AutoExec Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 kan dette brukes til og lese av info fra win-amp? og hvordan kobler man den til? hva slags kontakt? aldri gjort noe sånnt før! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 http://www.ocshoot.no/lcd.htm Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 takker og bukker Lenke til kommentar
razer Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Du burde heller bestille fra hammar.no , tror de er litt bedre Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 De som selges på Hammar er ment for Paralell tilkobling noe som er en fordel i bruk ved pc sammenheng. De som selges på elfa bruker ASCII-kod, det vel ikke så mange programmer som kjører de kodene sammen med prarlell eller seriell tikobling ? Så ville nok bestillt fra Hammar.no, det gjorde ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ingen tvil om hvor du skal kjøpe den. Et LCD er for syns skyld og er derfor litt "allright" at det er litt rått. Sånn som dette fra hammar.no Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ingen tvil om hvor du skal kjøpe den. Et LCD er for syns skyld og er derfor litt "allright" at det er litt rått. Sånn som dette fra hammar.no jepp hamar.no har peiling når det gjelder LCD display Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 driverene er mest sannsynlegvis samme på lcd'ene frå hammar og elfa. Nesten alle slike tegn-baserte display har driver som er kompitabel med hd44780. Derfor er det like enkelt å styre både lcd ifrå elfa og hammar med paralellport.... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 jaja.. har bestemt meg for hammar sin kult med blått lys og blacklight da Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 har de noen ferdig byggede LCD'er fra hammer? eller elfa? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 har de noen ferdig byggede LCD'er fra hammer? eller elfa? hva mener du med det? LCD displayene er ferdig laget ja. eller lurte du på om de leverte kabinetter med LCD displasy ferdig montert? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 gleder meg til å få mitt LCD-displey til å virke... Grafisk LCD med 230X105mm bilde.. imot hammars 70,4X20,8 og som forresten ikke er grafisk... skriver ikke dette for å skryte... eneste som er fordelen med å velge det på hammar er at det er *mye* mindre arbeid med det, kontra mitt über grosse, CCL-bakrunnsbelyste beist...(samma inverteren for backlighten som for kald-katode rør.. (forstår ikke hva jeg har rota meg borti.... ) Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 hehe.. hvor mye kosta det displayet da? kan ikke ha vært billig Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 jo.. faktisk.. plukka d ut av ei kontroll-boks som skulle dompas.. (vinsjekontroll på en tråler) BTW. fyrte nettopp opp bakgrunns-lyset.... fyyyy fader... villt.. det va blått... (vinsje-kontrollboks-byggera må vere nokken skap-moddera..) knapsa ett par bilder..; Bilde 1 Her bruker jeg en CD som målestokk.. Bilde 2 Og her er displayet i mørket, med bakgrunns-lyset på.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 jo.. faktisk.. plukka d ut av ei kontroll-boks som skulle dompas.. (vinsjekontroll på en tråler) BTW. fyrte nettopp opp bakgrunns-lyset.... fyyyy fader... villt.. det va blått... (vinsje-kontrollboks-byggera må vere nokken skap-moddera..) knapsa ett par bilder..; Bilde 1 Her bruker jeg en CD som målestokk.. Bilde 2 Og her er displayet i mørket, med bakgrunns-lyset på.. To ord: Stort og Rått!!! Me wants! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 æsj.. trist å tenke på hvor mye bra moddematerialer som bare blir etterlatt på dynga for å dø! Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 æsj.. trist å tenke på hvor mye bra moddematerialer som bare blir etterlatt på dynga for å dø! Det skal vere sikkert, men vi moddere gjør iallefall ett ærlig forøk på å berge litt av det... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 De som selges på Hammar er ment for Paralell tilkobling noe som er en fordel i bruk ved pc sammenheng. De som selges på elfa bruker ASCII-kod, det vel ikke så mange programmer som kjører de kodene sammen med prarlell eller seriell tikobling ?Så ville nok bestillt fra Hammar.no, det gjorde ihvertfall jeg. hehe.. undersøk litt før du uttaler deg.. ASCII kode er et system hvor forskjellige tall tilsvarer forksjellige tegn... det er det samme om det er paralellt (åss'n skrives det EGENTLIG? ) eller serielt. Serielle diskplay er som regel paralelle display med en ekstra kontroller. selv har jeg et av de blå displayene fra hammar, og det bruker ASCII koder. OG det er paralellt. (bakdelen er at det har kinesisk tegntabell, så det støtter ikke ÆØÅ) jo.. faktisk.. plukka d ut av ei kontroll-boks som skulle dompas.. (vinsjekontroll på en tråler) BTW. fyrte nettopp opp bakgrunns-lyset.... fyyyy fader... villt.. det va blått... (vinsje-kontrollboks-byggera må vere nokken skap-moddera..) knapsa ett par bilder..; Bilde 1 Her bruker jeg en CD som målestokk.. Bilde 2 Og her er displayet i mørket, med bakgrunns-lyset på.. Det displayet der er vel uten kontroller. Må litt ekstra til for å få det til å funke ja... heh... dyrt kan det bli også... Er vel ikke stort mer verdt for en casemodder enn katodene til bakgrunnsbelysninga.. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Forresten, 20x4-displayene til hammar.no er utrolig enkle å sette sammen hvis man samtidig tar med et slik kontrollerkortbyggesett (display med blå backlight og kontrollerkort kan kjøpes samlet her) Jeg har null erfaring med å lodde, men brukte 5-10 minutter på å sette sammen hele greia. Ble overrasket selv Endret 1. januar 2004 av Papirpose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå