn. Fuck de her skid mæn, fjeldaber.

Noen av mine beste venner er fra Danmark.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...