Gå til innhold

LCD-display

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o
Kan en slik ferdigpakke brukes på et hovedkort uten parallell port?

Nei, men har du ikke parallellport kan du kjøpe en på Clas Ohlson (USB).

Poenget er at alt skal inn i et cdspiller-kabinett. Vil ikke ha ting som henger ut av kabinettet, og er veldig trangt om plassen inni.

Enkelt og greit fortalt. LCD på 4x20 er større i høyden enn 5 1/4 " så du får ikke den inn i et cd-spiller kabinett

Lenke til kommentar
Nei, men har du ikke parallellport kan du kjøpe en på Clas Ohlson (USB).

Jeg har en usb-parallell port jeg kjøpte på komplett, men den kan ikke brukes til lcd sånn uten videre, bare til skrivere...

Jeg skal prøve å skrive egne drivere til porten min, hvis ikke jeg får til har jeg brukt 300 kr på en sak jeg ikke kan bruke...

Lenke til kommentar

Dritfet det tekstkula, jeg har sett en fyr som har lagd en sånn en gang,

men jeg husker ikke linken.

Forresten, er det noen som hvet om ferdige display drivere?

Det jeg tenker på er en som tar parralell ASCII in og gir

et serielt piksel"bilde" til en led driver.

Det er kansje litt mye å håpe på men det er lov å prøve...

Lenke til kommentar

Endelig. I går fikk displayet fra Hammar.no. Var en lek å koble det opp. Har lagt ut ett par bilder på kazaa lite under navnet lcd1 og lcd2.

Eller er det noen andre steder jeg kan uploade det?

Må jo si at blå bagrunnsbelysning passet kjempe fint til det blå chieftec kabinettet.

Er i allefall å anbefalle får døm som liker å skille seg ut litt.

Lenke til kommentar
Endelig. I går fikk displayet fra Hammar.no. Var en lek å koble det opp. Har lagt ut ett par bilder på kazaa lite under navnet lcd1 og lcd2.

Må jo si at blå bagrunnsbelysning passet kjempe fint til det blå chieftec kabinettet.

hvilken pakke hadde du? slik at du måtte lodde, eller slikt du bare monterte? angående parallellkabelen må man ta den fra innsiden av kabinettet og ut? :dontgetit:

Lenke til kommentar

hvilken pakke hadde du? slik at du måtte lodde, eller slikt du bare monterte? angående parallellkabelen må man ta den fra innsiden av kabinettet og ut? :dontgetit:

kjøpte den ferdig monterte varianten. syntes det var like greit.

Det jeg gjorde med parallellkabelen var at jeg skrudde av dekslet til en av slotene, og ettersom det var en flat kabel så gikk det greit å sette på dekslet igjen.

Men det er bare en midlertidig løsning. Så viss du skal ha det montert i kabinettet så er det en måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

kjøpte den ferdig monterte varianten. syntes det var like greit.

Det jeg gjorde med parallellkabelen var at jeg skrudde av dekslet til en av slotene, og ettersom det var en flat kabel så gikk det greit å sette på dekslet igjen.

Men det er bare en midlertidig løsning. Så viss du skal ha det montert i kabinettet så er det en måte å gjøre det på.

sorry :blush: men tok ikke helt den...

btw.. nice mod :D

EDIT: hvor kjøpte du den den passet inn i en cdrom slot.. :dribble:

Endret av bakemesterharepus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...