Gå til innhold

Humorprisen 2018

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding - Splitting av "Blindtest" diskusjonen

Vi har nå flyttet "blindtest" diskusjonen over i en annen tråd, da det er OT.

Forsett gjerne diskusjonen om humorprisen, men da skal det være om prisen, og ikke om "blindtester" mellom kjønn.

Dere kan forsette diskusjonen her om blindtest i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1835937

Denne meldingen skal ikke kommenteres i denne tråden som vanlig. Den kan kommenteres til meg i en privat melding (PM), eller i forumet for tilbakemeldinger som du finner ved å sjekke signaturen min.

Kos dere videre med diskusjonen som faktisk er relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller har Tusvik fått påfallende lite motreaksjoner i mediene? Det meste jeg har lest virker å være varierende grader av støtteerklæringer til og enighet med Tusvik. 

Det enkle svaret er at ingen tør. 

Og denne aksjonen illustrerer det faktisk ganske godt. Frem til 2016 så var ikke fosterreduksjon tillat. Man sammenlikner altså dette med å leve som Handmaids. Denne reaksjonen er ikke bare "spurv med kanon", men å skyte en boson med kanonkule. 

Det er ingen i media som tør å stille spørsmål ved denne ekstreme overreaksjonen fordi de vet at de kommer til å få samme reaksjoner mot dem. Ingen tør engang å spørre om dette kanskje er litt "overkill" å sammenlikne 2016 med Handmaids tale. Og ikke en sjel i media tør å konfrontere Tusvik & co med at graviditet faktisk er frivillig i Norge i både 2016 og 2019, mens det ikke er det i Handmaids tale. 

Jeg tipper de fleste kan kjenne igjen denne atferden fra pubertale jenter. Der man gjerne kan få  som svar at  "Herregud, du vil at jeg bare skal gå å dø du" hvis man ymter frempå at mobilregningene begynner å bli for høye. 

De fleste klarer å vokse av seg denne atferden, men ikke Tusvik åpenbart. Og det er ekstremt uheldig at media både lar henne ture frem, og i tillegg ikke konfronterer henne med det. 

Hun viste jo akkurat samme "fjortisatferd" på nevnte Humorprisen, der hun trampet ut i protest fordi hun ikke fikk det som hun ville. 

Media bør begynne å behandle henne som det hun faktisk er: en fjortis i voksen kropp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...