Gå til innhold

AMD 64bit i en Shuttle


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Lurer på om det er verdt å ta steget fra en P4 Shuttle med 2.6 GHz til en Socket 754 AMD 64bit Shuttle? Sitter å leser en artikkel fra et litt gammelt pcpro blad hvor det står + og - med denne prosessoren. Det står at den krever registrert minne og at registrert DDR400 minnemoduler er vanskelige å få tak i. Hva vil det si?

 

Kanskje det er et dumt spørsmål, men Intel sin nye Prescott cpu passe en vanlig P4 socket slik at det går an å oppgradere senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke jeg driter meg ut men er det ikke bare athlon64 FX som krever registrert minne ? Og når det gjelder shuttle , så ok kjøp vis du vil ha det hoteste ... MEN nforce3 er første nforce til amd64 og den blir til og med slått av via på en god del ... Hovedkortet alså.. så vent på shuttle med Via chip eller da nforce3 250 :D jeg venter på det , der skal det vist vere snask som s-ata intigrert i shoutbridgen osv... noe de ikke klarte å få til i nforce3 150.

Lenke til kommentar
Håper ikke jeg driter meg ut men er det ikke bare athlon64 FX som krever registrert minne ? Og når det gjelder shuttle , så ok kjøp vis du vil ha det hoteste ... MEN nforce3 er første nforce til amd64 og den blir til og med slått av via på en god del ... Hovedkortet alså.. så vent på shuttle med Via chip eller da nforce3 250 :D jeg venter på det , der skal det vist vere snask som s-ata intigrert i shoutbridgen osv... noe de ikke klarte å få til i nforce3 150.

Tja.. det er vel ikke mye VIA kan skade nå, men noen patcher må vel til..

Tror ikke på VIA ... de er kun helhjertet overfor sitt eget system. Det er ikke for ingenting at AMD tok hand om minnekontrolleren selv. ;)

Lenke til kommentar

det blir vell en syns sak ... hehe med amd46 får du jo også et ytelsehopp når et 64bit os kommer ordenligt ... men som sagt Hovedkort har barne feil som med allt annet. det beste som jeg ville tru var å vente på nforce3 250 i stede har hørt noe rykter om januar/februar. elle så kjøp intel . jeg for min del vil teste amd64 men med et mere "barne" testet hovedkort. (også så søtt med en liten shuttle da ) :cry:

 

uff orker ikke rett skrive feil en gang er ALT for trøtt , og for langt unna skjermen.

Endret av Pukerud
Lenke til kommentar
Håper ikke jeg driter meg ut men er det ikke bare athlon64 FX som krever registrert minne ? Og når det gjelder shuttle , så ok kjøp vis du vil ha det hoteste ... MEN nforce3 er første nforce til amd64 og den blir til og med slått av via på en god del ... Hovedkortet alså.. så vent på shuttle med Via chip eller da nforce3 250 :D jeg venter på det , der skal det vist vere snask som s-ata intigrert i shoutbridgen osv... noe de ikke klarte å få til i nforce3 150.

Tja.. det er vel ikke mye VIA kan skade nå, men noen patcher må vel til..

Tror ikke på VIA ... de er kun helhjertet overfor sitt eget system. Det er ikke for ingenting at AMD tok hand om minnekontrolleren selv. ;)

hehe via er bedre en "barne" modelen av nforce3 ! men ja via kan vogge vil ha nforce hehe.. eller da ATI vis det kommer ( kommer nok det å )

Lenke til kommentar

alså det som er med amd64 er at den funker med 32 bits og ytelsen er BRA .... men du vil bare ved å oppgrader OS få bedre ytelse!

 

Men akk ja NY teknologi er kanskje waist , men jeg liker vertfall å teste ting selv :D kan ikke si om det er bra egentlig annet en fra "tester" fordi jeg har jo ikke no 64bits amd selv!

Lenke til kommentar

vel er stor ytelses forskjell på en p4 2.6 og en A64 3000+, så blir et smaks spm. Vil helt sikkert komme bedre HK senere, men de HK som alt er ute er helt greie, men med mere testing vil selfølgelig bedre komme ut. Og ja, cpun er er vits og gå for, du får veldig god 32bits ytelse med den nå, og uttpå nyåret når win64 bits kommer ut så vil du få et nice ytelses hopp i tillegg til det du alt har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
alså det som er med amd64 er at den funker med 32 bits og ytelsen er BRA .... men du vil bare ved å oppgrader OS få bedre ytelse!

 

Men akk ja NY teknologi er kanskje waist , men jeg liker vertfall å teste ting selv :D kan ikke si om det er bra egentlig annet en fra "tester" fordi jeg har jo ikke no 64bits amd selv!

Tester viser jo at AMD 64bit banker alt som er av Intel. Hva mer trenger du?

Lenke til kommentar

At tester er "tester" det jeg bruker maskinen til daglig jeg er interisert i. hvordan den fungerer over tid osv. Det er FX som banker i alle tester ikke ahtlon64 ??? vertfall det jeg har lest men som sagt tester er tester ! de fleste ganger jeg har tittet på tester på nett er ikke det realiteten som jeg får av ytelse hjemme.

Lenke til kommentar
vel er stor ytelses forskjell på en p4 2.6 og en A64 3000+, så blir et smaks spm. Vil helt sikkert komme bedre HK senere, men de HK som alt er ute er helt greie, men med mere testing vil selfølgelig bedre komme ut. Og ja, cpun er er vits og gå for, du får veldig god 32bits ytelse med den nå, og uttpå nyåret når win64 bits kommer ut så vil du få et nice ytelses hopp i tillegg til det du alt har.

hum ja jeg har regnet med han skulle overklokke noe jeg har glemt å spørre om :D hehe men men så ja en 2.6 mot en 3000+ er seff 3000+ best.

 

OG angående Hovedkort så snakker vi om shuttle det er kun 1 :D

Lenke til kommentar

Prescott i shuttle? (hørte jeg badstu?)

 

Men seriøst: Det blir mest en smakssak. P4-2,6 er billigst, A64-3000+ er raskest men altså en tusenlapp dyrere (det er vel på totalen du har regnet ut det?) Om de ca 20-25% ekstra ytelse er verd den tusenlappen blir som sagt en smakssak.

 

Fortell heller hva annet du prioriterer: pris, varmeutvikling, S-ata-løsning, utseendet på boksen (de er jo forskjellige), om du ønsker å oppgradere CPU senere, overklokking, hva PC'n skal brukes til (om du har behov for den ekstra kraften den ekstra 1000-lappen gir), tilkoblinger, om du har lyst til å kunne kjøre Windows XP 64-bit etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...