AndersT2 Skrevet 22. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Prøver å legge inn Windows på en Intel i3 maskin som er ca 4-5 år gammel, hvor det benyttes integrert skjermkort. Har ikke produktnøkkel, så jeg velger at jeg ikke har det, så når jeg velger 1 av de 3 tomme diskene, og får opp installasjons skjermen (overfører filer osv.) så går det noen sekunder hvor feilmeldingen kommer "Kan ikke klargjøre datamaskin til å starte opp i den neste fasen av installasjonen- Start installasjonen på nytt for å installere Windows" Noen som vet hva jeg må gjøre for å komme videre? Jeg lastet ned Windows 10 fra Microsoft sine sider, det programmet så den laget en oppstarts disk på minnepenn. (Den er ikke en av harddiskene som kommer opp). Kan installasjonsfilen fra MS være for ny for maskinvaren, siden 1809 ikke vil legge seg inn på enkelte maskiner? Noen som vet hvor jeg kan få tak i en eldre Windows installasjon fra Microsoft? EDIT: Det ser ut som den kommer nå. Åpnet maskinen og koblet ut to av diskene, og fjernet en USB minne pinne som stod koblet til en intern USB-A utgang, så mulig sistnevnte hindret at ting blir lagt inn på en eller annen måte. Maskinen var brukt som server for bedriften jeg jobber i før. Endret 22. januar 2019 av AndersT2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2019 Med Windows så bør man alltid koble fra alle harddisker og lagringsenheter som man ikke vil ha systemfiler på. Windows lagrer en del systemfiler på lagringsenheten med lavest ID. Hvis disken/SSD-en du skal ha windows på ikke er laveste ID så vil da ikke Windows starte med mindre begge disse enhetene er koblet til. Samt man kan få knot under installasjon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) Har du kjørt diskpart og clean (som administrator) på disken du skal installlere til. Satt på csm (kompabilitet/legacy) i bios . Endret 22. januar 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2019 Last ned ISO-filen en gang til og legg den på en annen minnepenn. Eventuelt brenn den ut på en dvd'plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå