Martin Braathen Røise Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Norges 20. største IT-selskap skifter navn: – Siden oppstarten i 1997 har vi endret oss kraftig Lenke til kommentar
matslm Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Kan vel ikke bare være meg som tenker reseptbelagt legemiddel når jeg hører "Visolit" 5 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Jeg tenker på en form for betennelse. Eller et byggemateriale. 3 Lenke til kommentar
per parker Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 (endret) Må det være så fancy navn som man ikke har noe forhold til?Digital Løsning AS høres mye bedre ut. Endret 21. januar 2019 av per parker 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 (endret) Enig. Det har gått sport i å lage unike intetsigende navn som hverken sier noe om språk, land, kultur, hva de selger, visjoner, målsetninger eller noe som helst. Lurer på hva PR-konsulenter legger til grunn for å anbefale intetsigenhet til dette og mange andre selskaper. Det er jo en hel epidemi og ledelsepersoner sluker det vist rått. Millioner brukes på navne- og logo-endringer, men hva får de igjen får det? Utenom å miste identitet altså. Endret 21. januar 2019 av Simen1 4 Lenke til kommentar
BN-DagPhilip Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Visolit..... Kan falle to veier det.... We Solve it... kan også være We Soil It..... som var det første jeg tenkte... Så spørs vell hvor bra det ordspillet er... 2 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Det hører med til historien at Statoils nye navn opprinnelig tilhørte en veterinærklinikk, Og at Telenor var et installasjonsfirma i Drammen. 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Jeg tror ikke det hadde gått noe verre eller bedre om de bare hadde slått til og kalt det Mjøsolit. 2 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 [...]Statoils nye navn opprinnelig tilhørte en veterinærklinikk,[...] Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Kan vel ikke bare være meg som tenker reseptbelagt legemiddel når jeg hører "Visolit" 20mg Visolit Forte morgen og kveld etter måltid. Seems legit. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Den med Telenor er jeg litt usikker på, men her er ett av flere treff på "Equinor veterinær": https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/WLeGPQ/Equinorno-tilhorer-en-veterinar Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 [...]Statoils nye navn opprinnelig tilhørte en veterinærklinikk,[...] Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Slett ikke. De kjøpte domenet fra en veterinærklinikk, og klinikken byttet navn. Det er heller ikke en røverhistorie at det finnes et preparat for hester med det navnet. Equi- er rett og slett generelt mye brukt i forbindelse med hestehold. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Visolit..... Kan falle to veier det.... We Solve it... kan også være We Soil It..... som var det første jeg tenkte... Så spørs vell hvor bra det ordspillet er... Selv om man tar med hvordan de mente at det skulle tolkes, blir det ikke helt bra. Hvis utgangspunktet er "We solve it" -> men man tar noen snarveier og ikke er så nøye på detaljene -> blir det "Visolit". Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 "Hest" er "Equus" på latin. Derfor har mange ord som starter "Equi" noe med hest å gjøre. Lenke til kommentar
FB.4229871316 Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 [...]Statoils nye navn opprinnelig tilhørte en veterinærklinikk,[...] Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Nei det er faktisk ikke en røverhistorie: https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/WLeGPQ/Equinorno-tilhorer-en-veterinar Husker jeg søkte opp equinor.no rett etter de anonserte at de skulle bytte navn, og jeg kom til en veterinær. 2 Lenke til kommentar
FB.4229871316 Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 [...]Statoils nye navn opprinnelig tilhørte en veterinærklinikk,[...] Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Slett ikke. De kjøpte domenet fra en veterinærklinikk, og klinikken byttet navn. Det er heller ikke en røverhistorie at det finnes et preparat for hester med det navnet. Equi- er rett og slett generelt mye brukt i forbindelse med hestehold. Det kommer av at det vitenskabelige navnet på hest er Equus. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Betongleverandør høres det ut som. 2 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Akkurat det er vel kanskje en røverhistorie fra barkrakken, tror jeg. Den med Telenor er jeg litt usikker på, men her er ett av flere treff på "Equinor veterinær": https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/WLeGPQ/Equinorno-tilhorer-en-veterinar Ja, det ser ut som om du har rett. Jeg trekker tilbake anklagen. Lenke til kommentar
per parker Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Betongleverandør høres det ut som. http://www.clarcorindustrialair.com/Products/Industrial-Filtration/Parts-Accessories/Visolite-Neutralite 1 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Enig. Det har gått sport i å lage unike intetsigende navn som hverken sier noe om språk, land, kultur, hva de selger, visjoner, målsetninger eller noe som helst. Lurer på hva PR-konsulenter legger til grunn for å anbefale intetsigenhet til dette og mange andre selskaper. Det er jo en hel epidemi og ledelsepersoner sluker det vist rått. Millioner brukes på navne- og logo-endringer, men hva får de igjen får det? Utenom å miste identitet altså. Grunnen er nok at de ønsker seg et varemerke de kan være alene om. En rask sjekk viser at de faktisk har lagt inn en slik søknad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå