zyp Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (bakdelen er at det har kinesisk tegntabell, så det støtter ikke ÆØÅ) du kan lage opptil 8 tegn selv, så det er mulig å få ÆØÅ på dem selv har jeg et fra elfa, og det er rett som du sier, alle er parallell & ascii... til og med samme pinconfig på dem... eneste grunnen til at jeg har fra elfa er at jeg fikk pappa til å bestille det sammen med andre greier til seg selv, ellers ville jeg bestilt fra hammar der de er billigere, og dessuten også med blå backlight Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Forresten, 20x4-displayene til hammar.no er utrolig enkle å sette sammen hvis man samtidig tar med et slik kontrollerkortbyggesett (display med blå backlight og kontrollerkort kan kjøpes samlet her)Jeg har null erfaring med å lodde, men brukte 5-10 minutter på å sette sammen hele greia. Ble overrasket selv laga sånt kort sjøl jeg.. viste ikke at man fikk kjøpt dem.. heh... mitt er likedan, bortsett fra at det har potmeterene på sidene, og annen strømplugg (minidrive)... oh... min har lysstyring også da.. (kan styre lyset med software zyp: Prøvde d engang.. men da får man jo ikke plass til å ha ting som "progress bar" i winampskjermer, of animerte ikon for vifter og temperaturer og slikt... (progressbar med ÆØÅ ser IKKE særlig stili ut.. heh) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Jeg ville heller kjøpt det fra HCS (importøren). Der kan du kjøpe ferdige sett som du slipper å lodde. De har også casemod ting, men de er annensorteringsvarer fra fabrikken til Sunbeam. Altså ikke god kvalitet til samme pris. (av og til dyrere) Endret 3. januar 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Det displayet der er vel uten kontroller. Må litt ekstra til for å få det til å funke ja... heh... dyrt kan det bli også... Er vel ikke stort mer verdt for en casemodder enn katodene til bakgrunnsbelysninga.. Har faktisk kontrolleren (SED1351), og det meste som skal til.. eneste utgiften som muligens blir er en PIC, en printer-kabel og betaling til en kompis for etsing av print-kort som en slektning av mej sa.. "din j***a heldige f**n, snoka rundt over alt og finn so snaskye ting... f**n" ED; muligens jeg klarer å lure meg unna den PIC'en å.. har 3 prosessorer, EEPROM'er og minnebrikker, så muligens jeg klarer å lage det til med de delene.. Endret 5. januar 2004 av The Helper Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kan man få cpu-temp og tempen i kabinettet opp på det displayet fra Hammar? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) de påstår du kan få opp omtrent hva som helst.. temp fra bios, viftehastigheter fra bios, info fra winamp, info om harddiskene, og sikkert masse mer som jeg ikke veit om! Så vidt jeg har skjønt er det softwaren det kommer an på når du plugger den i parallell-porten! edit: er ikke helt sikker på kabinett-tempen! er jo ikke noen følere på hovedkortet som leser av den... Endret 6. januar 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 de påstår du kan få opp omtrent hva som helst.. temp fra bios, viftehastigheter fra bios, info fra winamp, info om harddiskene, og sikkert masse mer som jeg ikke veit om! Så vidt jeg har skjønt er det softwaren det kommer an på når du plugger den i parallell-porten! edit: er ikke helt sikker på kabinett-tempen! er jo ikke noen følere på hovedkortet som leser av den... Det kommer ann på hvilket HK du har, på asusen min er det sensor både på HK og CPU Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 tenkte jo om man kunne ha et termometer som man kunne koble til den for kabbis-tempen egentlig. anyway: er det vanlig at alle nye pcer kan lese av turtall og cpu-temp? selv med billige standar hk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg ville heller kjøpt det fra HCS (importøren). Der kan du kjøpe ferdige sett som du slipper å lodde. Det har hammar.no også. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 tenkte jeg skulle gå for den her jeg http://www.hammar.no/handlesystem/visvarer...play&vis=gruppe trenger litt øvelse i lodding før jeg starter på strømforsyningene mine Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har akkurat bestillt meg sånn på hammar.no i dag. den ferdig varianten. Blir rene julaften på nytt. Er det noen som bruker programmet som er på CrystalFontz sine sider, eller er det noen bedre der ute Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er det noen som bruker programmet som er på CrystalFontz sine sider, eller er det noen bedre der ute Du kan desverre ikke bruke det programmet da det er beregnet på serielle displayer. Jeg bruker LCD Smartie som jeg er ganske fornøyd med. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jalcd er litt bedre når deg gjelder valgmuligheter... går an å gjøre litt mere.. link: www.jalcd.de Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 er dette ferdig loddet ? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 er dette ferdig loddet ? nesten, du trenger bare å lodde på ledningene og potmetera for kontrast og lysstyrke justering. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Vurderer dere virkelig å kjøpe ferdigloddet? Loddet sammen hele saken med Potmeter, paralellkontakt og usb-kontakt (for driftspenning) på 10-15 minutter. Ikke noe problem overhodet, dette bør hvem som helst med to hender klare. Anbefaler forresten å bruke en USB-kabel til +5v og jord om du skal ha boksen på utsiden, så slipper man å dra molexer ut av kabinettet. Lett å flytte er det også, og det kan brukes på hvilken som helst maskin, inkludert min bærbare. Endret 9. januar 2004 av v0id Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 så da er det egentlig like greit å kjøpe et fra hammar.no? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kan en slik ferdigpakke brukes på et hovedkort uten parallell port? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kan en slik ferdigpakke brukes på et hovedkort uten parallell port? Nei, men har du ikke parallellport kan du kjøpe en på Clas Ohlson (USB). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå