Gå til innhold

AMD 64bit i en Shuttle


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Ønsker å ha oppgraderingsmuligheter, ja. Utseende betyr noe, men begge er da fine syns jeg. Skal kjøre maskinen for alt den er verdt med heftig videoredigering, lyd, 3d og spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker å ha oppgraderingsmuligheter, ja. Utseende betyr noe, men begge er da fine syns jeg. Skal kjøre maskinen for alt den er verdt med heftig videoredigering, lyd, 3d og spill.

Da må jeg egentlig bare advare deg om at ingen av disse er særlig oppgraderingsvennlige. P4 (prescott) sluker mer strøm og trenger dermed kraftigere spenningsregulatorer på HK, og deretter skal den over på Socket 775(?). Socket 754 blir også et kortvarig produkt. Mulig det blir en slags low-end løsning fra da Socket 939 lanseres, men da blir det vel neppe det helt store å oppgradere CPU'en. (litt kjedelig med en rimelig Athlon 64 2,6GHz når den råeste A64'en ligger på ca 3GHz)

 

Ellers tror jeg begge løsningene passer veldig bra til oppgavene den skal utføre. Du får vel egentlig bare lese litt artikler, benchmarks, pris-tabeller og gjøre deg opp en mening om hva du vil ha mest. (Kanskje Shuttle'n synker en del i pris utover januar, da nyhetsfaktoren blir mindre)

Lenke til kommentar

Tomshardware fikk rimelig hets for den testen de ga ut.. Alle de andre største testet A64 til seier utenom tom..

 

A64 FX slår P4EE.

P4EE Slår vanlig A64 som igjen slår vanling P4.

 

Du vil nok tjene inn 1000 lappen din på lengre sikt med tanke på at du faktisk kan kjøre 64-bit når det kommer. Og du får da den minste A64 prosessoren. Du kan oppgradere en del mer enn du kan med en P4 som allerede har nådd max. (3.4ghz)

 

Og såvitt jeg vet passer ikke prescott i samme som socket som northwood. Correct me if i'm wrong.

 

Men det kan tenkes du ender opp med å oppgradere med A64 "duron" modeller som nevnt over. Men uansett. En 2.6ghz A64 256kb eller hva de nå kutter l2 cache'n til vil fremdeles banke livskiten ut av en 3.2ghz p4.

Og i tillegg antagelig være grisebillig. Samt være en god overklokker i forhold til de tilsvarende modellene med større cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...